Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3115
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 21.10.2024 13:23

To je naprosto reálný.
Enyaq není žádnej vzor aerodynamiky, součinitel odporu vzduchu není nijak slavnej a čelní plocha jak u každýho SUV - tragická.
Jestli ta 200km cesta byla za nějakých 29 kWh/100 km (počítám využití 76% baterie z celkového 77kWh netto), tak při svižnějším přesunu holt odpor vzduchu udělá svoje.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 21.10.2024 15:22

Prostě mi to nesedí :) Prvě Mondeo/ICEV má horší Cx a za druhé by pak muselo mít ICE s průměrnou účiností zrhuba 50 % :D

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1318
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 21.10.2024 16:18

Jediná věc, která mě napadá a mohla mít vliv, byla ta, že mondeo jelo druhé, aby neujelo. Takže styl jízdy pravděpodobě byl plynulejší, ale jinak opravdu jsme jeli spolu a palubák ukazoval 6,2. Byl v Praze nulován, protože jsem tankoval.

A jak jsem řekl, je to moje zkušenost, kterou jsem záměrně absolvoval "normálním" stylem jízdy.

A co se spotřeby týče dlouhodobou u Mondea mám 7,2, ale na tomhle se hodně podepisuje styl jízdy, kdy opravdu nepatřím mezi brzdy provozu. Už jsem tady i psal, že rekord horní mám kolem 15 a taky cesta Praha Brno.

Nechci se dohadovat, ani to brát jako bernou nepodkročitelnou misi. jen popis toho, co a jak se mi stalo.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3115
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 21.10.2024 17:54

blackbox80 píše: 21.10.2024 15:22 Prostě mi to nesedí :) Prvě Mondeo/ICEV má horší Cx a za druhé by pak muselo mít ICE s průměrnou účiností zrhuba 50 % :D
Akorát o špetku horší Cx nevykompenzuje odhadem o 50% větší čelní plochu.
A jestli PP nulovali při tankování u teplého motoru, jelo se klidným stylem...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 21.10.2024 20:02

Jako 140-160 km/h není úplně klidný styl a otevřená maska kvůli chladiči, taky něco "pobere", tak to prostě je. Rozdíl celkové plochy není zas tak velký. Mondeo není nějaký pidivůz.

Při téhle rychlosti bych očekával víc jak 8 l/100 km. Taky je pravdou, že neproběhlo třeba vynulování všech elementů a byl tam dlouhodobý mix, ale na tak dlouhé trase by to stejně vylítlo nahoru. Je fakt, že nevím, jakou měli průměrnou rychlost, ale i tak by to nemohl být takový velký rozdíl (pokud jeli +- podobným tempem) U toho Enyaqu to vypadá, jako by měl průměrnou rychlost 140-150 km/h, ale zas tomu neopovídá spotřeba Mondea(pokud jelo stejným tempem) a to ještě v závěru zvolnili, kde už to BEV žere mnohem méně. Kdyby jeli v zimě(v mrazech), tak bych klidně očekával i horší výsledek Enyaqu..

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6868
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.10.2024 12:35

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6868
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 04.11.2024 12:54

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie


stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13501
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 04.11.2024 17:32


Japonští inženýři nyní chtěli zjistit, co stojí za nízkonákladovou strategií čínské společnosti, a rychle rozebrali model BYD Atto 3 na jednotlivé části. Zdá se, že klíčem k tajemství nízkých cen je vlastní výroba co největšího počtu komponent, aby automobilka nebyla závislá na drahých subdodavatelích a technologiích třetích stran. To je patrné již na elektrickém pohonu modelu Atto 3.

Osmidílná platforma se skládá nejen ze součástí nezbytných pro pohon, jako je motor, měnič, převodovka a řídicí jednotka, ale zahrnuje také palubní nabíječku, měnič DC/DC a dokonce i systém monitorování baterie.

U jiných výrobců nejsou všechny tyto komponenty integrovány do hnacího ústrojí a jejich instalace vyžaduje další výrobní kroky a zapojení několika dodavatelů. To komplikuje a prodražuje výrobu. Díky tomu může společnost BYD vyrábět cenově dostupná a relativně výkonná elektrická vozidla. Čím více kusů sjede z výrobní linky, tím je výroba levnější.
......
Autoři analýzy tvrdí: "Čínští výrobci přikládají velký význam nízkonákladové výrobě, ale jejich představy o kvalitě se od japonských značek liší." Jinými slovy, japonští výrobci nabízejí vyšší kvalitu, která však na trhu nehraje až takovou roli, jak dokazují vysoká čísla mezinárodních prodejů modelu Atto 3.
Jednoducho vyrobia jeden komponent all-in-one, smejdackej kvallity. A potom su lacni.
Co to znamena v pripade poruchy/nutneho servisu uz nepisu. Tipujem, ze menit cely blok naraz.
BYD integruje ve své platformě 8 klíčových komponent zahrnujících hnací motor a převodovku, řídící jednotku, měnič DC/DC, palubní nabíječku i systém monitoringu baterie.

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1318
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 05.11.2024 17:39

Chip se zpravidla věnuje počítačům, teď píše tohle:


https://www.chip.cz/konec-oprav-starsic ... ozuschopna

Tak nějak nevím, jak se na to dívat.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5760
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 05.11.2024 17:59

Vzhledem k datu 2035 a k tomu, že "nová auta nic nevydrzi", z nich budou v te době vraky... no jsem zvědav. :)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13501
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 05.11.2024 18:38

Normalne sa dali na dezole propagandu. Nie su tiez majetkovo pod tym, co ma obchody s rusonackami? Meno si nespomeniem. Lebo ako keby s turkom do virivky spolu chodili.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 03.12.2024 08:45

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
ale abych se tu nepochechtával VWčku .. Ford je na tom úplně stejně

To je tak, když vyrábíte něco, co lidi za daný peníze prostě nechtěj :nixw:
Tak co, budou škemrat o šrotovný nebo co bude?
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího


stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13501
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 03.12.2024 09:13


Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host