Stránka 17 z 44

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.05.2010 21:20
od Radekjo
Já jsem vyzkoušel i Vervu 100 ale moc to nejeloObrázek
Njn benzín a nafta není zrovna to pravé ořechovéObrázek

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 14.05.2010 13:45
od Kroco02
Petrucianni píše:I ty jeden závodníku... Do benzínové 1.6ky je dle mého názoru víc než 95 oktanů zbytečných.
Na bezne jezdeni asi ne, ale jelikoz najedu dost po dalnici, tam uz se to projevi.. Tim nerikam, ze stale beru Carreru, tu jsem bral, dokud byla do 30,-, ted kdyz vidim tech 35,90,-, tak to nepobiram.. :mrgreen:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.06.2010 08:51
od maxo111
Ja som tiez zakupil VIF super benzin aditiv. Som asi v 1/3 balenia a nejaky rozdiel vo vykone a spravani motora som nespozoroval. Snad casom :huraa:

Ked vyjazdim tuto plechovku, skusim 1 nadrz bez aditiva a potom nejaky cistic ventilov/vstrekov od nejakej inej firmy.

Ak nahodou niekedy budem mat novsie/drahsie auto, nech mam vsetky taketo blbosti otestovane :totlsmile:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 13.06.2010 09:38
od tomason
Obrázek

Přehled aditivovaných paliv v ČR na čerpacích stanicích.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 27.07.2010 09:18
od Jaroman23focus
Čo môže spôsobovať to, že po prechode na 100oct (V-power Racing) z 95 je časom cítiť smrad ako pokazené vajcia a po prechode na 95 to časom zmizne. Ide o Focus 2L 16V.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 18.08.2010 14:35
od ballu
Dodatečné spalování nespáleného benzínu v v rožhaveném katalizátoru. :(

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 09.09.2010 20:17
od NEEO
ahojky můžu dát do fofíka Natural 95 Plus????

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 09.09.2010 20:44
od MK2
Jistě, cokoliv co bude Natural minimálně 95 tam můžeš dát. Jede to i na 91, ale nemá to pak takový výkon. Když to bude N95 s nějakýma přísadama tak to motoru jen prospěje :wink:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.09.2010 11:26
od ballu
Nechtěl jsem zde psát, do doby , než si benzíny odzkouším.
Nejprve však pár řádků ohledně našich motorů. V manuálu je psáno minimální oktanové číslo 95 , a to je v situaci našeho benzínu totální blbost. V praxi na zkouškovém detonačním motoru vyšlo najevo, že motory s kompresí 1:11, musí používat benzín s min. oktanovým číslem 98.

Naše 1,8 a 2,0 L má komprese 10,8 což se blíží k hodnotě pro okt. číslo 98
1,8 SCI ta má komresi 11,3 - tá musí jezdit min. na 98 v každém případě
jedině 2,5 a 3,0 L s kompresí 9,8 má optimální okt. číslo 95, ty sežerou i 91 ale s dojezdem na nádrž tak 300 km.
Z toho plyne, že v době, kdy pančují všechno a i 95 není 95 ,to je to že na některý benzín to jede a od druhé benzinky ten samý ne,a dále ,problémy s volnoběžnýma otáčkama atd. Protože jsou i tolerance u oktanových čísel , tak je rozdíl 95 u nás a v cizině. Teprve 98 dosahuje správných parametrů, co by měla mít kvalitní 95 ale samozřejmě za jiný peníz. Je to sice hajzlovina, ale jestli nechceme pomalu odrovnávat motory je nutné tankovat jak kvalitní benzín nebo naftu. Není to v žádném případě placebo efekt, jak popíši níže ale sprosťárna podporovaná státem.
Do dovolené jsem tankoval bezín 95 u soukromé čerpačky, bízko bydliště. Jedna nádrž v pohodě jak na spotřebu, tak i výkon. Další nádrž, malé poskakování volnoběhu, meně najeto na nádrž a pozorovatelná změna reakce motoru na plynový pedál. Dával jsem to na vinu synům, že způsobem své jízdy načetli jinou mapu ŘJ, a pak trvá než se pod mou nohou srovná na můj styl jízdy. To jsem si myslel, ale akorát tak kulové .

