
EcoBoost motory
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13470
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: EcoBoost motory
Někdy i půl sekundy stačí k tomu,abys vypad z křižovatky dřív,než tam přifičí kamión. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Lenze ten malicky ekobuust nebude mat velike turbo. Tiez bude mat male turbicko, co bude davat nieco uz od malickych otacok. Takze toho by saom sa nebal (malicky motorcek + malicke turbicko + malicke otacky = malicko vacsi (a dostatocny) vykon ako si predstavujes
)
Mysils, ze moja rovnako vykonna 1,8 taha nejako pod 1800 ot? Zabudni. Do 2 je to bieda, do 4 ako tak a potom to trochu zacne
.
(aj ked je to lepsie ako 1,6)

Mysils, ze moja rovnako vykonna 1,8 taha nejako pod 1800 ot? Zabudni. Do 2 je to bieda, do 4 ako tak a potom to trochu zacne

(aj ked je to lepsie ako 1,6)
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
tiez nie som zastancom nekonecneho eko eko eko a takehoto zmensovania objemov motorov. ale hanit len preto lebo...ved pockajte na realne testy, realne vysledky a potom sa uvidi.
ano, asi to nebude pretekar, asi to nebude zihadlo, ale verte neverte, najdu sa aj taki, ktorym to staci
ano, asi to nebude pretekar, asi to nebude zihadlo, ale verte neverte, najdu sa aj taki, ktorym to staci

Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
Anndy: Malé turbo se od velkého turba liší v rychlosti reakce, tudíž by nemělo trpět tzv. turboefektem po sešlápnutí plynu. Ale i malé turbo potřebuje otáčky na to aby se začalo točit...
P.S. Jestli pak víš, čím se živí panda velká?
P.S. Jestli pak víš, čím se živí panda velká?

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
ja si myslim, ze co sa tyka pruznosti, zrychlenia, tak sucasnu 1.6 to strci do vacku a 1.8 to bude rovnocennym, ak nie lepsim superom - ak to nezabiju prevodovkou alebo hmotnostou
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
A ještě k těm malým otáčkám, samozřejmě je mi jasné, že ani ta 1,8 v otáčkách pod 2000 nebude žádný drak, ale ten motor se jakž takž posbírá, protože jeho točivý moment vychází z objemu. Na druhé straně točivý moment toho tříválce vychází z roztočeného turba, které se ale točit nebude, takže v tu chvíli bude jeho točivý moment daleko nižší než u tvojí 1,8 nebo u mojí 1,6. Někdo mě opravte, jestli se mýlím...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
Dzefer: Mylím, že ve středních a vysokých otáčkách o tom není sporu, otázkou je chování v situaci, co jsem popsal výše...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Aspon teoreticky sa to bude dat porovnat ak budu k dispozicii vykonove a momentove krivky. Da sa pre porovnanie potom odcitat pri danych otackach vykon a krutiaci moment - pri malo ekobuste a 1,8.
Ved hej. male turbo, rychlejsie odozovy, nutnost nizsich otacok aby zacalo pracovat = nebudes mat pocit, ze to nejede napr. pri 1800 ot.
Ved hej. male turbo, rychlejsie odozovy, nutnost nizsich otacok aby zacalo pracovat = nebudes mat pocit, ze to nejede napr. pri 1800 ot.

- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
Kazdopadne stejne se ale neda cekat, ze by turboefekt zmizel. Maly turbicko sice reaguje rychlejc, ale zase dava nizsi plnici tlak. Navic ten moturek stejne nebude v nizkych otackach produkovat dostatek spalin. Takze v nizkejch otackach to nepojede vubec. Chtelo by to nejakej kompresurek jako ma treba TFSI, nebo alespon elektrickej motorek na roztaceni, ovsem to zase jde proti trendu katovani kostu. Ve spolupraci s elektronickym plynem je to dalsi zabijak radosti z rizeni - a ve spolupraci s vyse zminemym kamionem to muze byt i zabijak fakticky 

- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
Anndy: Náš pohled na věc se liší v tom, že ty to bereš tak, že malé turbo se bude točit již v nízkých otáčkách (možná jo, ale ne zas tak v nízkých), já jeho výhodu vidím spíš v rychlejší reakci (myšleno časově) na sešlápnutí plynu, ale až od určitých otáček...
Jestli třeba Ford s uvedením na trh udělá nějaké předváděcí jízdy pro veřejnost, rád si to půjdu vyzkoušet jak to teda je
Jestli třeba Ford s uvedením na trh udělá nějaké předváděcí jízdy pro veřejnost, rád si to půjdu vyzkoušet jak to teda je

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: EcoBoost motory
Tak rychlost reakce stejně bude brzdit el. plynový pedál, což je stejný ekologický nesmysl jako turbo. Není nad lanko vedoucí k škrtící klapce která dává život min. poctivému dvoulitru 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: EcoBoost motory
Já si zažil ježdění s 8 válcem (T613) a kromě tvrdého stálému převodu (3,15), který byl kvůli ekonomice (pak jsem měl jinou verzi s 3,96 a to bylo lepší na rozjezdy) a tak nějak jsem si vytvořil předsudek, že víc válců je pro mě lepšíAnndy píše:Fugas: toto presne sa vola predsudky.
...
V praxi ti nema preco vadit nizsi objem a mensi pocet valcov (s preplnovanim). Bude mozno trochu iny zvuk, mozno niekde trochu vibracie (ale kazdy motor ma nieco). Ta spotreba na papieri. Ono to nie je len na papieri - aj v praxi ju pocitis (akurat nie az tak nizko ako je uvedena - ale to su laboratorne podmienky, ktore skor sluzia na porovnavanie medzi motormi).

V tuto chvíli mám předsudek proti 1 l tříválci. Doufám, že si jej budu moci otestovat a pak se uvidí. Tříválce od koncernu (HTP benzin a nevím jaké označení v naftě) NE. Benzin se musí točit na 3000 tis. minimálně a pak to jakžtakž jede. Nafta nejede vůbec v celém rozsahu otáček. Kdo se tím sveze, tak pochopí, proč ve firmě tomu říkáme malý traktůrek. Chrániče uší by měli být v základní výbavě vozu. Z pohledu vývoje byl VW vždy trochu víc napřed, takže uvidíme, jestli Ford dotáhl laťku nebo ne.
U 1 l ecoboostu od Forda si myslím, že buď to budu šimrat a prostě to nepojede a budu mít super spotřebu nebo tomu budu šlapat na krk, auto pojede a bude žihadlo, ale spotřeba bude v háji. Čekal bych tak dvojnásobnou, oproti normě. A pak je otázka, jestli si raději nekoupit další válce

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
Případný turboefekt u tohoto motoru bude tím rozhodujícím faktorem. Protože 1.6 i 2.0 EcoBoost nemají prakticky žádný, myslím, že se při ladění motoru na toto dost zaměřili. Lineárnost výkonu nabývá na důležitosti při klesajícím objemu a počtu válců u motorů, alespoň já to tak vnímám...
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
Eidž: moje nedůvěra ke tříválcům taky pramení z toho, že jsem kdysi v garáži měl šestiválec, a pár tisíc km mám najeto i s osmiválci ve dvou generacích AUDI A8 (předposlední a nejnovější). Nejvíceválec co jsem měl možnost pořádně projet bylo dvanáctiválcové BMW 760Li - 445PS a 600Nm 

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
No Name: Netušíš jestli Ford nechystá nějakou promo akci v souvislosti s tím tříválcem?
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti