Doma máme Renault Laguna 1. generace (r.v. 1995), táta to má od nového. Motor je klasický benzín 2.0, 85 kW, 170 Nm, je to ještě osmiventil ze staré školy. Aktuálně má najeto přibližně 477tis km a je často denně v provozu. Motor jede krásně, nebere olej, emisemi prošel vždy bez problému. Je teda pravda, že taťka je extrémně defenzivní řidič (po dálnici zpravidla tak 90-110 km/h), nejlépe o tom asi vypovídá spojka, která se dělala v 440tis km a mechanik říkal, že tak aspoň 50tis km by ještě dala
Pokud si dobře pamatuju, tak jediné, co se nad rámec předepsané údržby na motoru dělalo, bylo palivové čerpadlo (250tis km) a silentbloky (každých cca 150tis dolní pod motorem). Jinak vstřiky všechny původní, čidla taky, vůle ventilů pravidelně necháváme kontrolovat a zatím byly pokaždé v toleranci dle výrobce.
Spotřeba sice není na dnešní poměry nic moc - reálně 8l/100km dálky, 11-12l/100km město. Zase je to ale držák a táta to má od nového (zadával si to tehdy jako objednávku do výroby), takže je tam i určitý citový vztah, takže zbavování se toho nepřipadá v úvahu
