Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 25.07.2022 16:32
1. Rozjíždí se naprosto plynule, neřešíš žádné opotřebení spojek, cukání, servis.
2. Rozdíl tam pochopitelně je. On ten elektromobil se rozjíždí od 0 otáček, nepomůžeš si roztočeným motorem. V pružnosti a reakcích na pedál je pořád jinde oproti spalováku.
3. Ano. Pokud chce někdo využít naplno potenciál elektromobilu, tak si pořídí ještě fotovoltaiku, nebo už ji dávno má. Cena s dotací je nižší a s časem půjde ještě níž, až se začnou využívat vyřazené baterie z elektromobilů.
4. Ne všechny a připlácí se za to.
5. Záleží na nájezdu, ale návratnost je rychlá, když člověk velkou část roku jezdí "zadarmo" z fotovoltaiky a v zimě za polovinu oproti benzínu.
6. Porovnávám tu Konu, protože nabízí oba dva druhy pohonu. Navíc je lépe vybavená a s "automatem", tak ji nemůžeš srovnávat s cenou od u benzínu. Na elektro jsou momentálně slevy, takže jde i pod 700k. Benzín se slevou 549k a pořád je to méně výkonný tříválec.
7. Tiché je to především vevnitř. Venku ať si to v nízké rychlosti vyhrává co chce, jako to dělají dneska už i hybridy.
8. Wikipedie říká 40% u uhelné elektrárny, což je asi tak dvakrát víc, než při spalování benzínu v autě plus teda na zpracování ropy je potřeba elektřina a to hodně.
2. Rozdíl tam pochopitelně je. On ten elektromobil se rozjíždí od 0 otáček, nepomůžeš si roztočeným motorem. V pružnosti a reakcích na pedál je pořád jinde oproti spalováku.
3. Ano. Pokud chce někdo využít naplno potenciál elektromobilu, tak si pořídí ještě fotovoltaiku, nebo už ji dávno má. Cena s dotací je nižší a s časem půjde ještě níž, až se začnou využívat vyřazené baterie z elektromobilů.
4. Ne všechny a připlácí se za to.
5. Záleží na nájezdu, ale návratnost je rychlá, když člověk velkou část roku jezdí "zadarmo" z fotovoltaiky a v zimě za polovinu oproti benzínu.
6. Porovnávám tu Konu, protože nabízí oba dva druhy pohonu. Navíc je lépe vybavená a s "automatem", tak ji nemůžeš srovnávat s cenou od u benzínu. Na elektro jsou momentálně slevy, takže jde i pod 700k. Benzín se slevou 549k a pořád je to méně výkonný tříválec.
7. Tiché je to především vevnitř. Venku ať si to v nízké rychlosti vyhrává co chce, jako to dělají dneska už i hybridy.
8. Wikipedie říká 40% u uhelné elektrárny, což je asi tak dvakrát víc, než při spalování benzínu v autě plus teda na zpracování ropy je potřeba elektřina a to hodně.