Stránka 125 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 20.07.2022 23:11
od ZaQik
... nejak se mi tu ztraci tema vlakna :nunu:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.07.2022 11:09
od Tonda-B
stano. píše: 20.07.2022 19:06 Ziadne oteplovanie, ziadna klimaticka zmena, nasrat vedcov. To vonku su len sfalsovane merania. Pravi odbornici su uplne inde.
Pokud tady něco x lidí hlásá, není to rozhodně to, že klimatické změny nejsou nebo jsou nesmysl.
Ale že klimatické změny jsou vyvolané člověkem jen v minimální míře a že je tedy jen v minimální míře ovlivnit lze.
Poručit větru a dešti chtěl už minulý režim - a víme jak to s ním dopadlo. Tak nedopadněme stejně.
Bojovat s přírodou je něco jako by kojenec chtěl bojovat s vlastní matkou.
A jaké vědce máš na mysli, ty kteří ještě nedávno hlásali, že se blíží další doba ledová?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.07.2022 11:35
od stano.
Ako rychlo sa blizi? Uz o 5 rokov tu bude? Alebo o 1000. Lebo v tom druhom pripade je nam to prd platne.

Oxid uhlicity a metan dokazatelne zadrzuju infacervene ziarenie. Takze prispievaju k ohrievaniu atmosfery. Do akej miery, to nech sa hadaju. Teraz jasne vidno, ze aj o trochu menej by dost pomohlo.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.07.2022 12:21
od Tonda-B
To vůbec není tak jisté.
Já jsem chtěl jen upozornit, že ani vědci sami v tom nemají jasno.
A že odvolávat se na vědce je o ničem. Když co vědec to jiný názor.
Podstatné jsou - podle mého názoru - dvě skupiny.
Ta první hlásá, že při zvýšení objemového procenta CO2 v atmosféře dojde na Zemi k oteplení se známými negativními důsledky.
Druhá skupina hlásá, že při zvýšení sluneční aktivity (kterou nedokážeme ovlivnit) dojde na Zemi k oteplení
a že se 6- až 11- měsíčním zpožděním vzroste objemové procento CO2 v atmosféře.
A také že když zaměníme příčinu a následek, že sice utratíme miliardy, ale k žádanému výsledku to nepovede.
Ta druhá skupina ovšem žádný velký prostor v médiích nedostává.
Já nejsem přírodovědec, takže nevím, kdo z nich má pravdu, ale když se ani přírodovědci nedokážou shodnout,
nevím proč by měla mít pravdu 14-letá zamračená a nedovzdělaná holka, podle jejíhož názoru se EU svým New Green Dealem řídí.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.07.2022 12:28
od blackbox80
Je to úsměvné :) Máme problém, tak si vybereme jednu z nejmenších zátěží, ale nejvíce viditelnou a začneme dotovat neekologický konzum (obvykle lidem kteří jsou největší ekologickou záťeží) = řešení pojď na mě z boku :) ... typické politiické/laické řešení na kterém si opět nahrabou jen vybraní ;) a smutné je, že tu jejich 'propagandu" žere i plebs a šíří ji dál

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 15:20
od pkadecka
"Budoucnost je jasná, Strana už rozhodla, ať se vám to líbí nebo ne..." - ne to není okénko do totalitní historie ČSSR. To je současnost a budoucnost zvaná "elektromobilita".

Elektromobily jsou super, nemají žádné chyby a vy už příští auto taky budete chtít jen elektrické. A kdo tomu nevěří, s tím zatočíme. Tento příběh se opravdu stal, kdo máte linkedin, zkuste tenhle odkaz.

Kdo nemáte, tady je ten příspěvek, odkazuje na článek na autoforum.cz:
linkedin_vomacka.jpg
Pan redaktor Vomáčka obviňuje autoforum, potažmo konkrétní lidi (Petr Miler, Petr Prokopec) ze šíření lživých informací a jako podklad mu stačila vlastní doměnka, že neexistuje zdrojový článek, protože po otevření odkazu na www.kvue.com se vrací "access denied". Ten článek ale existuje, odkazuje se na něj více webů (i zahraničních) a vyhledá ho jak google, tak bing.

Když jsem to v diskuzi pod článkem rozporoval (byl jsem slušný!), pan redaktor Vomáčka začal držkovat. Na moje námitky, že asi spadnul server, reaguje stylem "obehraná deska" a podezřívá mě z nějakých nekalých úmyslů, když hájím autoforum.cz. Pak v diskuzi někdo napsal skutečnou příčinu, kvue.com nejde otevřít z IP adresy v EU, z nějakých důvodů je to blokované. Což ovšem neznamená, že zdroj neexistuje, nebo že si to redaktoři autoforum.cz vymysleli, nebo že šíří hoaxy a lži.

Vomáčka prý bojuje za objektivní novinařinu, ověřování zdrojů atd., ale přijde mi, že se akorát střelil do vlastní nohy. A aby si zajistil poslední slovo v diskuzi, tak mě bloknul, od teď už se na LI na jeho příspěvky nedostanu. Jo, tak se dělá novinařina.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 15:27
od stano.
A co to ma spolocne s rozhodnutim strany o elektromobilite?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 15:43
od pkadecka
Tobě nepřipadá, že se elektromobilita tlačí silou z nějakých vyšších míst?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 15:47
od stano.
Ja sa pytam, co mam toto s tym spolocne?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 15:57
od pkadecka
Jen taková analogie, nic víc. Akorátže za starých časů toho, kdo šel proti proudu, rovnou zavřeli.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 18:57
od stano.
A teraz o nom napisu na FB. Strasneeeee. Normalne sa to da porovnavat. Dobre uz bolo, ze? :wink:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.07.2022 20:30
od blackbox80
úsměvné je, že FDRIVE taky není etalon objektivity ani novinářského kodexu, ale budou rýt do druhých a ještě tvrdit nepravdu.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.07.2022 07:00
od pkadecka
Mně to připadá tak trochu jako informační válka. Mediální obraz elektroauta: je skvělé, dokonalé, ujede 1000 km na jedno nabití, nabije se za 10 minut, zákazníci nic jiného nechtějí, prodává se to jak housky na krámě a to i bez dotací, baterie má životnost 30 let a milion kilometrů a během té doby nepotřebuje žádný servis a auto samozřejmě jezdí zadarmo a abych nezapomněl, má nulové emise CO2... co chvíli článek, jak "jsme bez problémů dojeli s elektroautem do Chorvatska", atd.

Realitu všichni známe:

- reálný dojezd 200-300 km
- na každou hodinu cesty 20 minut nabíjíte ("jdeme si vypít kafe")
- čím chudší země, tím hůř se to prodává, navíc v řadě zemí jsou na to štědré dotace (např. v Německu, kde se ty auta účelově kupují jen kvůli dotacím a obratem prodávají do zahraničí), u nás přímé dotace nejsou a podle toho vypadají prodeje
- dlouhodobé zkušenosti s bateriemi nejsou a pokud ano, tak ty špatné, jenže jsou okamžitě prohlášeny za hoax
- vysoká pořizovací cena dost razantně zvyšuje TCO, e-auto samozřejmě taky potřebuje servis a ten je často dražší než u spalovacích aut
- výroba i provoz elektroauta samozřejmě má uhlíkovou stopu a ne zrovna malou (neříkám, že větší než u spalovacího auta, to fakt nevím)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.07.2022 07:59
od ZaQik
pkadecka píše: 25.07.2022 07:00 např. v Německu, kde se ty auta účelově kupují jen kvůli dotacím a obratem prodávají do zahraničí
to neni pravda - dotovane vozidlo musis urcitou dobu provozovat (v radu let), jinak budes dotaci vracet
pkadecka píše: 25.07.2022 07:00 u nás přímé dotace nejsou a podle toho vypadají prodeje
to neni uplne pravda - dotaci (az 100%) je mozne ziskat jako podnikatel z programu podnikani-inovace spravovanem Agenturou pro podnikani a inovace (zrizovatel MPO); staci jen "sikovne" vyplnit zadost a doufat v jeji schvaleni :wink:
pkadecka píše: 25.07.2022 07:00 - výroba i provoz elektroauta samozřejmě má uhlíkovou stopu a ne zrovna malou (neříkám, že větší než u spalovacího auta, to fakt nevím)
cetl jsem nekde analyzu velikosti uklikove stopy pro plne elektricke vozy tesla - bohuzel tam porovnavali teslu s nejvetsi baterii a nejake male mestske vozitko: tesla dopadla o dost hur (prave kvuli vyrobe ¨autobaterie)
-------------------------------
jinak mam hodne podobny nazor jako Ty :nixw:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.07.2022 08:18
od pkadecka
OK, není to obratem, ale za půl roku (články z února 2022):

Kupující elektromobilu v Německu mohou v současnosti inkasovat příspěvek eur a krátce po uplynutí požadované šestiměsíční doby držení vůz prodat. Situaci usnadňují někteří prodejci vozů, kteří nabízejí odkoupení vozu po uplynutí půlroční lhůty za pořizovací cenu sníženou o výši dotace, vůz následně prodají v zahraničí za vyšší cenu.

https://oenergetice.cz/elektromobilita/ ... a-zakrocit

Majitel autobazaru v Mönchengladbachu, Alexander Schmitz, se rozhodl chopit příležitosti. "Jezděte Teslou půl roku zdarma," hlásají jeho webové stránky. Firma garantuje opětovný výkup Tesly Model 3 za cenu, kterou musel zákazník zaplatit po odečtení státní prémie. Jakmile si zákazník auto objedná, autobazar se smluvně zaváže, že od něj vůz vykoupí.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

OK, tak jsou dotace i v ČR (tím hůř), ale jen pro firmy (aspoň že tak... ale stejně jsou dotace zlo).

K porovnání uhlíkové stopy, ono to tak úplně mimo není, podívej se na reálnou situaci: Škodovka vyráběla malé městské benzínové citigo, ve své třídě to bylo nejprodávanější auto v ČR (dokonce porazilo tradiční toyotu aygo / C1 / P107), pak benzínovou verzi zrušili, aby z ní udělali full-elektro, která se opět dobře prodávala (veřejné tajemství je, že za dotovanou cenu) a po naplnění kvóty zrušili výrobu bez náhrady. Resp. náhrada přišla za pár měsíců ve formě Enyaqu. Takže malé městské benzínové vozítko nahradilo dvoutunové elektrické SUV.

Jinak, každá liška chválí svůj ocas a každý si udělá srovnání, jaké potřebuje, aby mu to dobře vyšlo. V reálu žádné objektivní srovnání nedostaneš.