ZaQik píše: 17.04.2024 07:13
ne, v BRDech touto rychlosti jedu, protoze uz chci byt v cili ... nechci diky vyssi rychlosti usetreny cas travit cekanim na dobiti baterie
----------
jinak mam nocni jizdou overeno, ze ID.4 neda na jeden zatah Praha-Brno a zpet, pokud je rychlost nad 80km/h (tedy pomalejsi nez kamiony; nevim, v kterem pruhu bych jel

)
1. tak tu reálnou úsporu času pár minut lze směnit za delší dojezd, ale jsme zas u toho, že dlouhé trasy vysokou rychlostí se týkají drtivé menšiny řidičů
2. Tak ID.4 je nenažrané hovado, které má ve vrcholné verzi jen 77 kWh, což je cca 1/3 - 1/4 kapacity některých dieselů
Stanley_vy píše: 17.04.2024 07:23
Díky za zajímavou diskuzi. Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.
Do 10 km stačí snad jakékoliv BEV počínaje MiEV/iON/C-Zero, ale to nechceš(viz minuvůz) a na těch max. 90-120 km klidně něco jako BMW i3 120 Ah. V podstatě je to vždy o ceně, kterou jsi ochoten zaplatit.
Když se bude někdo pohybovat v prémiovém segmentu, tak tam je dávno cenová parita. Ti co se pohybují ve střední třídě, tak tam už to po započítání provozních nákladů vyjde taky +- lépe pro BEV. Ti co jezdí hodně málo a kupují jen levné bazarové vozy, tak tam BEV po finační stránce nedává moc smysl
Ve výsledku si to musíč spočítat.
1. kolik km za rok najedeš a jak dlouhé trasy, aby i tvé maximum bylo dostatečně komfortní
2. kolik jsi ochotný utratit za vůz, protože viz. bod 1 si pak klidně spočítáš, že se ti vyplatí koupit dražší BEV, protože provozní náklady budou ve výsledku nižší jak u ICEV
3. jaké užitné parametry vyžaduješ a tady je kámen úrazy, protože ty lepší BEV už jdou přes milion a např. pokud vyžaduješ 3,5 tunové tažné tak mezi "normálními" OA neexistuje BEV, které má takovou kapacitu tažného. Obvykleji se pohybují mezi 1-1,6 tuny a pak je pár kousků s 2+ tunami a u těch levných je dokoce čistá nula bržděný/nebržděný