Stránka 164 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.10.2024 13:23
od jenikHK
To je naprosto reálný.
Enyaq není žádnej vzor aerodynamiky, součinitel odporu vzduchu není nijak slavnej a čelní plocha jak u každýho SUV - tragická.
Jestli ta 200km cesta byla za nějakých 29 kWh/100 km (počítám využití 76% baterie z celkového 77kWh netto), tak při svižnějším přesunu holt odpor vzduchu udělá svoje.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.10.2024 15:22
od blackbox80
Prostě mi to nesedí :) Prvě Mondeo/ICEV má horší Cx a za druhé by pak muselo mít ICE s průměrnou účiností zrhuba 50 % :D

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.10.2024 16:18
od robbert
Jediná věc, která mě napadá a mohla mít vliv, byla ta, že mondeo jelo druhé, aby neujelo. Takže styl jízdy pravděpodobě byl plynulejší, ale jinak opravdu jsme jeli spolu a palubák ukazoval 6,2. Byl v Praze nulován, protože jsem tankoval.

A jak jsem řekl, je to moje zkušenost, kterou jsem záměrně absolvoval "normálním" stylem jízdy.

A co se spotřeby týče dlouhodobou u Mondea mám 7,2, ale na tomhle se hodně podepisuje styl jízdy, kdy opravdu nepatřím mezi brzdy provozu. Už jsem tady i psal, že rekord horní mám kolem 15 a taky cesta Praha Brno.

Nechci se dohadovat, ani to brát jako bernou nepodkročitelnou misi. jen popis toho, co a jak se mi stalo.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.10.2024 17:54
od jenikHK
blackbox80 píše: 21.10.2024 15:22 Prostě mi to nesedí :) Prvě Mondeo/ICEV má horší Cx a za druhé by pak muselo mít ICE s průměrnou účiností zrhuba 50 % :D
Akorát o špetku horší Cx nevykompenzuje odhadem o 50% větší čelní plochu.
A jestli PP nulovali při tankování u teplého motoru, jelo se klidným stylem...

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.10.2024 20:02
od blackbox80
Jako 140-160 km/h není úplně klidný styl a otevřená maska kvůli chladiči, taky něco "pobere", tak to prostě je. Rozdíl celkové plochy není zas tak velký. Mondeo není nějaký pidivůz.

Při téhle rychlosti bych očekával víc jak 8 l/100 km. Taky je pravdou, že neproběhlo třeba vynulování všech elementů a byl tam dlouhodobý mix, ale na tak dlouhé trase by to stejně vylítlo nahoru. Je fakt, že nevím, jakou měli průměrnou rychlost, ale i tak by to nemohl být takový velký rozdíl (pokud jeli +- podobným tempem) U toho Enyaqu to vypadá, jako by měl průměrnou rychlost 140-150 km/h, ale zas tomu neopovídá spotřeba Mondea(pokud jelo stejným tempem) a to ještě v závěru zvolnili, kde už to BEV žere mnohem méně. Kdyby jeli v zimě(v mrazech), tak bych klidně očekával i horší výsledek Enyaqu..

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 22.10.2024 12:35
od Karel2

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 04.11.2024 12:54
od Karel2

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 04.11.2024 14:08
od Stanley_vy
Na co přišli? Chce to po mě nejspíše předplatné...

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 04.11.2024 17:32
od stano.

Japonští inženýři nyní chtěli zjistit, co stojí za nízkonákladovou strategií čínské společnosti, a rychle rozebrali model BYD Atto 3 na jednotlivé části. Zdá se, že klíčem k tajemství nízkých cen je vlastní výroba co největšího počtu komponent, aby automobilka nebyla závislá na drahých subdodavatelích a technologiích třetích stran. To je patrné již na elektrickém pohonu modelu Atto 3.

Osmidílná platforma se skládá nejen ze součástí nezbytných pro pohon, jako je motor, měnič, převodovka a řídicí jednotka, ale zahrnuje také palubní nabíječku, měnič DC/DC a dokonce i systém monitorování baterie.

U jiných výrobců nejsou všechny tyto komponenty integrovány do hnacího ústrojí a jejich instalace vyžaduje další výrobní kroky a zapojení několika dodavatelů. To komplikuje a prodražuje výrobu. Díky tomu může společnost BYD vyrábět cenově dostupná a relativně výkonná elektrická vozidla. Čím více kusů sjede z výrobní linky, tím je výroba levnější.
......
Autoři analýzy tvrdí: "Čínští výrobci přikládají velký význam nízkonákladové výrobě, ale jejich představy o kvalitě se od japonských značek liší." Jinými slovy, japonští výrobci nabízejí vyšší kvalitu, která však na trhu nehraje až takovou roli, jak dokazují vysoká čísla mezinárodních prodejů modelu Atto 3.
Jednoducho vyrobia jeden komponent all-in-one, smejdackej kvallity. A potom su lacni.
Co to znamena v pripade poruchy/nutneho servisu uz nepisu. Tipujem, ze menit cely blok naraz.
BYD integruje ve své platformě 8 klíčových komponent zahrnujících hnací motor a převodovku, řídící jednotku, měnič DC/DC, palubní nabíječku i systém monitoringu baterie.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 05.11.2024 17:39
od robbert
Chip se zpravidla věnuje počítačům, teď píše tohle:


https://www.chip.cz/konec-oprav-starsic ... ozuschopna

Tak nějak nevím, jak se na to dívat.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 05.11.2024 17:59
od Stanley_vy
Vzhledem k datu 2035 a k tomu, že "nová auta nic nevydrzi", z nich budou v te době vraky... no jsem zvědav. :)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 05.11.2024 18:38
od stano.
Normalne sa dali na dezole propagandu. Nie su tiez majetkovo pod tym, co ma obchody s rusonackami? Meno si nespomeniem. Lebo ako keby s turkom do virivky spolu chodili.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 03.12.2024 08:45
od Sentik
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
ale abych se tu nepochechtával VWčku .. Ford je na tom úplně stejně

To je tak, když vyrábíte něco, co lidi za daný peníze prostě nechtěj :nixw:
Tak co, budou škemrat o šrotovný nebo co bude?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 03.12.2024 08:55
od Stanley_vy
Napadlo mě podívat se, jak to vypadá v Turecku. :mrgreen:
Ford_Turecko.JPG

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 03.12.2024 09:13
od stano.