Stránka 15 z 30
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 20.03.2009 21:25
od Milano
Cau všichni, mám taky FoFa, ale že bych měl jakýkoliv problémy s čímkoliv jak tady všichni, to naštěstí ne. A tak mě napadá, jestli si je každej jistej počtem najetých km, pač vás tady mnoho není, co by FoFa kupovali zcela new. A pak se bude říkat, že třeba nevydrží to, co WV.
Já mám nalítaný 180 000 km a to doslova nalítaný, moc ho nešetřím, ale každopádně si hlídám, aby dostal to, co potřebuje. A zatím drží vše jak má, měním jen filtry a olej. Pač když se dívám na německý servry, auto pod 200 t.km z roku 2002 se shání obzvlášť těžko, zvláš't v kombíku. Se podívejte na auta v naftě z roku 2005-6 a sami vidíte, že má každý nalítaný 140t. apod. Takže kdo kupuje auto z druhý ruky u našich bazarů, musí být hodně naivní, když si myslí, že při cizím původu má najeto to, co mu ukazuje tachec - jakože 130 t. apod. Kór když je ještě k tomu za super cenu. A že je auto jinak zachovalý, to bych neřekl, že hraje až takovou roli. Sešlapaný pedály brzd či spojek jsou už u novějších aut dávno pryč a v péči o interiér jsou běžní západoevropané mnohem dál než běžní češi a šutrama se v Německu či Francii na okrskách silnice v zime nesype jak u nás, takže není důvod mít obouchanou kapotu při 200t.km jak je běžný tady...
Ale jinak jsem rád, že existuje tohle fórum, pač žádná automobilka nedělá auta bez chyb a každopádně Ford není Fiat či Renaul - aby se nám to sralo furt, takže když se ňaká chybička vloudí, je jen dobře, že si s ní dokážem poradit:-) Však mě to s tím setrvákem asi taky čeká, ale snad to bude až při druhý výměně spojky (první ještě neproběhla, faká perfektně - gumy 215/40/17, rozjezdy sem tam s hvízdnutím gum, stále bez prokluzu spojky)
Tak hodně štěstí, ať nám FoFák jen dobře slouží!!!

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 21.03.2009 11:18
od Maverick_cz
máš určitě pravdu souhlasím s tebou ... ale strašně záleží, jak kdo s autem jezdí a konkrétně u setrváku jakej má člověk cit pro motor kvůli řazení. Bavil jsem se teď ve školícím středisku na motory škodovky s člověkem, který to tam přednáší a mluvili jsme hlavně o dvouhmotovym setrvačníku. Bavil se o tom, že to může odejít za 100000 .. 200000 ale taky nemusí, ale taky to může odejíd po 8000. Je to s nějvětší části tím, jak s tím člověk prostě jezdí. Ukazoval mi statistiky neoprávněnejch reklamací právě co se týče dvouhmotovejch setrvačníků a východní evropa vede na plný čáře. Lidi tady prostě jezděj tak jako se starejma dieselama, když bylo vhodný motor netočit a tím měl i menší spotřebu. Prostě ten vývoj aut (motorů) jde pro čechy moc rychle oproti západní evropě. Říkal, že to řešej tak, že první reklamace v záruční době na dvouhmotovej setrvačník, když se zjistí, že to byla čistě věc majitele, jak s tím jezdil, tak ještě vyměněj. Při druhý už si vše zacvaká sám, ale nabídnou mu řešení v podobě jednohmotového setrvačníku. Krom decentních vibrací při volnoběhu normální řidič nepozná rozdíl a většina ani v tom volnoběhu a že se to prý docela hojně využívá ;o)
Jinak ptal jsem se ho na svoje příznaky, jestli je to opravdu setrvák, jak si myslím a všechny mi potvrdil.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 21.03.2009 16:20
od Milano
hmm, tak to koukám, jak je Škodovka vstřícná...to je fakt dobrý, že dokážou nabídnout nedvouhmotovou variantu - tovární, škoda jen, že se pan Ford nad tím taky nezamyslel a nepřišel s něčím podobným, když je s tím tolik problémů.
Oktávky 66 a 81kw dvouhmot'ák snad nemají, přišlo se s tím až s 96kw verzí, ne? A že by nějak vibrovaly se říct nedá. Já osobně bych se bez něj taky obešel, než žít pořád v představě, že se mi může kdykoliv vysypat a zažít všechnu zde popisovanou marast s tím spojenou...
No jinak já se snažím držet otáčky motoru vždy tak, aby už bralo turbo, jiná věc je popojíždění v koloně, ale nikdy nejdu pod volnoběh, to se snad stává jen ženskejm - mi to udělala jednou máti, zařadila moc brzy dvojku, to klapaní jsem slyšel na 50m, hrůza!!!

