Budoucí vývoj automobilismu
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3115
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To je naprosto reálný.
Enyaq není žádnej vzor aerodynamiky, součinitel odporu vzduchu není nijak slavnej a čelní plocha jak u každýho SUV - tragická.
Jestli ta 200km cesta byla za nějakých 29 kWh/100 km (počítám využití 76% baterie z celkového 77kWh netto), tak při svižnějším přesunu holt odpor vzduchu udělá svoje.
Enyaq není žádnej vzor aerodynamiky, součinitel odporu vzduchu není nijak slavnej a čelní plocha jak u každýho SUV - tragická.
Jestli ta 200km cesta byla za nějakých 29 kWh/100 km (počítám využití 76% baterie z celkového 77kWh netto), tak při svižnějším přesunu holt odpor vzduchu udělá svoje.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Prostě mi to nesedí
Prvě Mondeo/ICEV má horší Cx a za druhé by pak muselo mít ICE s průměrnou účiností zrhuba 50 % 


- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jediná věc, která mě napadá a mohla mít vliv, byla ta, že mondeo jelo druhé, aby neujelo. Takže styl jízdy pravděpodobě byl plynulejší, ale jinak opravdu jsme jeli spolu a palubák ukazoval 6,2. Byl v Praze nulován, protože jsem tankoval.
A jak jsem řekl, je to moje zkušenost, kterou jsem záměrně absolvoval "normálním" stylem jízdy.
A co se spotřeby týče dlouhodobou u Mondea mám 7,2, ale na tomhle se hodně podepisuje styl jízdy, kdy opravdu nepatřím mezi brzdy provozu. Už jsem tady i psal, že rekord horní mám kolem 15 a taky cesta Praha Brno.
Nechci se dohadovat, ani to brát jako bernou nepodkročitelnou misi. jen popis toho, co a jak se mi stalo.
A jak jsem řekl, je to moje zkušenost, kterou jsem záměrně absolvoval "normálním" stylem jízdy.
A co se spotřeby týče dlouhodobou u Mondea mám 7,2, ale na tomhle se hodně podepisuje styl jízdy, kdy opravdu nepatřím mezi brzdy provozu. Už jsem tady i psal, že rekord horní mám kolem 15 a taky cesta Praha Brno.
Nechci se dohadovat, ani to brát jako bernou nepodkročitelnou misi. jen popis toho, co a jak se mi stalo.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3115
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Akorát o špetku horší Cx nevykompenzuje odhadem o 50% větší čelní plochu.blackbox80 píše: 21.10.2024 15:22 Prostě mi to nesedíPrvě Mondeo/ICEV má horší Cx a za druhé by pak muselo mít ICE s průměrnou účiností zrhuba 50 %
![]()
A jestli PP nulovali při tankování u teplého motoru, jelo se klidným stylem...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jako 140-160 km/h není úplně klidný styl a otevřená maska kvůli chladiči, taky něco "pobere", tak to prostě je. Rozdíl celkové plochy není zas tak velký. Mondeo není nějaký pidivůz.
Při téhle rychlosti bych očekával víc jak 8 l/100 km. Taky je pravdou, že neproběhlo třeba vynulování všech elementů a byl tam dlouhodobý mix, ale na tak dlouhé trase by to stejně vylítlo nahoru. Je fakt, že nevím, jakou měli průměrnou rychlost, ale i tak by to nemohl být takový velký rozdíl (pokud jeli +- podobným tempem) U toho Enyaqu to vypadá, jako by měl průměrnou rychlost 140-150 km/h, ale zas tomu neopovídá spotřeba Mondea(pokud jelo stejným tempem) a to ještě v závěru zvolnili, kde už to BEV žere mnohem méně. Kdyby jeli v zimě(v mrazech), tak bych klidně očekával i horší výsledek Enyaqu..
Při téhle rychlosti bych očekával víc jak 8 l/100 km. Taky je pravdou, že neproběhlo třeba vynulování všech elementů a byl tam dlouhodobý mix, ale na tak dlouhé trase by to stejně vylítlo nahoru. Je fakt, že nevím, jakou měli průměrnou rychlost, ale i tak by to nemohl být takový velký rozdíl (pokud jeli +- podobným tempem) U toho Enyaqu to vypadá, jako by měl průměrnou rychlost 140-150 km/h, ale zas tomu neopovídá spotřeba Mondea(pokud jelo stejným tempem) a to ještě v závěru zvolnili, kde už to BEV žere mnohem méně. Kdyby jeli v zimě(v mrazech), tak bych klidně očekával i horší výsledek Enyaqu..
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5760
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Na co přišli? Chce to po mě nejspíše předplatné...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jednoducho vyrobia jeden komponent all-in-one, smejdackej kvallity. A potom su lacni.
Japonští inženýři nyní chtěli zjistit, co stojí za nízkonákladovou strategií čínské společnosti, a rychle rozebrali model BYD Atto 3 na jednotlivé části. Zdá se, že klíčem k tajemství nízkých cen je vlastní výroba co největšího počtu komponent, aby automobilka nebyla závislá na drahých subdodavatelích a technologiích třetích stran. To je patrné již na elektrickém pohonu modelu Atto 3.
Osmidílná platforma se skládá nejen ze součástí nezbytných pro pohon, jako je motor, měnič, převodovka a řídicí jednotka, ale zahrnuje také palubní nabíječku, měnič DC/DC a dokonce i systém monitorování baterie.
U jiných výrobců nejsou všechny tyto komponenty integrovány do hnacího ústrojí a jejich instalace vyžaduje další výrobní kroky a zapojení několika dodavatelů. To komplikuje a prodražuje výrobu. Díky tomu může společnost BYD vyrábět cenově dostupná a relativně výkonná elektrická vozidla. Čím více kusů sjede z výrobní linky, tím je výroba levnější.
......
Autoři analýzy tvrdí: "Čínští výrobci přikládají velký význam nízkonákladové výrobě, ale jejich představy o kvalitě se od japonských značek liší." Jinými slovy, japonští výrobci nabízejí vyšší kvalitu, která však na trhu nehraje až takovou roli, jak dokazují vysoká čísla mezinárodních prodejů modelu Atto 3.
Co to znamena v pripade poruchy/nutneho servisu uz nepisu. Tipujem, ze menit cely blok naraz.
BYD integruje ve své platformě 8 klíčových komponent zahrnujících hnací motor a převodovku, řídící jednotku, měnič DC/DC, palubní nabíječku i systém monitoringu baterie.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Chip se zpravidla věnuje počítačům, teď píše tohle:
https://www.chip.cz/konec-oprav-starsic ... ozuschopna
Tak nějak nevím, jak se na to dívat.
https://www.chip.cz/konec-oprav-starsic ... ozuschopna
Tak nějak nevím, jak se na to dívat.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5760
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Vzhledem k datu 2035 a k tomu, že "nová auta nic nevydrzi", z nich budou v te době vraky... no jsem zvědav. 

