Stránka 14 z 18
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 16.05.2013 13:22
od Freedy
Takže možná bych se na 300T mohl dostat. po víkendovém bádaní a zkoumání a štelování jsem našel
vadnou kladku vodící, napínací a ještě zadřený ložisko na volnoběžce na altíku.
Takže toto byl zřejmě příčina mého poškubávání hlavně za studena - to když kuličky ložiska sjeli k jedné straně tak se to přidrhávalo.
A mám rovnou rady na co jem přišel - možná že už to někdo ví také.
šponovací kladka na mikrořemen - použitá z C8 - je úplně stejná, ale cena 500Kč
Vodící kladka mikrořemenu - jde přelisovat ložisko - cena 250Kč
Volnoběžka alternátoru - lze koupit repasovací sadu s ložiskem za 1500Kč
Takže to zatím není tak hrozné.
Myslím si, že tady kladky mohli mít i vliv na spotřebu. - obrovskej odpor a sekaly se.
myslím že jsem měl štěstí že se to tam nerozlétlo a řemen to tam celé neojebal.
Padla tady otázka otázka filtr palivový, jak jsem již říkal, mám tam filtron, ale četl jsem tady na fóru spoustu příspěvků - takže jsem si objednal Delphi

- až dodělám ty kladky jdu na to.
jinak začal jsem tankovat aditivovanou naftu a přidal jsem do prvního jednou tolik aditiv a zatím kouření zmizelo.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 26.07.2013 09:32
od jirin
Ahoj, zkusím se zeptat tady.
Mám Focus I 1.8 TDCi 74kW rv.2004. Pred cca 3 měsícema mi auto začalo cukat při jízdě. Cca při 1800-2000 otáčkách lehký plyn, cuká to jakoby vynechával plyn. Tohle se dějě jen do té doby, něž se motor zahřeje na plnou teplotu. Nějaké kouření nebo ztrátu výkonu, když přišlápnu plyn až na podlahu, nepozoruju. Jednou mi to dokonce při podřazení ze 3 na 2 ve křižovatce zdechlo. Žádná kontrolka nebliká. Neprojevuje se to úplně pokaždé, třeba servisák nebyl prý schopný to nasimulovat.
Před 3 týdny jsem to dal do servisu (Šindler, Brno), zkusili vyměnit palivový filtr, to nepomohlo. Navrhl poslat čerpadlo a vstřiky na otestování (nevím přesně kam). Výsledek: čerpadlo prý přidřené, všechny 4 vstřiky vadné. Tak jsem to nechal opravit, repase, cena 40t komplet i s prací. Cuká to dál (hned po pár km co jsem to vzal ze servisu), auto jezdí úplně stejně. Vrátil jsem to do servisu. Zkusili vyměnit snímač otáček na klice, že se zdá naprasklý.. taky nepomohlo.
Pak jsem ještě sám zkusil zaslepit EGR, taky beze změny. Měnil jsem vzduchový filtr a zkontroloval čidlo ve váze vzduchu, je čisté. Hadice kolem turba a vzduchu jsem taky kontroloval - spíš jen pohledem, jestli nejsou poškozené. Nic.
Máte prosím někdo tip, čím by tahle závada mohla být způsobená?
Případně velmi uvítám kontakt na servisáka v Brně a okolí, který by dokázal najít příčinu, aniž bych musel během zjišťování závady vyměnit půlku auta. Nechci platit za výměny funkčních dílů...
Díky za jakoukoliv radu.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 26.07.2013 17:42
od Eidž
No, půlku auta už jsi vyměnil, takže teď není co zkazit...
U TDD odcházel pedál plynu, ale u TDCi ne.
Nenapsal jsi nájezd, který si myslíš, že máš najeto.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 26.07.2013 21:36
od jirin
Najeto 192 tis. Servisak pedal plynu zkousel, dle jeho slov by mel byt OK.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 26.07.2013 21:43
od Jardak
Jak je tem EGR ventil zaslepenej? Plechem na přírubě propojovacím potrubi, nebo pouze odpojením podtlakovýho ovládání?
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 26.07.2013 21:49
od jirin
Plechem na prirube..
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 26.07.2013 22:05
od Jardak
Možná bych ještě zkusil vyměnit čidlo chladící kapaliny. Je z boku na hlavě válců za odlučovačem oleje. Jaký má auto zimní starty? (pokud si ho tedy nekoupil až na jaře)
Jinak podle toho co popisuješ, to skoro vypadá, že z tebe vytáhly dost peněz za možná zbytečnou repasi vstřikování.....
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 29.07.2013 10:28
od jirin
@Jardak: dik moc za odpoved.. to s tou zbytecnou opravou vstrikovani uz tak nejak tusim a moc dobre mi z toho neni.. premyslim i jakym zpusobem to reklamovat, se samotnou vymenou cerpadla a vstriku jsem totiz souhlasil, protoze jsem si rikal, ze kdyz nekde ve zkusebne zjistili, ze jsou vstriky vadne a cerpadlo pridrene, ze to musi muj problem vyresit. Uf..
Na to cidlo teploty se podivam.. auto mame uz 5 let a popravde zimni starty nebyly nikdy nic moc. Pred cca 3 rokama jsem menil vsechny 4 zhavice, pac byly KO. To se trochu zlepsilo. Pak jsem loni menil baterku, tak se starty v zime tez zlepsily, ale spis tim ze to lip toci, takze driv naskoci. Ale pokud je cca -5 a min tak nikdy nenaskoci na prvni drc.
Kazdopadne zda se, ze je zavada zavisla na teplote a na tech otackach, takze to dava smysl s tim cidlem teploty.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 29.07.2013 18:04
od Noah
Nekde jsem tu videl skicu motoru s temi cidly,ale nemuzu najit

Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 28.08.2013 08:41
od jirin
Ahoj, po delsi dobe pisu jaky je stav. Auto porad cuka, momentalne stoji na servise AutoZM. Predtim jsem zkousel i reklamovat vstriky, pres ten servis kde mi to delali a vratily se zpet s protokolem, ze jsou vsechny 4 v poradku. Jedine co pry odhalili bylo cidlo tlaku na railu, ze dava hodnoty mimo toleranci, tak ho vymenili. Stejne nepomohlo. V autoZM uz stojim treti den a taky zatim nevedi, co tomu je.
Jedine dalsi co jsem zpozoroval, tak se cukani neprojevuje ted po ranu, kdy jsou teploty pod 15 stupnu. Pak behem dne, kdy uz je treba 20 okolni teplota a rozjedu se se studenym motorem, tak to skube. Pak jak budik teplomeru vyleze na plnou teplotu, tak se to uklidni a normalne jezdim. Cidlo teploty na hlave valcu co radil Jardak jsem zatim nezkousel menit, dlouho trvalo nez ho meli skladem a mezitim jsem dal auto zase do servisu.
Co se zatim menilo a zkontrolovalo:
- vstriky, cerpadlo, cidlo tlaku na railu
- snimac otacek na setrvaku vymeneny
- palivovy filtr novy
- zkontrolovano podtlakove ovladani turba, ok
- tlaky v turbu ok
- egr je zaslepeny
Mate nekdo prosim nejaky napad co jeste zkusit, pripadne kam auto dat na servis? Zacinam si trochu myslet, ze je nekde jen uvolneny dratek, spatnej kontakt nebo neco a vse by vyresila oprava za par kacek. Diky
------------------------------------------
Focus I r.2004 1.8 TDCi 74kW, 190t najeto
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 28.08.2013 10:31
od Noah
Jardak píše:Možná bych ještě zkusil vyměnit čidlo chladící kapaliny. Je z boku na hlavě válců za odlučovačem oleje. Jaký má auto zimní starty? (pokud si ho tedy nekoupil až na jaře)
Jinak podle toho co popisuješ, to skoro vypadá, že z tebe vytáhly dost peněz za možná zbytečnou repasi vstřikování.....
Cauky nemohl bys na nejakem obraku zakrouzkovat kde to cidlo je? Dekuji.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 01.09.2013 21:32
od HonzaV
Kontorolovali podtlakové ovládání turba? Co tím myslí? Pokud vím, tak podtlakové ovládání turba (variabilní geometrie), má jen verze 85kW.
Když jsem jednou zapomněl připojit čidlo teploty nasávaného vzduchu, tak to trochu dělalo to, co popisuješ, ale to jsi už asi zkusil. Pokud ne, tak ho odpoj a uvidíš, zda se to zhorší, nebo ne.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 01.09.2013 21:58
od Jardak
HonzaV: 74kW verze má taky variabilní lopatky, turba jsou u obou výkonových variant stejný a dokonce i záměný.
Noah: čidlo teploty hlavy je při pohledu na motor na pravým boku hlavy za odlučovačem oleje, který se musí demontovat aby čidlo bylo vidět.
Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 20.03.2014 11:06
od jirin
Zdravim po delsi dobe s popisem jak to cele dopadlo..
V AutoZM nakonec vyhodily vstriky ven na kontrolu, v testu prosly vsecky 4 ok.
Nasadili je zpatky, naprogramovali nove kody vstriku do jednotky a bylo po problemech. Auto znova jezdilo jak blazen. Pohoda.
Cili zaver asi ten, ze napoprve mi ty vstriky u Sindlera po repasu bud spatne namontovali do auta nebo nezadali nove kody do jednotky.
Kazdopadne po dalsim pul roce jezdeni se ozval setrvacnik, na coz uz jsem nemel nervy, a tak skoncilo mile tdci v protiuctu doslova za par kacek za krasny, skoro zanovni FoFo II 1.6 16V

Re: Vstřiky 1.8 tdci
Napsal: 21.03.2014 07:03
od Mr.Dawe
jirin: kolik ročně najezdíš km? Taky jsem rozhodnutý své TDCi prodat, ale nevim jestli jít znovu do FoFOII 1,8TDCi (jiné motory ne) nebo do 1,6 16V benzínu. Lítám ročně 20-21 tis km. Bohužel většinu na 30 km trasách.