Líp se to porovnat nedá, výbava Premium je jen pro PHEV, GT line je druhá nejvyšší.
Už to není 370 tisíc km, ale 220 tisíc km. Krása.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 10:32
od stano.
Zrazu 40% (cca) menej
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 10:34
od Sentik
PHEV je fajn kompromis a líbil by se mi určitě víc než auto jen na baterky...
Ale je to bohužel drahý, složitý a těžký. (rozdíl v ceně by člověk s normálním nájezdem opravdu neušetřil na palivu)
Cenou to dolu asi nepůjde, tzn. ten rozdíl se smaže zdražením obyčejných modelů, což už se děje poslední roky, takže at na to koukam jak koukám, jsme v hajzlu
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 10:38
od pkadecka
Použil jsem čísla z toho článku, sami tam uvádějí ceny, na kterých ty auta začínaj. PHEV je drahé jak pes a v nižší výbavě se koupit nedá. Navíc tam operujou s úsporou 3,6l na 100/km, tzn. vykazujou spotřebu 5,2l, zatímco kdyby to nebyl PHEV, tak by byli na 8,8l / 100. Takový průměr nemám ani s dvoulitrovou 18 let starou mazdou. Bez turba.
Kombinovaná spotřeba u 1.5 T-GDI je podle katalogu 5,8-6,1 u automatu (zatímco u 1,6 GDI PHEV jen 1,3).
EDIT: A to má ta 1.5 T-GDI zrychlení 0-100 za 8,8 s a maximálku 210 km/h, zatímco 1,6 GDI PHEV 10,8 a 171, prostě to hůř jede.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 10:49
od stano.
Hejtujes ich ako tocia s cislami a robis to iste
Povedzme si na rovinu, auta su dnes lacne ako nikdy. Az prilis. A je ich vela.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 10:55
od pkadecka
Já si tady necucám z prstů čísla "aby to vyšlo", ale píšu "B" k tomu jejich "A".
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 11:02
od stano.
Ano mas pravdu.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 11:14
od Karel2
Tohle je asi jedinej "elektrosilenec" kteremu se da verit co rika, u elektroauta vam sice daji dojezd, ale pocitanej 0-100% baterka, tady napriklad je dobre vybavena, dobrej vykon, ale mainstream a podle jeho testu to vydrzi pri 130km dalnice(pr. 119km) 289km,100-0% baterka, real pri nabijeni 10-90% min. A to je auto za 1,6 milionu. Kouknete kolik papa pri predjizdeni, tzv. plnej kotel a to s baterkou pekne zamava. At pocitam jak pocitam je to opravdu jen pro nadsence.
tak vykon bychom meli ... ted to jeste uchladit a predelat, aby to vydrzelo provozni otresy
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 11:57
od pkadecka
Do top gearu, resp. grand touru dobrý
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 12:08
od ZaQik
pkadecka píše: 07.02.2022 09:29
A proč? Emise elektroaut nikdo nereguluje ...
uz je na case ... podle novych pravidel EU neni elektrina z uhli ekologicka, takze pokud nedobijis doma z fotovoltaiky nebo vodni elektrarny, tak bys mel byt regulovan, ne?
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 07.02.2022 12:20
od pkadecka
Logika elektromobility je následující: elektroauto v Praze dobíjíš elektřinou z větrné elektrárny na pobřeží severního moře. Celá elektrosoustava je přece propojená, tak co. A samozřejmě, solár na střeše ti auto dobíjí i v noci. A když si dobiješ u nákupního centra, máš to zadarmo, takže se ti elektroauto i vyplatí oproti jakémukoliv fosilnímu autu.
EDIT: Vzhledem k tomu, že "elektromobilita" je rodu ženského, tak to i dává smysl.
diky, ja taky ... jen je skoda, ze nerozebrali pocty "elektroaut", protoze (na prvni pohled) do nich zapocitavaji i hybridy a pak to vubec nevychazi tak uzasne ciste
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 11.02.2022 19:27
od pkadecka
Ty elektrofanatici pracují s různými polopravdami, takže si prostě různě upravujou fakta, jak se jim to hodí. Pravda je, že kdybych ty auta taky prodával, tak taky budu každýmu tvrdit, jak jsou super a nic lepšího není.