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Normalne sa dali na dezole propagandu. Nie su tiez majetkovo pod tym, co ma obchody s rusonackami? Meno si nespomeniem. Lebo ako keby s turkom do virivky spolu chodili.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
ale abych se tu nepochechtával VWčku .. Ford je na tom úplně stejně
To je tak, když vyrábíte něco, co lidi za daný peníze prostě nechtěj
Tak co, budou škemrat o šrotovný nebo co bude?
ale abych se tu nepochechtával VWčku .. Ford je na tom úplně stejně
To je tak, když vyrábíte něco, co lidi za daný peníze prostě nechtěj

Tak co, budou škemrat o šrotovný nebo co bude?
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5760
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napadlo mě podívat se, jak to vypadá v Turecku.

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Take medzisklady su aj u nas
https://maps.app.goo.gl/WUmC2mv4eiJweKGT6
Alebo expedicne parkovisko automobilky
https://maps.app.goo.gl/bRtDxfj9yfMgjtLE9
https://maps.app.goo.gl/bRtDxfj9yfMgjtLE9
https://maps.app.goo.gl/WUmC2mv4eiJweKGT6
Alebo expedicne parkovisko automobilky
https://maps.app.goo.gl/bRtDxfj9yfMgjtLE9
https://maps.app.goo.gl/bRtDxfj9yfMgjtLE9
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host