no a od tý doby má každej z rodiny smůlu, už ho nepůjčuju

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 23.03.2009 12:49
od Vewehr
Šikula. To mě manželka prská, že se chce taky naučit jezdit autem, tak musím trpět. Ale už si zvyká, že když zasyčím vzteky, tak jde do moc nízkých otáček a musí (pod/vy)řadit

.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 09.04.2009 16:58
od Kačud
Zdravíčko pánové, tak jsem zas po delší době tu. Snad mám dneškem trable se setrvačníkem vyřešené. Nakonec jsem zajel do značkového servisu Ford AMH Olomouc. Komplet spojka a setrvačník i s prací 24000. Za den hotovo a navíc jsem měl zdarma půjčený náhradní auto. Měl jsem už krásnou vůli 18 zubů. Tak už to nerachotí a navíc se i zlepšilo řazení. Dřív byl problém s jedničkou. No ještě uvidím. Je ale pravda, že se zvýšily vybrace od motoru jak tu už někteří psali. Podle mě je to ale tím, že je ten setrvačník pevnější, má menší vůli a proto přenese víc vybrací.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 09.04.2009 17:10
od Kačud
Jo ještě by mě zajímalo jak správně řadit, aby se setrvačník opotřebovával co nejméně.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 09.04.2009 18:21
od Maverick_cz
podle toho co mi řikal ten týpek od škoda auto, tak nejvíc dostává na prdel, když na velkej kvalt tomu dáš pokouřit z malejch otáček..
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 09.04.2009 21:35
od Tomas.cz
Hoši jen pro upřesnění, Octavky 66kw a 81 kw dvouhmoty taky maj.
Já mám Octu TDi na denní ježdění a na blbnutí ST170 Focuse, výdrž dvouhmoťáku je někdy klidně 300tis, jindy to po 150tis třepe.
Já měl u Okty ko setrvák, ale naštěstí jde vzít z Golfu III z prvních TDi jednohmotový setrvačník a na tu klasická spojka, nepoznal jsem rozdíl oproti dvouhmotě. To jde udělat u 5st převodovek kde je průměr lamely 228mm, ty 6ti kvalty maj 240mm tam to nejde, leda se dělá od S.P.E.C. na zakázku. Jednohmoťák mě stála starší ale dobrej 1000kč.
Jinak na ST170 125 000 a dvouhmoťák ko.
Ty setrváky odcházej u všech značek podle mě +- stejně, stejně je v Evropě dělá skoro jen Luk Sachs nebo Valeo a tlumící jádra jsou skoro všude stejný či velmi podobný.
Ale jinak Valeo už dělá na vaše auta náhradní čtyřdílnou sadu s jednohmoťákem a klasickou spojkovou sadou, stojí maloobchodně cca 15 000kč, kdo má nějakýho kámoše v autodílech tak si jí určo sežene levnějš. Podobný sady jsem dával na naše Transity 2.4TDDi, tam šel dvouhmoťák pryč ani né po 100tkm.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 10.04.2009 10:56
od Maverick_cz
já myslel, že to Transitů se právě dávaj jenom jednohmoty... Každopádně já bych chtěl měnit právě za jednohmotovej, takže díky za info
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 10.04.2009 11:21
od Tomas.cz
Obecně co jsem měl tu čest u Transitů tak ty míň výkonný maj jednohmoty, výkonnější dvouhmoty.
My máme skoro samé 2.4TDDi 125hp a tam jsou dvouhmoty.
Dal jsem komplet čtyřdílné sady Valeo a není problém, jen možná kdyby to bylo moje auto nechám dát rovnou lepší obložení než je stanard, dělá to třeba Renovak a stojí do 1000kč. A pak je pokoj na věky.
Určitě jestli máš možnost jednomoty tak jdi do toho.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 13.04.2009 21:17
od Milano
Tomas, dík za super info, vůbec jsem o tom nevěděl, ted' budu spát daleko klidněji....
Jsem na to mrkl a ta čtyřdílná sada od Valea se zdá jako vychytaná věc. Třeba v autobenex se dá sehnat za těch 15 200kč, na i - shopech i laciněji a zdá se, že to je fakt nadoživotí a při tom je zachován komfort dvouhmotového strvačníku a při tom se nemá co pokazit.
No já ho mám zatím v poho, ale najeto 182 t.km, tak počítám, že do 50t.km budu dělat spojku, tak to asi budu řešit tou čtyřdílnou sadou než pak čekat, že se mi dvouhmot'ák třeba vysype při 250t. km a rozebírat to znova...
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 15.05.2009 14:34
od fofo2001
Vozgrunt: můžu se jen zeptat, jak dopadla samodomorobo výměna setrváku? Je toho ve vláknu hrozně moc a nechce se mi to hledat.
Píšu to proto, že jsi mě v tomhle vláknu docela pobavil. Nejdřív píšeš, že máš setrvák na kaši, že ho budeš měnit, pak že ne, že to bylo baterkou, pak zase že to baterkou nebylo, že budeš měnit setrvák, pak že se setrvák spravil novýma žhavičkama, pak zase že setrvák je špatnej, a paks napsal ten příspěvek že by si setrvák vyměnil sám, přičemž bylo poznat, že jsi ještě nevyndaval ani poloosu.
Takže jsem zvědavej, jak tohle mohlo dopadnout

