Stránka 13 z 17

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 24.05.2019 21:07
od paveld
Super, tak jsem doma... díky za potvrzení :-). Mám se bát, že se poškodilo něco na motoru, když jel na málo vzduchu?

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 24.05.2019 21:24
od phofy
Myslím si že ne, maximálně jestli se rozletělo, tak by mohl motor nasát třeba kousek lopatky 8)

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 24.05.2019 21:29
od paveld
Tak to bude v klidu, nic z něj neodletělo...

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 12.06.2019 22:24
od paveld
Mohl bych ještě požádat zkušenější o názor nebo radu? Týká se to toho předešlého co jsem psal o turbu, které odešlo. Už je vyměněné, kupoval jsem repas (má celý nový vnitřek včetně nového naklápění lopatek), po složení motoru jsem najel cca 20km, kdy auto jelo bezvadně. Dnes ráno bylo ještě vše OK a při další cestě hned při rozjezdu, cca ve chvíli kdy začalo zabírat turbo opět slyším jakoby odfouknutí a motor ztratil část výkonu. Turbo ale mrtvé není, normálně se točí, jde volně, při akceleraci je znát, že kolem 2 tisíc ot. začne zabírat, ale o znatelný skok méně než předtím a zabírá jen asi do 2500 otáček.
Diagnostika mi vyhodila chybu "P0234 Turbo overboost" (+ tam je ještě chyba P138B, ale ta tam byla i předtím, kdy auto funguovalo) - co jsem se dočetl, v naprosté většině případů to souvisí s nefunkčním naklápěním lopatek v turbu. Co se mi zatím podařilo zjistit, podtlak do turba jde, po odpojení podtlaku se táhlo vysune, s táhlem jde rukou volně hýbat (s určitým odporem, který odpovídá pružině, která by měla být v tom ovládání).
Napadá mě - poznám nějak, pokud budu pohybovat táhlem, že se hýbou se i lopatky vevnitř? Bez toho, aniž bych to turbo rozebral?

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 03.08.2020 18:14
od Pán
Zdravím,

chci se taky podělit o problém a budu rád za názory, co problém způsobuje a jak ho řešit.

Minulí týden proběhlo doplnění močoviny a následné vypálení PDF přes diagnostiku. Auto před doplněním jezdilo cca 2 měsíce (2000 km) bez aditiv a tedy i bez regenerace. Zatím jsem ujel jen 260 km od doplnění ale auto spotřebovalo půl nádrže, spotřeba tedy asi 10L/100 a při jemném šlapání na plyn a udržování rychlosti auto jemně škube. Navíc se mi zdá, že auto nejede úplně naplno, jak kdyby turbo potřebovalo více času než se roztočí a zatáhne.
Stalo se mi i to, že auto najednou ztratilo výkon, bez jakékoliv kontrolky. Po opětovném nastartování opět jelo jako před tím.
Je možné že, po dolití aditiv a vypálení chvilku potrvá než si to ,,sedne'' , když to před tím jezdilo bez aditiv? Nebo to může dělat nějaké čidlo, dirka v sacím potrubí, palivový filtr....?
Po přečtení celého tématu mě ještě napadají vstřiky.
Díky za tipy a rady

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 03.08.2020 18:22
od TomFocus
Močovina? A r.v. 2005? To budeš mít nějaký auto co předběhlo svět ve své době? :cooler:

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 03.08.2020 18:26
od ZaQik
a co reset ukazatele aditiv pres diagnostiku?

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 03.08.2020 18:44
od dusanlulka
Pred mesiacom som riesil presne to iste.
Pravdepodobne mas KO.DPF. a regeneracia prebieha praktický nepretrzite.(spotreba)
Skus diagnostiku P242F ? ak sa neda normalne zmazat tak je to jasne.
Zmazes ju tak ze odpojis snimac diferencneho tlaku DPF a potom zmazes chybove hlasenia.
Chyba snimaca diferencneho tlaku DPF zostane ale P242F zmizne.
Po zapojeni snimaca znova zmazat.


od ZaQik » 03.08.2020 18:26
a co reset ukazatele aditiv pres diagnostiku?

od TomFocus » 03.08.2020 18:22
Močovina? A r.v. 2005? To budeš mít nějaký auto co předběhlo svět ve své době?
2005 to bola príplatková výbava. :bebng: :bebng:

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 03.08.2020 19:04
od Pán
Po vynucené regeneraci byly veškeré chyby smazány bez problémů...
Ani teď auto žádné nehází :nixw:

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 03.08.2020 19:20
od dusanlulka
ERG je OK?

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 04.08.2020 00:45
od Pán
EGR je cca půl roku zaslepený.
Může to být důvod?

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 01.09.2020 19:39
od Pán
Pán píše: 03.08.2020 18:14 Zdravím,

chci se taky podělit o problém a budu rád za názory, co problém způsobuje a jak ho řešit.

Minulí týden proběhlo doplnění močoviny a následné vypálení PDF přes diagnostiku. Auto před doplněním jezdilo cca 2 měsíce (2000 km) bez aditiv a tedy i bez regenerace. Zatím jsem ujel jen 260 km od doplnění ale auto spotřebovalo půl nádrže, spotřeba tedy asi 10L/100 a při jemném šlapání na plyn a udržování rychlosti auto jemně škube. Navíc se mi zdá, že auto nejede úplně naplno, jak kdyby turbo potřebovalo více času než se roztočí a zatáhne.
Stalo se mi i to, že auto najednou ztratilo výkon, bez jakékoliv kontrolky. Po opětovném nastartování opět jelo jako před tím.
Je možné že, po dolití aditiv a vypálení chvilku potrvá než si to ,,sedne'' , když to před tím jezdilo bez aditiv? Nebo to může dělat nějaké čidlo, dirka v sacím potrubí, palivový filtr....?
Po přečtení celého tématu mě ještě napadají vstřiky.
Díky za tipy a rady

Po dvou týdnech od statické regenerace jsem přišel na hodně zvýšenou hladinu oleje. Vypustil jsem cca 8 litrů!!! :shocked: černé břečky. Nejspíš se do oleje při regeneraci dostala nafta. Po výměně oleje spotřeba klesla na klasickou hodnotu ale auto cukalo pořád a častěji. Už od rozjezdu.

Hledal jsem dál a zjistil, že pravá klapka sání - při pohledu zepředu má očesanou ozubenou osu, která ji ovládá. Novou za cca 5000 Kč jsem kupovat nechtěl. Sehnal jsem z jiného auta ale po rozebrání jsem zjistil, že má ten samý problém. Z tohoto fóra jsem se dočetl, že auto bude fungovat i bez ní. Zafixoval jsem ji do zavřené polohy. Auto jelo stejně, výkon dobrý ale často škubalo. S otevřenou auto nemělo tah. Problém se ale nevyřešil.

Šel jsem tedy po palivovém filtru. Po odstranění kovového štítu před ním, jsem si všiml, že vespod na plastovém dílu sání (tvaru Y), kde jsou právě ty dvě klapky, je odpojený konektor čidla, do kterého vede hadička s palivem z filtru a druhá zas ven. Nevím jak se mohl takhle uvolnit (plastové zámky adt v pohodě) ale po připojení je vše OK. Filtr jsem stejně nevyměnil, prodali mi špatný.
Auto neškube a jede hezky. Stále ale slyším z pod kapoty syčení při akceleraci. Ne tolik ale slyším...

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 01.09.2020 20:27
od stano.
8 litrov? Takze to nebude 1.6, ale 2.0 z podpisu.
Takze ta cierna brecka bud bola od z vody v oleji, alebo pri vymene niekto nekontroloval hladinu a nalial vela, alebo si zle meral objem, alebo fakt nafta.

Sycanie - ohlodane lopatky turba alebo prasknuta hadica/intercooler (?)

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 01.09.2020 23:28
od Pán
Posledně jsem měnil olej já a dolil jsem správné množství. Opravdu jsem vypustil skoro 8 litrů...
Mám třetí FoFo a vím kolik tam má být...

Syčení - jedna hadice byla vyměněna. Intercooler musím zkouknout, nevím. Turbo mi přijde, že má zvuk normální ale lopatky mně nenapadli...

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Napsal: 02.09.2020 00:32
od stano.
Opravujem, moze to byt aj naftou. Mas starsi dvojliter, tie nemali vaporizer, ale regenerovali neskorym vstrekom.
Nejazdi to kratke trasy, a/alebo po meste?