Stránka 15 z 34

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.01.2012 16:53
od Cowley
jj, tyhle hodnoty vypadaji dobre. A zaroven vypada dobre pohled vyrobce, protoze zakaznik si takhle koupi kazdy 4-5 let novy auto. Ale v tomhle pripade jsem JA zakaznik, ktery je nucen kazdy 4-5 let dat 300 tisic za novy auto, kterymu je vymyvana hlava uzasnymi, v praxi nesplnitelnymi parametry, a kterymu po skonceni zarucni doby zustane neprodejna kastle.
Takze jak rika Fugas: jako sluzebak v pohode, pokud si auto na sebe vydela. Jako soukroma osoba ale do toho dobrovolne nepujdu, dokud budu mit alespon trochu na vyber (jenze to nepotrva dlouho).
Takze sorry, dokud mi nejaka fabrika na auta nerika pane (nebo alespon vyznamny mnozstvi akcii), je to pro mne jednoznacne spatnej smer. Ja osobne bych nejradsi videl v aute velikosti Focusu nejakej 2.0 V6 - a voni zatim nabizej 1.0 3 valec ;-)

Bastr: pokud vim, je to obracene - benzin je odpad po rafinaci nafty. Je to brane podle merne energie.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.01.2012 17:35
od Anndy
No to je otazka na kazdeho soudruha :D. Mna zase bavi si kupovat nove auto, aj kazdych 5 rokov. Pripadne aj skor, ked sa da.
Minule nove auto som predal po necelych 5 rokoch s 80tis. km a kupil focusa. Teraz, keby som nesiel prerabat byvanie, by som ho predal uz po 3-ch rokoch (44 tis. km).
Cize mne to nevadi.
Ja vobec neplanujem mat jedno auto dlho. Aspon kym na take nenarazim s ktorym by som vydrzal byt spokojny tak dlho alebo kym nebudem donuteny nudzou.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.01.2012 18:53
od Cowley
Pro mne je jeden z nejdulezitejsich aspektu na aute spolehlivost, takova ta jistota, ze muzu jet kdykoli kamkoli a dojedu tam.
Tudiz mi vadi to vedomi, ze mam v motoru kurvitko spocitany na +- nejakou zivotnost, a tim padem je loterie kdy mne cekaj neplanovany vydaje nebo pretahovana s vyrobcem. Viz. napr. chovani Skodovky k HTP nebo uz zminovane TSI.
Takze EB vezmu na milost, az dostatek lidi prede mnou vyzkousi spolehlivost motoru a vyrobce v praxi a na vlastni penezenku :-)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 10:02
od Anndy
Tu vsak bohuzial dnes nemas nikde zarucenu - ani u V6, ci premiovych znaciek.
A ze ta auto niekde necha kvoli pokazenemu motoru, je statisticky malo pravdepodobne.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 11:08
od Raada
Ja uvazuji v dalsim Focusu o motorech 1,6 TDCi 85kW a o 1,6 EcoBoost 110kW. TIm, ze oba maji turba tak oba maji svou slabou stranku, ktera se da eliminovat koupi malo jeteho kousku. Taky si na finalni rozhodnuti pockam az bude dostatek uzivatelskych recenzi v dlouhodobejsim provozu. Opet bych si koupil 1-1,5lete auto s minimalnim najezdem. Jen nevim s jakym motorem :-).

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 11:24
od No Name
Na tu chrochtu snad už dost nadávek bylo ne? Tak si proboha vyber ten ekobuřt, bude to snad menší zlo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 11:31
od Raada
Ja vim, jenze ja s tim svych chrochtem jsem zatim spokojeny a libi se mi nizka spotreba a dostatecna sila a vykon pro me potreby. Jsem priznivcem spise klidne jizdy a tak i s ekoburtem bych jezdil spise na kroutak v nizkych otackach. Proto se mi libi, protoze ma kroutak jako diesel a jako bonus vyssi vykon. Jen nevim jak se bude pohybovat spotreba.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 12:05
od Anduril
Pokud budes jezdit na spotrebu, tak myslim, ze nebudes mit problem jezdit do sedmi litru.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 12:28
od FUGAS
Jinak pro upřesnění - všechno co jsem tu v předešlých příspěvcích napsal platí o tom tříválci. Té 1,6 Ecoboosta bych se už tolik nebál, to je motor normálního objemu, který se podle mě zas tak hned neuhoní. A jestě jedna věc by mě zajímala - reakce motoru v otáčkách, kdy turbo netlačí do motoru významější množství vzduchu. V takovém případě se to bude chovat jako každý jiný atmosférický litrový tříválec, což si myslím není image focusu důstojné.
Napadá mě to proto, že jsem se v létě svezl s Astrou Sports Tourer 1,4T 88kW a v momentech kdy jsem se dostal s otáčkama třeba na 2000ot./min. tak to vůbec nejelo. A to tak, že i můj Focus 74kW je v těhle otáčkách daleko pružnější. Teprve když se turbo dostalo do otáček a začalo to tam tlačit se situace obrátila...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 12:45
od Anduril
U Astry je jeste problem v tom, ze ma debilni prevody, ktere k tem motorum nesedi, takze se pak auto nechova v realu, jak by se mohlo zdat na papire.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 12:53
od FUGAS
Jo, byl jsem zklamanej, neboť moje očekávání dle papírových údajů bylo vyšší. Když s tím přišli jako s novinkou řídil jsem i tu nejsilnější verzi 1,6T 180PS a taky jsem od toho čekal víc, i když tam už bych to dokázal zkousnout - ale souhlasím že to je důsledek dlouhých převodů + nadváhy celého auta...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 13:57
od Anndy
U astry je problem prevody a hmotnost auta!

Mne 140k 1,4T prislo dnymicky porovnatelne s mojim focusom (a to bol hatch a ja mam kombi).

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 14:20
od FUGAS
Jak jsem psal uznávám to, ale nezapomeňte, že ta Astra je čtrnáctka, zatímco s lehčím a lépe zpřevodovaným Focusem zase bude muset hýbat motůrek o třech válcích a objemu pouhých 999cm3. Bavím se teď o situaci, kdy turbo nedává tlak. Dojedu na křižovatku, zcela nezastavím, rozjíždím se na dvojku, otáčky třeba 1700. V tu chvíli se to auto bude chovat jako by tam byl atmosférický tříválec třeba ze Škody Citigo, jenže při váze o dvě třídy většího Focusu...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 14:30
od Dzefer
no jejda tak pol sekundy vydrzis kym sa roztoci turbo, aj na 2.5T je to tak

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.01.2012 14:41
od FUGAS
Jenže ta dvaapůle má kde brát a rozjede se ti i bez toho turba, kdežto ten litr se bude hodně trápit. A rozhodně se nebude jednat o půl sekundy...

Mířím tím k tomu, že to že to nebude motor vhodný na dálniční provoz ve vyšších rychlostech jsme se tu shodli. Já si myslím, že to asi nebude ani příliš příjemný provoz pro popojíždění ve městech v kolonách. Tak se ptám, kam se vlastně takový motor hodí?