Stránka 13 z 34

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.01.2012 20:28
od Bastr
Anduril píše:Za 450 nebudes mit ani zdaleka takovou vybavu. Ne kazdemu jde o pocet koni. Nevidim v tom problem. 92kW a nejakych 170Nm je na takove auto relativne dobra hodnota. Tady slo evidentne spise o vybavu.
No já na to mám trošku jíný názor...
Minulý týden jsem byl v servisu s Fiatkem a dělali mě opravu na počkání asi půl hodky.... tak jsem šel do Fordu a tak jsme koukal a bavil jsem se s prodejcem a jak šla řeč atd... tak jsem řekl že bych chtěl 1,6Ecoboost 110kW v Trendu hatchback, plus nějaké doplnky jako automat.klima,tažné atd... a když me řekl že pokud mám važný zájem a dám mu 380 000kč na ruku tak že má jeden kousek na skladu a že tam jsou i nějaké prkotiny navíc co jsem ani nechtěl...... škoda že jsem neměl ty peníze :D:D

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.01.2012 20:53
od Anduril
Mel jsem trochu dovybaveny Trend pujceny na dva dny a dobre vim, co v nem je. Titaniu se to nevyrovna, to mi ver. Takze pokud jde nekdo po vybave a ne po cene, tak neni jina volba. A jak rikam, 92kW vetsine lidi asi bude stacit.
Samozrejme pokud preferujes silnejsi motor a na vybave auta Ti az tak nesejde, pak je to jina situace..
Osobne cekam na 134kW ecoboost v Titaniu :mrgreen:

Doma slouzi 1.6ecb 118kW v Mondeu a dela jen radost. Spotreba stale kolem 7l/100, zatim zadne problemy a jizda s tim je radost.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.01.2012 21:02
od Eidž
Ohledně toho, jak všichni tvrdí, že jsou diesely poruchové, chtěl bych vidět 3x stočený benzin, což u dieselu je běžná praxe. Prostě ten motor je konstruovaný tak, že běžný pracovní tlak je řádově vyšší, tj. je dimenzovaný až předimenzovaný.
A těch nadupaných litrových žihadel - prostě výkon to má, ale taky v testech potvrzují, že při tom výkonu to rozhodně není eko spotřeba. Což u dieselu je trochu jiné. Jede a spotřeba menší, než benzín.

Počkejme tři roky a uvidíme. Jestli se ty motory budou stáčet nebo to v bazaru bude neprodejné. Kdo ví...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.01.2012 21:11
od Anduril
Jo, ale kolik stoji 92kW diesel? Za ty prachy, co by ten diesel stal, proti tomu benzinovemu motoru, navic, muzu jezdit par let "zadarmo" na benzin.. A dnesni diesely, ktere se chteji vyrovnat projevem benzinovym motorum, uz s tou spotrebou taky nejsou zadna hitparada, navic, kdyz nafta je ted prakticky drazsi jak benzin.

Spolehlivost ukaze cas, to je jasne. Ale pokud bych kupoval nove auto, tak je mi to celkem fuk, jestli pri 200k odejde turbo nebo neco.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 16.01.2012 21:25
od Bastr
Anduril píše:Mel jsem trochu dovybaveny Trend pujceny na dva dny a dobre vim, co v nem je. Titaniu se to nevyrovna, to mi ver. Takze pokud jde nekdo po vybave a ne po cene, tak neni jina volba. A jak rikam, 92kW vetsine lidi asi bude stacit.
Samozrejme pokud preferujes silnejsi motor a na vybave auta Ti az tak nesejde, pak je to jina situace..
Osobne cekam na 134kW ecoboost v Titaniu :mrgreen:

Doma slouzi 1.6ecb 118kW v Mondeu a dela jen radost. Spotreba stale kolem 7l/100, zatim zadne problemy a jizda s tim je radost.
No jako mě osobně 1.6 110kW Trend bude uplne vyhovovat samo že chci mít aspon aut.klimu,tempomat,kožený volant a takové drobnosti :)
Jako kdybych v tom autě trávíl denně 8 hodin tak jdu do uplně jiné výbavy :)
Zrovna máme doma jedno auto v plne palbě jako sedaky z Alkantary palubní PC s TV atd ale na co když v tom autě budu jezdit kratší trasy:) a né jak Strýc který traví v autě hodně času když najezdi ročně 50-60 tis km :) a jako s mojima 15 tis to bude úplně okej ;)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 09:10
od Cowley
ja osobne nemam problem s turbem, pokud je v primerenem aute. Jako prostredek ke zvyseni efektivity motoru parada. Ale ta 1.0 ve Focusu uz mi proste pride moc - moturek vyhnany praskama na papirovy vykon v praxi prakticky nepouzitelny. Bohuzel k tomu 1.0 nedokazu najit graf vykonu, takze je to spis dojmologie.

Nejak se proste zdraham tehle hry zucastnit, navzdory tomu, ze do mne vlezdobruselisti pali z jedne strany nizsimi emisemi (kecy), nizsi spotrebou (tuplem kecy) a z druhy strany vyrobce zavratnymi vykony (rekneme pohadky).
Skladaji se z vice poruchovych a drahych soucastek, vic navstev servisu, vic poruch, castejsi obmena aut = vic penez pro vyrobce.

Ty motory jsou slozitejsi, drazsi, poruchovejsi nez atmosfera nebo kompresor o stejnem vykonu, ale v nejakych konkretnich rezimech maji nizsi spotrebu a emise. Bohuzel, jsou to rezimy v provozu prakticky nepouzitelne. Jsou hrozne nachylne na zpusob provozovani. V tehle kategorii se hrozne projevuje katovani kostu. U tech motoru proste nikdo nepocita se zivotnosti pres 250.000 km, v praxi neni neobvykla polovina. Hergot, zivotnost motoru 100 tisic jsem mel u 120ky...
Proste diky, pokusnyho kralika at si dela nekdo jinej ;-)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 10:34
od Dzefer
ja by som sa tiez zivotnosti nebal. Ked to bude dostatocne dimenzovane na tlaky, ktore budu urcite vyssie nez u atmosfery, preco nie. Moze ti byt jedno, ze ten motor nevydrzi 750 000 km ale len 500 000, tolko sa to auto aj tak nedozije.
Ano, ked mu budes slapat na krk, spotreba bude inde, ale pri ustalenej rychlosti povedzme na dialnici bude mat takyto motor lepsiu ucinnost ako atmosfera. A povedzme si, turbo je turbo, kto raz presadne z atmosfery do turba, spat sa nevrati. Sam viem :wink: Neviem, aku kulturu chodu bude mat preplnany trojvalec, ale turbo spravi svoje. Navyse s turbom si mozes vybrat, ci chces jazdit ako ostatni a s normalnou spotrebou, alebo chces tomu dupnut a vyuzivat vykon. Sice za to zaplatis, ale ostatni budu vzadu. S atmosferou na vyber nemas, nizkoobjemove atmosfery moc nejdu. Za mna osobne K+, aj ked by mi tam ten jeden valec asi chybal. Ale kto vie, mozno po prevezeni ani nie.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 12:46
od Cowley
ja se obavam ze tyhle turbomoturky dojedou na to vseobecny setreni.
Treba petivalec v ST je priklad neosizenyho turbomotoru (alespom co jsem s nim mel tu cest ve Volvu s T5). Jinej slusnej turbobenzin jsem si vyzkousel v Saabu - taky parada. Takze v principu nic proti. Naopak treba TSI je ukazka jak ne - a mam takovou obavu, ze 1.0 pujde spis touhle cestou.
Takze nejspis nehrozi ani 500 tisic, ani 250 tisic - prvni drahy zavady zacnou kolem 120k.
Ovsem rad bych se mylil a treba tyhle moturky ze sekacky budou mit dlouhej spokojenej zivot :-)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 14:54
od MK2
Zajímalo by mě, kolik kousků 1,0EB by prodali v USA. Možná by ten motor mohli dát do ceníku i v USA, ale jen na jeden den... 1. dubna :lol:

Jinak teda tam dávají do Focuse motor 2,0 Ti-VCT GDI (přímé vstřikování) s výkonem 160 koní 8)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 15:25
od Cowley
americani by se divili, proc v ceniku uvadej obsah motorku od steracu ;-)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 15:38
od Dzefer
srandicky srandicky, ale 90 % ludi tu ma zakladnu 1.6 a nebojim sa povedat, ze s tou 1.0T sa bude jazdit o dost prijemnejsie ako s 1.6 atmosferou.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 16:05
od Cowley
tohle se da rict az po pohledu na graf kroutaku - pri beznym provozu se vetsinou pohybujes ve spodni pulce spektra otacek. Pokud bude 1.0 vyzadovat neco jinyho (jako treba HTP), bude mit problem.
Jinak az do nedavna byl zaklad u FoFo 1.4 ;-)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 16:17
od Dzefer
co dodat - 170 Nm od 1,300 do 4,500. Tolko nema ani 1.8i

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 17:11
od Standa.64
Taky se mám trouchu nedůvěru z turbobenzínů, 92 kW výkon se zdá na 1l 3 válcový motor neuvěřitelný. Ale když to zase vezmu s té druhé strany,tak pokud si dobře pamatuju ,tak 1.9 D od VW měla 50kW a s turbem i 110 kW .Tak proč by něco podobného nemohlo fungovat i u benzínu.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.01.2012 17:27
od Cowley
zrovna tyhle dva motory jsem mel moznost nejakou dobu videt v provozu vedle sebe (Felina vs. Octavka). Zajimavy bylo, ze umrely neprislis dlouho po sobe, prestoze Felina byla o cca 6 let starsi ;-) A dopadlo to klasicky - zatimco Felinu sezral rez, Octe se zadrelo turbo...

btw tady je k tematu zajimavy clanek..