Re:
Napsal: 15.05.2009 14:44
od berkym
ru píše:Mně to zatím při jízdě nedělá nic. Když je motor studený tak krásně chytne na první pokus. Ovšem zahřátý na provozní teplotu nejde vubec nastartovat. Při pokusu o start se ozývají šílené zvuky. A motor se chystá odejít z auta.
aj ja mám podobný problém...
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 15.05.2009 15:20
od SilverGhost
Vewehr píše:Šikula. To mě manželka prská, že se chce taky naučit jezdit autem, tak musím trpět. Ale už si zvyká, že když zasyčím vzteky, tak jde do moc nízkých otáček a musí (pod/vy)řadit

.
Já si stejně nemůžu pomoct, ale podle mně by normální auto mělo být dělané tak, aby bylo více "user friendly", tj. aby ho hned tak něco nemohlo rozhodit. Pokud je dvouhmotový setrvák tak citlivý, že špatný uživatel ho dokáže za pár tisíc km zničit, tak by to mělo být prokazatelně uvedeno při prodeji, nejlépe přímo v záručních podmínkách. (možná to tam jedničkou fontem někde je ?

)
No jo, jenže auta se kupují často jen podle marketingových materiálů a tam je podstatné, aby tam výrobce napsal 666kW a 999Nm, 444km/h a 2s z 0-100, a výbava ABC, TBC, BBC a DDT a cena 5Kč. Kdyby tam bylo uvedeno, že s autem může jezdit jen proškolený uživatel, který je dostatečně citlivý pro potřeby:
- dvouhmotového setrvačníku
- mazání turba
- pomalého prohřívání a chladnutí hlav
- přetěžování vstřikovací soustavy
atd...
Tak by si to auto asi nikdo moc nekupoval.
A když už by chtěl těch 999Nm, manželka by to zatrhla

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 21.05.2009 11:51
od berkym
aj mňa postihla diagnóza "dvojhmotový zotrvačník". v servise ford mi to narátali na 1700 € z origo dielmi alebo o 600 menej z náhrad (zotvačník, komplet spojka + 9 hodín práce po 27 €)
Keďže sa tu velmi pozitívne vyjadrujete o p. dudíkovy z opavy a ceny sú omnoho prijatelnejšie, asi pôjdem podporiť český HDP a urobím výlet do opavy. možte mi niekto poslať kontakt na p. Dudíka? resp. doporučte mi iný servis na morave. dík