DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Odpovědět
ferencxx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.11.2009 12:23

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od ferencxx » 22.11.2009 18:42

Přesně, dvouhmoťák právě dělá to co dřív dělala lamela, tedy že musí zapružit aby se dalo plynule rozjet. Jde tam o tu kombinaci nízké otáčky a velký moment a to mu nesvědčí.
To je přesně můj případ, ja ještě nemám setrvák úplně v háji, ale někdy vibruje jak kráva co ž mi dost sere. Právě proto sonduju jak to cvrdliká s jednohmotovým setrvákem, když je to příměj vstřik.

Uživatelský avatar
Maverick_cz
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 26.06.2008 10:03
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od Maverick_cz » 23.11.2009 16:40

já bych jednohmotovej bral hned.. ale u šestikvaltový převodovky mi bylo řečeno, že by to mohl být problém, ale nikoli vyloučeno.
Jinak s tim setrvákem jsem na tom stejně. Prostě je načatej a dneska je to už 33000km co vím, že je načatej a jezdím s ním. Bohužel mám takový tušení, že už mu pomalu dochází, že je s nim zle a pujde na odpočinek :o( Respektive máte někdo zkušennosti s tím, jak se projevuje v posledních fázích kdy odchází, než opravdu odejde? Budu teď muset na delší vzdálenost a nerad bych, aby mě ten konec zastihnul právě přitom, na druhou stranu chci s ním najezdit co nejvíc i když vím, že to dobře neni, protože ty vibrace od (vymlaskanýho dvouhmoťáku) jsou naprd pro ostatní komponenty, ale prostě prachy nejsou a pokud by teď, nebo v blízký době měl kleknout, tak nezbyde nic jinýho, než to nějakým zpusobem sesmolit.
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi
Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od stand » 23.11.2009 18:01

Maverick_cz píše:já bych jednohmotovej bral hned..
A jakej je v tom rozdíl jestli je za nim 6ti kvalt nebo 5ti kvalt?
Při řazení z 5ky na 6ku(díky velkému převodovému poměru) nepotřebuješ ani dvouhmoťák ani pružnou lamelu!
Otázka je jestli tam nějaký pasuje?
Se s náma poděl co si zjistil kterej pasuje :wink:

ferencxx píše:Přesně, dvouhmoťák právě dělá to co dřív dělala lamela, tedy že musí zapružit aby se dalo plynule rozjet.
A pružný element tam není kvuli rozjezdum ale kvuli utlumení rázů při nešetrnějším zacházení se spojkou při řazení, (o rozjezd se stará "klouzání spojky")
Naposledy upravil(a) stand dne 23.11.2009 18:13, celkem upraveno 1 x.

ferencxx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.11.2009 12:23

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od ferencxx » 24.11.2009 10:12

Dokud ti jenom rachtá při zhasínání tak to jde, jakmile ti začne vydávat nepěkné zvuky při startu tak to jdi vyměnit.
Somozřejmě že to tlumí vibrace a razy od motoru, nemá pouze jedinou funkci. Si všimni že u dvouhmotoveho setrvačniku, je lamela bez pružin.
Tak nevíte o někom kdo tam má namontovanej 1hmot setrvačník na 1.8 TDCI? Ja bych se snad na to je i podívat :D

fofo2001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 168
Registrován: 17.03.2009 11:26

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od fofo2001 » 24.11.2009 12:42

no jak se dohadujete, k čemu tam ten setrvačník je. Podle originálních materiálů firmy LUK je tam předně kvůli potlačení přenosu torzního kmitání z motoru na převodovku a tím zmenšení opotřebení převodovky (čili hlavně kol, ale i ložisek.) Jde o to, že u dieselu je nerovnoměrnost (kmitání) krouticího momentu větší, než u benálu, a setrvačník ji nedokáže dostatečně vyhladit. Dvouhmotový setrvačník ji dokáže odfiltrovat lépe.
Samozřejmě se namáhá i při rozjezdu (prudká změna přenášeného momentu), proto mu vadí ty věci, co říkáte.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od stand » 24.11.2009 13:47

fofo2001 píše:no jak se dohadujete...
Jj máš pravdu, je to tak jen doplním že funkce se pozitivně projevuje v nízkých otáčkách..
Koho to zajímá víc, tak zde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3 ... r_embedded[/youtube]

přebráno z: http://cs.autolexicon.net/articles/dvou ... setrvacnik

ferencxx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.11.2009 12:23

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od ferencxx » 24.11.2009 13:58

Jasne kvuli tomuhle tu fíčovinu vymysleli, aby měl koksový motor hladší chod. Jen ta životnost se jim moc nevyvedla. Co se týče převodovky si myslím že to vydrží bez problémů. Spíš jestli to nebude moc vibrovat na volnoběh a pravě proto se ptám jestli už ho někdo namontoval a jak je s tím spokojen.

