Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157
Napsal: 31.03.2025 15:24
Tak jsem to stejně celé přeházel a nakonec jsem vybral Hankook K135 ve svém rozměru 225/45/17. Po prozkoumání jsem zjistil, proč mi předešlé vydržely jen 3 sezony a ke konci byly se slabší přilnavostí.
1. problém byl v tom, že 2 sezony jsem jezdil na podhuštěných. Ne schválně. Vždy jsem přehodil disky s pneu a jel k benzince dohustit. Podle tabulky rozměrů, který mám na futrech, by se mk3 s nízkými profily měl hustit tak na 2,1bar max. To jsem dělal. Po dvou sezonách se zeťák pochlubil, že si pořídil tlakoměr. Takový ten hezký s rafičkou, jako z minulého režimu.Tak jsem to vyzkoušel a zjistil jsem, že pneu ukazuje 1,8. Jeli jsme znova na benzinku. Pořád to samé - na kompresoru 2,1bar. Zajeli jsme k druhé - podobný problém. Zajeli jsme ke třetí a tam pro jistotu kompresor nešel vůbec
. Nakonec jsme přejeli k Orlenu ve Ždírci nad Doubravou. Tam (vtipná scéna) ukazoval barometr 7bar po nasazení. Chlap za mnou s Fábií - "Co děláte? To máte strašně moc! Musíte ubrat!". Povídám mu: "Pane, myslíte si, že jsem takovej debil, abych do kol od svýho auta narval sedum atmosfér?"
On na mně: "Ne, to máte ale blbě!"
"Pane, povídám vám, že to je rozbitý..."
Pak tam najel s tou svojí Fábií a ukázalo mu to 8bar....
Tak od tý doby si to hustím doma, pořídil jsem si na to aku kompresor, jelikož i kola povoluju aku rázovým utahovákem.
Druhý důvod je ten, že Hankook dělaá VENTUS PRIME a VENTUS EVO. EVO jsou jakoby sportovní - drží dobře, ale dříve se sjedou. Ty většinou končí sedmičkou (K117/K127/K137), já měl výjimku - K120, ale VENTUS EVO v2.
PRIME (K115/K125/K135) jsou spíš pro rodinná auta, ale s delším nájezdem.
Takže nyní mám K135, včera jsem je tam dal. To nejsou pneu, ale lepidlo. Takhle nedržely ani ty K120...
Dneska jsem se rozjížděl na křižovatce do prudkýho kopce, kde i se zimní na mokré silnici při prudším rozjezdu protočily. K135 na tom mokru držely, jak přilepené...
Původně jsem ty Hectorry 5 bral v úvahu. V podstatě nejsou horší, než (na dnešní dobu zastaralé) K120, ale rozhodl hluk. Když jedu na dálnici, nechci, aby mi hodinu něco hučelo a nebylo slyšet ani rádio.
1. problém byl v tom, že 2 sezony jsem jezdil na podhuštěných. Ne schválně. Vždy jsem přehodil disky s pneu a jel k benzince dohustit. Podle tabulky rozměrů, který mám na futrech, by se mk3 s nízkými profily měl hustit tak na 2,1bar max. To jsem dělal. Po dvou sezonách se zeťák pochlubil, že si pořídil tlakoměr. Takový ten hezký s rafičkou, jako z minulého režimu.Tak jsem to vyzkoušel a zjistil jsem, že pneu ukazuje 1,8. Jeli jsme znova na benzinku. Pořád to samé - na kompresoru 2,1bar. Zajeli jsme k druhé - podobný problém. Zajeli jsme ke třetí a tam pro jistotu kompresor nešel vůbec

On na mně: "Ne, to máte ale blbě!"
"Pane, povídám vám, že to je rozbitý..."
Pak tam najel s tou svojí Fábií a ukázalo mu to 8bar....
Tak od tý doby si to hustím doma, pořídil jsem si na to aku kompresor, jelikož i kola povoluju aku rázovým utahovákem.
Druhý důvod je ten, že Hankook dělaá VENTUS PRIME a VENTUS EVO. EVO jsou jakoby sportovní - drží dobře, ale dříve se sjedou. Ty většinou končí sedmičkou (K117/K127/K137), já měl výjimku - K120, ale VENTUS EVO v2.
PRIME (K115/K125/K135) jsou spíš pro rodinná auta, ale s delším nájezdem.
Takže nyní mám K135, včera jsem je tam dal. To nejsou pneu, ale lepidlo. Takhle nedržely ani ty K120...
Dneska jsem se rozjížděl na křižovatce do prudkýho kopce, kde i se zimní na mokré silnici při prudším rozjezdu protočily. K135 na tom mokru držely, jak přilepené...
Původně jsem ty Hectorry 5 bral v úvahu. V podstatě nejsou horší, než (na dnešní dobu zastaralé) K120, ale rozhodl hluk. Když jedu na dálnici, nechci, aby mi hodinu něco hučelo a nebylo slyšet ani rádio.