Pojedu na dovolenou delší štreku, tak toho využiji a dám tam pořádně aditivované palivo a motor protáhnu. Tak šla u první čerpačky při odjezdu do prázné nádrže po víčko Carerra 100. Protože jsem čučel na cestu a značky, tak jsem nevěnoval pozornost sledování rozdílu ,ani nevyužíval výkonu motoru a na předem nahlášenou zkoušku dojezdu na nádrž jsem ve zlosti zapoměl/ manželka-1,5hod zpoždění/. Jen se mě zdálo, že nějak podezřele s lehkým plynem jsem vylétl loženým autem táhlé kopce v rakousku. I ta rafička paliva nějak pomalu lezla důle s dosti již najetéma km. Po Ljublaň vše v pohodě, pak 2,5 hod jsem jel 21 km ve 35st.C s klímou na plné gule. Tak samozřejmě spotřeba lezla nahoru a ručka paliva zase dolů. Při dojezdu na místo jsem měl na tachometru 694 km a rožlo hladové oko s dojezdem 80 km
Ubytovaný jsem byl v takovým hanku, že do takového jsem v životě autem ještě nejel. Max ho vylítnul na dvojku a ještě měl snahu zrychlovat, a to byl naložený.
Jelikož rožlo hladové a my chtěli se podívat autem po okolí, kde budem se plácat ve vodě, tak na druhý den jsem zajel k INA, a heleďme, za stejný peníz jak 95 tak 98. Tak s nevědomostí, že 98 tam někdo natankuje za uherský rok, jsem tam rubl 24 L. Pánové a dámy, večer od pláže jsem s prázným!!!! autem jen tak, tak s odřenýma ušima vyjel na dvojku. To samé druhý a třetí den. Říkám, ku..va, přeci na takový hajzl nepojedu dom, tak jsem naplánoval nějaký výlet. Každé startování bylo pro motor i mne muka. Otáčkoměr na volnoběh lítal od 500 - 2000 ot, při rozjezdu auto cukalo a bylo v nízkých točkách bez výkonu. T o jsem přečkal a na cestu jsem lupnul opět Carerru 100 /tam vycházela na nějakých 30,10Kč za litr/za zbylé kuny a za eura dotankuji před naší hranicí v rakousku. Cesta v pohodě, puštěné klíma celou cestu slévák až po Graz. Celé slovinsko v tom dešti jsem jel 140-180 dle omezení. Benzín v pohodě, při nastartování po přestávce na WC , otačky jako přibité. Tak jsem do plna před hranicích dotankoval nějakou 95+ , nějaký lepší. I tento benzín OK. Celou cestu i s kolonama a průserem s benzínem, mě max sežral 7,95L/100km což považuji za slušné i z toho důvodu, kdybych na cestu tam i zpět natankoval nějaký 95-ový humus, tak jsem stopro o litr se spotřebou na stovku více.
Proto jsem změnil čerpačku, vyfasoval jsem členskou kartu :mrgreen: , a již mám několikátou nádrž benzínu V-Power 95/ spíše jako naše odrbaná 98/, nižší spotřeba, kultivovaný volnoběžný chod a i ostřejší zvuk při proroštování motoru. Ikdyž bezín který je oproti dříve brávanému dražší, vychází mě na nádrž větší dojez a hlavně mě vychází 100 km o 22Kč levněji. :huraa:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.09.2010 11:40
od silverwolf
ballu píše: .... a již mám několikátou nádrž benzínu V-Power 95/ spíše jako naše odrbaná 98/, nižší spotřeba, kultivovaný volnoběžný chod a i ostřejší zvuk při proroštování motoru. Ikdyž bezín který je oproti dříve brávanému dražší, vychází mě na nádrž větší dojez a hlavně mě vychází 100 km o 22Kč levněji. :huraa:
... napsal bych to úplně stejně. Potvrzuju, mám stejnou zkušenost. Jinak: pěkný článek :palec_nahoru:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 10.09.2010 22:54
od Ma.rt
Palivo jsem zkousel uz mockrat, ale muzu vas ubezpecit, ze u benzinu je to celkem jednou, jestli berete u globusu nebo na shellu nebo nekde jinde, pokud to neni JZD. Snad jen VPower ma opravdu cistici ucinky, to neni reklamni blabol. Ma slova, ktera jsem si jiz mnohokrat overil, mi potvrdil i clovek, co u benzinu delal pres 20 let. Neco jineho je nafta, tam to jedno opravdu neni.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.09.2010 09:47
od pbjun
Ballu: ja sem v chorvatsku jezdil na INU kde sem tankoval jejich eko benzin - 30% bioethanolu, vychazelo to na cca 22kc na litr a auto po tom jezdilo jak utrzene z retezu - nalozeny, s klimou a jezdil sem porad na ctyrku a petku a to i kopce a serpentiny kde sem zrychloval treba i pod 2000ot do kopce a uplne vpoho. Spotreba mi vysla tak nizka ze sme tomu nemohli uverit - 6,58l/100km a to sem to nesetril... U nas tankuju vyhradne na shellce - po mych vypoctech me 1km vychazi o temer 20haleru levneji nez kdyz sem tankoval jinde. Kdo najede rocne 15tis km a nevede si evidenci tankovani a spotreby tak nikdy nezjisti proc je shellka lepsi :D

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.09.2010 10:02
od Ma.rt
ja sice najedu jen tech 13-15tkm rocne, ale spotrebu si vedu, navic mam PP, takze prehled mam docela dobry. Kdyz jsem natankoval u Shell, spotreba byla stejna jako u Globusu, to same s Vervou. Kdyz si vezmu cenovy rozdil mozna 8%, musel bych misto za 7,5l/100km jezdit za za 7 a takovy pokles spotreby bych 100% poznal a bohuzel, to se nekonalo. Narust vykonu jsem taky nikdy nepozoroval, snad jedine kultivovanejsi projev pri nizkych otackach s benzinem nad 95 oktanu. Ja si dam cca 3 nadrze VPoweru pred vymenou oleje, tim splachnu nejake necistoty, ale ted uz to delat nebudu, Globus ma ted Ultra95, na ten jezdim uz porad a ten cisti taky.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.09.2010 10:57
od pbjun
Tak za prve, spotreba se nepocita z PP - ten je na prd. Pocita se tankovanim do plne. Dalsi vec, pokud tankujes jednou shell pak jednou globus pak jednou benzina a takhle to stridas tak nic nepoznas... Poznas to samozrejme kdyz najedes na jeden typ benzinu od jedne benzinky aspon par tisic km vkuse... Rozdil mezi pravidelnym tankovanim na benzine a pravidelnym tankovanim na shellce mi udelal pres 1l na 100km coz je sakramentsky hodne. Navic jsem jezdival nalozeny a tam to poznas jeste vic... Tedka uz focusek vetsinu casu stoji takze uz se spotreba tak neprojevi, ale kdyz jezdil pres 70tis km rocne tak litr na 100km je 30kc a to je rocne 21tis kc.... Pokud vemu nejake odchylky a podobne tak je to 15tis rocne coz je silena castka!

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 11.09.2010 13:38
od Ma.rt
no kdo chce kam, pomozme mu tam... :mrgreen:
i kdyby ten benzin byl chemicky natolik odlisny a dokonalejsi, jak pises, tak litr na sto usporu neudelas. nejvetsi prinos lepsich benzinu je v tom, ze cisti motor, resp.neusazuje se takovy binec, ale to staci udelat na par nadrzich pred vymenou oleje. uspora ve spotrebe by teoreticky byla mozna v radu desetinek litru na sto. Ale v CR je to fakt jedno, na ktery pumpe benal vezmes, tady je ten benzin na solidnich cerpackach v podstate stejny.