Stránka 163 z 168
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 05.09.2024 09:45
od robbert
A divíš se? Stačí se podívat na jejich Polestar. Tam to vzdali už úplně.Takže se poučili z krizového vývoje.
Čeho se ale bojím, tek je čas. Čím blíže budeme 2035 a nebude-li nějaká úprava, bude to horší.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 05.09.2024 10:56
od miki21
Někde se rozhodli tuto linii udržovat při životě uměle. A pak, že vše vyřeší ruka trhu.
https://www.novinky.cz/clanek/auto-neme ... .seznam.cz
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 28.09.2024 07:07
od miki21
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 08.10.2024 08:48
od ZaQik
https://www.garaz.cz/clanek/videa-vybav ... i-21013384
tak to automobilky porad nepustilo
doufam, ze predplatne nebude i na vykon - nerad bych, aby mi vyprselo pri predjizdecim manevru

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 11.10.2024 10:52
od Straces
Jo taky mi to připadá jako totální nesmysl, když si koupím auto s vyhříváním sedaček, tak to má prostě fungovat napořád.
Dokoupení jiných designových prvků Infotainmentu (barvičky, ikonky a podobné číčovinky) bych ještě zkousl, ale né funkčnost, ta musí být nafurt..
Automobilky ale v tom bohužel vidí jen prachy navíc a snaží se to potichu procpat..

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 11.10.2024 12:14
od Karel2
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.10.2024 11:51
od ZaQik
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 06:46
od ZaQik
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 08:40
od Karel2
ma to jednu chybu, auto muze pribrzdovat uz ve vetsi dalce a "idiot" chodec(co jich je) si muze rici brzdi, ikdyz bude daleko a vleti pod auto, za me je lepsi dnesni system, kdy chodec ceka na zastaveni auta, vetsinou, nebo da ridic pokyn rukou, ze muze jit, kdyz dobrzduje

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 09:51
od Karel2
https://fdrive.cz/clanky/v-nemecku-se-s ... orum-13278
u nas je to napr. novinar M.Pur, co po 3 letech s Teslou a 65k km presel zpet na spalovak
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 11:03
od robbert
Myslím, že už jsem to tady psal. U těch elektroaut je to prostě složité.
Každopádně dotace pro firmy v ČR jsou už vyčerpány, takže to nebude tak strašné. Ale měl jsem možnost si vyzkoušet Enyaqa 80x na cestě z Prahy do Brna a zpátky. Takže se podělím o své zkušenosti i z této cesty nejen o užívání elektro v Brně a okolí, kde to je mimochodem skvělé a nemohu si stěžovat.
Enyaq jsem převzal s 94% baterie v Praze s kartou PRE. Rozhodl jsme se, že zkusím jet úplně normálně bez nějakých omezení a ohledů. Se mnou jel ještě syn, který jel s Mondeem za mnou.
Vyrazili jsme tedy směr Brno. Po dálnici jsme jeli rychlostí mezi 140 a 160, v podstatě normální klasická cestovní rychlost, pokud člověk jede někdy kolem osmé večer, kdy jsme jeli i my. Cesta ubíhala, ale baterie se vydávala více a více. Nakonec jsem kousek před Brnem pro jistotu zpomalil. Prostě jsem pocitově nějak tohle nedal.
Dojeli jsme domů s tím, že v baterii zbylo 18 % a dojezd nějakých 70 km.
Mondeo si za stejnoiu cestu v podstatě stejnou rychlostí vzalo 6,2 litru nafty na 100 km.
Druhý den jsem jel nabíjet. První cesta vedla do Futura, kde jsou nabíječky. Až na místě jsem zjistil, že tam není kabel a kabel z auta po připojení ukazoval, že auto bude nabito do 100 % za 8 hodin. Ok, omezení bylo dáno kabelem. Takže jsem to zase odpojil a odjel kousek dál na stanici OMW směr Vídeň, kde je rychlonbabíječka a dokonce i přímo PRE. Takže jsem auto dal tam s tím, že plné nabití bude za cca 65 minut. Auto jsme tam nechali a druhým odjeli domů. Po hodině jsme se vrátili zpátky, auto bylo nabito a připraveno k cestě zpátky do Prahy.
Tam už jel syn, který měl v podstatě úplně stejný zážitek jako já.
Takže závěrem musím říct, že moje volba elektroauta kolem komína je skvělá, ale aby s tím člověk jezdil delší trasy se buď musí přizpůsobit, nebo častěji nabíjet. Je to volba každého jednotlivce.
Za mě je super mít právě onu volbu a mít možnost si vybrat, co vlastně kdo chce a co mu vyhovuje.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 13:17
od Karel2
Pri "tankovani" elektroauta clovek musi prenastavit mozek

, musi vyuzivat tu cast kapacity kdy to nabiji nejvic(nejrychleji) a dlouhou cestu nabijet vicekrat a ne 0-100% kapacity, ale pri druhem nabijeni jen treba 20-80%.Bohuzel uz jsem videl video cesty, kdy v Tesle nesouhlasila obsazenost u nabijecek s aplikaci v telefonu a musel cekat. Petrolhead, aspon ja, to ma tak, ze da pri rezerve plnou a nic neresi, zadne planovani. Ten Pur myslim rikal, ze mu to prave vadi na dlouhych cestach.
P.s. nevim jak, ale ja na dalnici mam stejnou, neli mensi spotrebu pri 140-160 km/h, jak drtit 120-130km/h. Ono taky videt el. auto ktere jede tech 140-160km/h je docela problem. Samozrejmne na nem. dalnici.

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 13:53
od robbert
S tím nabíjením je to samozřejmě pravda, ale nějakých 200-250 km není dlouhá trasa. A právě proto se nabíjelo do plna, aby se nemuselo zastavovat.
Co se týče obsazení nabíječek, ukazovalo to v Brně, kde jsem na to koukal přesně.
U OMV bylo volno, poté, co jsme začali nabíjet se objevilo jedno obsazené místo, takže z tohoto pohledu to fungovalo parádně.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 18.10.2024 20:50
od blackbox80
To se mi nějak nezdá, aby si Enyaq s "80" baterií skoro vycucnul a Mondeo mělo spotřebu při 140-160 km/h jen 6,2 l/100 km na tak krátké trase

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 21.10.2024 09:00
od robbert
Nemám důvod kecat... Auta jela spolu, dojezd do Brna byl v rozdílu do minuty. A data jsou dle palubních počítačů. nevím, v jakém stavu byla baterka, ale Enyaq měl najeto kolem 15 tisíc, takže by to snad mělo ukazovat dobře. Ostatně pak pojížďky po Brně spotřeba rapidně klesala. Takže bych spíše viděl opravdu problém s onou rychlostí a elektromobilitou.
Fotky nemám, nefotil jsem.
Ale obecně a dlouhodobě nejsem nastaven proti elektromobilům, sám jeden mám, takže asi tak.