Uživatelský avatar
Maverick_cz
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 26.06.2008 10:03
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od Maverick_cz » 24.11.2009 18:41

hmm ten princip ni byl jasnej, ale když koukám na to video, tak to cvaknutí, který slyšim pokaždý, když vyšlápnu spojku, nebo se změní tah (ubrání plynu a naopak ... nebo-li změna tahu a komprese), tak je vlastně to, že jedna z těch pružin, nebo obě jsou vyběhaný a je tam vule. Co ale zpusobí to, že se setrvačník střihne? to že tam pak bude už taková vule, že to postupný nárazy cyklicky narušej a bum? snažím se nějak porozumnět tomu, v jaký fázi jsem.
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi
Obrázek

GROSSMIK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2008 13:56

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od GROSSMIK » 25.11.2009 17:14

Ahoj jseš teprve na začátku přesně to semé jsem si také vyskoušel.Stále se to bude stupnovat hlavně při vypnutí motoru potom i při startování.Potom se ti začne hýbat pedál spojky a to je hotovo.Platil jsem setrvák spojku a ložisko 23000 FORD MLČÁK TEPLICE najeto 180000 poctivě.

ferencxx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22.11.2009 12:23

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od ferencxx » 26.11.2009 08:21

Já mam 135000 nevím teda jestli poctivejch, a za studena, když vyšlápnu spojku tak mi to zacvrdliká jak sviňa.To jak si tam ta hmota líta mezi přužinkama:-) Mě je taky princip jasnej jen jsem si myslel že to maj alespon přes 4 pružíny a ne jen přes dvě. Jinak jsem se ptal jedno kluka co opravuje fordíky a povídal že se ta charakteristika motoru "nepatrně změní" že je to neznatelné. V mém případě si myslim že to může být snad jen k lepšímu, protože to jsou vibrace....... Raději bych si toale ověřil na více místech než ho tam dám

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od SilverGhost » 22.12.2009 09:42

Nejsem si úplně jistý, zda jsem ve správném tématu, ale možná se to dozvím :-) Před nějakým časem mi začala hlavně při rozdjezdu divně "vrzat" spojka. Jsem sice vcelku ohromen tím, že při 25000 km a něco přes rok stáří začíná vozidlo vydávat dost pazvuků (ještě pískají brzdy), ale to teď neřeším.
Sleduji to už nějakou dobu, ale moc jsem toho nevypozoroval. Prostě při rozjezdu (ne vždy, jen občas), zazní při záběru spojky divný, vrzavý, poměrně hlasitý zvuk. Může trvat i vteřinu. Jako kdyby při tom tření spojky to tak vrzalo. Trochu to připomíná prokluz a pískání klínového řemene, ale jsem si téměř jistý, že ten to není (při plném puštění spojky se to vždy ztratí). Ale napadlo mne, jestli to nemůže způsobovat dvouhmoťák? Při jeho funkci se to tam také protáčí a proto by to mohlo vrzat, ne? Nezažil někdo ?? :roll:

(P.S.: do servisu teď nemám cestu a kvůli tomu tam nepojedu, moje zkušenost je, že co jsem kdy takového potřeboval, nikdy to nevyřešili...)
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od stand » 22.12.2009 10:17

Vadná lamela spojky (třecí segmenty), většinou začne hvízdat když se připálí ale není to pravidlem, někdy to i zmizí a někdy nepomuže nic jiného než výměna lamely.

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od SilverGhost » 22.12.2009 10:47

Na to, že to zmizí, už čekám pár měsíců :-) Nepředpokládám, že bych to u Forda vyreklamoval, takže se na to asi vykašlu. :|
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

davevo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 04.01.2010 22:48

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od davevo » 04.01.2010 22:52

Zdravím mám dotaz mám Mondeo rv 2001 2.0 benzín a prokluzuje mě spojka když se chci svižnějc rozjed tak to zezačátku táhne ale nad 3000 otáček to už netáhne a řve to jako bych tam neměl kvalt spojka zabírá úplně nahoře. Myslíte že to bude jen spojka v háji nebo i dvouhmotový setrvák.Dík moc za odpovědi
Ford Mondeo 2,0i 107kW benzín 2001

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od stand » 05.01.2010 07:32

davevo píše:Zdravím mám dotaz mám Mondeo rv 2001 2.0 benzín a prokluzuje mě spojka když se chci svižnějc rozjed tak to zezačátku táhne ale nad 3000 otáček to už netáhne a řve to jako bych tam neměl kvalt spojka zabírá úplně nahoře. Myslíte že to bude jen spojka v háji nebo i dvouhmotový setrvák.Dík moc za odpovědi
To bude jen spojka, benzín ho snad nemá, kolik máš najeto jen tak prozajímavost?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti