EcoBoost motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13470
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od miki21 » 19.01.2012 14:56

Někdy i půl sekundy stačí k tomu,abys vypad z křižovatky dřív,než tam přifičí kamión. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 19.01.2012 16:39

Lenze ten malicky ekobuust nebude mat velike turbo. Tiez bude mat male turbicko, co bude davat nieco uz od malickych otacok. Takze toho by saom sa nebal (malicky motorcek + malicke turbicko + malicke otacky = malicko vacsi (a dostatocny) vykon ako si predstavujes :D)

Mysils, ze moja rovnako vykonna 1,8 taha nejako pod 1800 ot? Zabudni. Do 2 je to bieda, do 4 ako tak a potom to trochu zacne :D.

(aj ked je to lepsie ako 1,6)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od solfan » 19.01.2012 16:45

tiez nie som zastancom nekonecneho eko eko eko a takehoto zmensovania objemov motorov. ale hanit len preto lebo...ved pockajte na realne testy, realne vysledky a potom sa uvidi.
ano, asi to nebude pretekar, asi to nebude zihadlo, ale verte neverte, najdu sa aj taki, ktorym to staci :-)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 19.01.2012 16:59

Anndy: Malé turbo se od velkého turba liší v rychlosti reakce, tudíž by nemělo trpět tzv. turboefektem po sešlápnutí plynu. Ale i malé turbo potřebuje otáčky na to aby se začalo točit...

P.S. Jestli pak víš, čím se živí panda velká? :mrgreen:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dzefer » 19.01.2012 17:01

ja si myslim, ze co sa tyka pruznosti, zrychlenia, tak sucasnu 1.6 to strci do vacku a 1.8 to bude rovnocennym, ak nie lepsim superom - ak to nezabiju prevodovkou alebo hmotnostou

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 19.01.2012 17:04

A ještě k těm malým otáčkám, samozřejmě je mi jasné, že ani ta 1,8 v otáčkách pod 2000 nebude žádný drak, ale ten motor se jakž takž posbírá, protože jeho točivý moment vychází z objemu. Na druhé straně točivý moment toho tříválce vychází z roztočeného turba, které se ale točit nebude, takže v tu chvíli bude jeho točivý moment daleko nižší než u tvojí 1,8 nebo u mojí 1,6. Někdo mě opravte, jestli se mýlím...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 19.01.2012 17:07

Dzefer: Mylím, že ve středních a vysokých otáčkách o tom není sporu, otázkou je chování v situaci, co jsem popsal výše...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 19.01.2012 17:22

Aspon teoreticky sa to bude dat porovnat ak budu k dispozicii vykonove a momentove krivky. Da sa pre porovnanie potom odcitat pri danych otackach vykon a krutiaci moment - pri malo ekobuste a 1,8.

Ved hej. male turbo, rychlejsie odozovy, nutnost nizsich otacok aby zacalo pracovat = nebudes mat pocit, ze to nejede napr. pri 1800 ot. :)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Cowley » 19.01.2012 17:35

Kazdopadne stejne se ale neda cekat, ze by turboefekt zmizel. Maly turbicko sice reaguje rychlejc, ale zase dava nizsi plnici tlak. Navic ten moturek stejne nebude v nizkych otackach produkovat dostatek spalin. Takze v nizkejch otackach to nepojede vubec. Chtelo by to nejakej kompresurek jako ma treba TFSI, nebo alespon elektrickej motorek na roztaceni, ovsem to zase jde proti trendu katovani kostu. Ve spolupraci s elektronickym plynem je to dalsi zabijak radosti z rizeni - a ve spolupraci s vyse zminemym kamionem to muze byt i zabijak fakticky ;-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 19.01.2012 17:39

Anndy: Náš pohled na věc se liší v tom, že ty to bereš tak, že malé turbo se bude točit již v nízkých otáčkách (možná jo, ale ne zas tak v nízkých), já jeho výhodu vidím spíš v rychlejší reakci (myšleno časově) na sešlápnutí plynu, ale až od určitých otáček...

Jestli třeba Ford s uvedením na trh udělá nějaké předváděcí jízdy pro veřejnost, rád si to půjdu vyzkoušet jak to teda je :wink:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Hal9000 » 19.01.2012 19:03

Tak rychlost reakce stejně bude brzdit el. plynový pedál, což je stejný ekologický nesmysl jako turbo. Není nad lanko vedoucí k škrtící klapce která dává život min. poctivému dvoulitru :cooler:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Eidž » 20.01.2012 04:13

Anndy píše:Fugas: toto presne sa vola predsudky :).

...
V praxi ti nema preco vadit nizsi objem a mensi pocet valcov (s preplnovanim). Bude mozno trochu iny zvuk, mozno niekde trochu vibracie (ale kazdy motor ma nieco). Ta spotreba na papieri. Ono to nie je len na papieri - aj v praxi ju pocitis (akurat nie az tak nizko ako je uvedena - ale to su laboratorne podmienky, ktore skor sluzia na porovnavanie medzi motormi).
Já si zažil ježdění s 8 válcem (T613) a kromě tvrdého stálému převodu (3,15), který byl kvůli ekonomice (pak jsem měl jinou verzi s 3,96 a to bylo lepší na rozjezdy) a tak nějak jsem si vytvořil předsudek, že víc válců je pro mě lepší :-) Bohužel ekonomika a žravost je proti lepšímu pocitu.

V tuto chvíli mám předsudek proti 1 l tříválci. Doufám, že si jej budu moci otestovat a pak se uvidí. Tříválce od koncernu (HTP benzin a nevím jaké označení v naftě) NE. Benzin se musí točit na 3000 tis. minimálně a pak to jakžtakž jede. Nafta nejede vůbec v celém rozsahu otáček. Kdo se tím sveze, tak pochopí, proč ve firmě tomu říkáme malý traktůrek. Chrániče uší by měli být v základní výbavě vozu. Z pohledu vývoje byl VW vždy trochu víc napřed, takže uvidíme, jestli Ford dotáhl laťku nebo ne.

U 1 l ecoboostu od Forda si myslím, že buď to budu šimrat a prostě to nepojede a budu mít super spotřebu nebo tomu budu šlapat na krk, auto pojede a bude žihadlo, ale spotřeba bude v háji. Čekal bych tak dvojnásobnou, oproti normě. A pak je otázka, jestli si raději nekoupit další válce :-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od No Name » 20.01.2012 08:09

Případný turboefekt u tohoto motoru bude tím rozhodujícím faktorem. Protože 1.6 i 2.0 EcoBoost nemají prakticky žádný, myslím, že se při ladění motoru na toto dost zaměřili. Lineárnost výkonu nabývá na důležitosti při klesajícím objemu a počtu válců u motorů, alespoň já to tak vnímám...
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 20.01.2012 09:06

Eidž: moje nedůvěra ke tříválcům taky pramení z toho, že jsem kdysi v garáži měl šestiválec, a pár tisíc km mám najeto i s osmiválci ve dvou generacích AUDI A8 (předposlední a nejnovější). Nejvíceválec co jsem měl možnost pořádně projet bylo dvanáctiválcové BMW 760Li - 445PS a 600Nm :lol:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 20.01.2012 09:11

No Name: Netušíš jestli Ford nechystá nějakou promo akci v souvislosti s tím tříválcem?
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti