Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 10.01.2011 09:15

Ale zlepšení mazivosti nafty je zase naopak fajn.
Bio složky nejsou jen blé. Smůlou je, že obsah bio složek je v tunách za rok, nikoliv v tunách na šarži...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Vewehr » 10.01.2011 11:11

To jo, ale mazivost se dá zvednout určitě i jinak - a bez těch negativních efektů.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od jackdaws » 18.01.2011 09:20

mozete prosim naskenovat alebo aspon citatelne nafotit? svet motoru diesel. dakujem nikde ho nemozem zohnat
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
Robertilos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 965
Registrován: 10.02.2008 21:38
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Robertilos » 20.01.2011 12:05

Mám zajímavou zkušeost s Vervou. Asi před třemi týdny jsem nabral Vervu na Benzině na Beskydské ve Frýdku-Místku. Celý rok beru naftu jen na téhle pumpě a beru vždycky plnou nádrž. Vervu beru už asi rok v kuse. Předchozí zimy jsem měl problémy s cukáním motoru při zimních ranních jízdách zhruba první kilometr. Tuto zimu jede auto bez cukání i při teplotách pod -10°C :palec_nahoru: Nabral jsem teda zase plnou Vervy na stejné Benzině. Auto cukalo jak blázen, přestože byly teploty lehce nad nulou 8O Vyjel jsem teda celou nádrž(auto pořád ráno cukalo), pak jsem nabral zase plnou Vervy na stejné Benzině a auto jede zase bez cukání :nixw: Takže ani Verva od Benziny na osvědčené benzince nemusí být vždycky to nejlepší palivo :palec_dolu:
Ford Focus Combi 2.0i Titanium r.v. 2008, 107kW, Black Panther
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1857
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 20.01.2011 13:01

nerikam, ze je to tenhle pripad, ale:

v zime, pokud neni nadrz dostatecne plna se pri zmenach teploty muze objevit na vnitrnich stenach nadrze zkondenzovana vlhkost. Ta pak natece do paliva a problem muze byt tady.
Tim ovsem nevylucuji bordel v palivu uz na cerpacce. Dle meho muze nastat problem hl. pri preprave (cisternou).
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od jackdaws » 20.01.2011 17:58

znamy robil sofera- cisterny pre cerpacky konkretne slovnaft a tam to funguhje tak aspon co mi hovoril ked vypustil na cerpacke plnu nadrz benzinu isiel na otocku naplnmit plnu nafty a bez ziadneho preplachovania nic take. A aj naopak...
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od stand » 20.01.2011 18:27

Ten drobet zbytku jiného paliva v celé cisterně, nemůže vadit ani benzíňáku ani nafťáku..

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1857
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 20.01.2011 22:03

Tak benzin v nafte v zime spis pomaha, ale nesmi toho byt moc.
Na druhou stranu je otazka, jak velky zbytek jineho paliva v te cisterne muze zustat. Ale tezko predpokladat, ze to bude vic, nez 1%. Pokud je problem se "ztuhlou" naftou v aute, tak se do nadrze pridava az 5l benzinu. To je skoro 10%.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 21.01.2011 04:52

Benzín do nafty, motor s přímým vstříkem - a nedaj si říct a nedaj si říct.....

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1857
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 21.01.2011 08:33

No, to bylo pri -25°C v Praze. Mazda 323 1,7D bez turba. 42kW (motor Opel).
Kopec na D1 za Prahou - Pruhonice max na 3. rychlost a max 90 km/h. :) Teda i v lete, ne se ztuhlou naftou .
Ted bych to do auta nedaval. Pouze jsem chtel nastinit, ze ty zbytky jineho paliva v cisterne budou relativne zanedbatelne.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mickielli15 » 31.01.2011 15:46

Vzal jsem Esoo obyč. diesel v Německu. Štítek na pumpě: "bis zu 7% biodiesel" :wallbash: . Spotřeba mi stoupla oproti Vervě o 1.3 litru. Měřeno na 400km úseku na tempomat 140km/h GPS při stejných pomínkách.
Takže byl to pokus a už zase nikdy nic než Aral/BP Ultimate nebo Vervu nevezmu :palec_nahoru: . Udržuje to čistotu, chrání motor, zvyšuje výkon a snižuje spotřebu. :palec_nahoru:
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1857
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 31.01.2011 16:06

Ono s tou bioslozkou bude jeste daleko hure, obavam se. Pritom vsichni uz vedi, ze je to cesta do pekla. Skodi to motorum, prirode, lidi pak kvuli tomu nemaji co jist, skodi to i kapse. Teda nasi kapse, sem tam nejaka kapsa si vyznamne polepsi.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Vewehr » 31.01.2011 22:25

Bohužel si polepší sem tam nějaká hodně důležitá kapsa, co má páky o tom rozhodovat :wallbash:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 03.02.2011 03:05

C-Maxis píše:Ono s tou bioslozkou bude jeste daleko hure, obavam se. Pritom vsichni uz vedi, ze je to cesta do pekla. Skodi to motorum, prirode, lidi pak kvuli tomu nemaji co jist, skodi to i kapse. Teda nasi kapse, sem tam nejaka kapsa si vyznamne polepsi.
Pokud by jsi jen trochu četl odborně publicistické články, tak by jsi zjistil zajímavou věc. Biosložka paradoxně zlepšuje mazivost nafty, což je její slabá stránka, pokud tam biosložka není.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Vewehr » 03.02.2011 08:30

Ale mazivost by šlo, myslím, zvednout i bez biosložky, ale to už se začínáme zacyklovávat :wink:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti