Stránka 104 z 115

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.10.2014 09:06
od stano.
Tak sa vrat k tomu, co som tam napisal a oprav ma.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 5#p1010555

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.10.2014 10:54
od tomason
Slid píše:A co treba Slovnaft DRIVE Diesel ? Ted ji zacali tocit u Globusu, misto UltraDieslu

http://www.slovnaft.cz/slovnaft-drive-diesel
Ti sou rychlí tedy to by mě zajímalo co jim za to dali Globusu.Nicméně já to tankovat nebudu nehodlám tím podporovat konec rafinérií v naší republice asi to zní divně ,ale realita je taková. MOL bude po Benzině druhý největší hráč na trhu a dodávané palivo pochází ze Slovenské rafinerie což nechápu vůbec ,když Kralupy jsou za rohem :irre:
Reálně hrozí ,že by mohla být jedna z nich uzavřena, protože obě naše rafinerie se pohybují na hraně udržitelnosti.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.10.2014 10:57
od stano.
To, ze sa to vola Slovnaft neznamena, ze to pochadza zo Slovenska. Je to vsetko z koncernu MOL, takze aj u nas na Slovnaft benzinkach vozia z Madarskeho MOLu.
U vas to mozno vozia spoza kopca, mozno od nas, mozno z Madarska. Vzdy odtial, co je najlacnejsie. Vacsinou je to odtial, co je najblizsie...

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.10.2014 12:43
od Slid
To co kdo komu dal nebo nedal, bych rekl... hm mi neprislusi. Ocekaval jsem neco o kvalite nafty, cetanove cislo, mazivost, atd. Zajima mne produkt :)

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 07.10.2014 21:06
od TomFocus
aby mě to lépe startovalo přiřeďuji benzínem (v zimě), ale jen 98. Ve velkých mrazech dávám o kapku víc a to 100 oktanového.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 08.10.2014 10:07
od tomason
Slid píše:To co kdo komu dal nebo nedal, bych rekl... hm mi neprislusi. Ocekaval jsem neco o kvalite nafty, cetanove cislo, mazivost, atd. Zajima mne produkt :)
Tady se to neprodávalo a nevím od kdy to je na Slovnaftu ,ale našel jsem test Slovnaftu a složení na stránkách Madoil.
http://www.bmwklub.sk/download/file.php ... &mode=view
http://www.madoil.cz/index.php?id1=61&menu=2&lg=cz
http://www.madoil.cz/download/slovnaft-drive.pdf
Cetanový číslo jsi zde tvrdil že nepoznáš a obsahuje Fame takže mazivost bude výborná.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 08.10.2014 10:21
od Slid
tomason: to byla naschval narazka, jinak diky za info :wink:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 08.10.2014 22:33
od Eidž
2Slid: díky, ten test jsem četl a pro svůj názor(pohled na problematiku) jsem si jej vyřadil z důvodu metodiky testu.
Můj osobní názor(IMHO) je ,že ten test potvrdil kvalitu motoru a ŘJ, nikoliv to, že prémiová nafta zlepšuje vlastnosti. Proč? Pokud jde o systém PD či common rail, tak díky principu fungování tohoto vysoce sofistikovaného díla, si ŘJ upravuje čas a délku vstřiků. Protože obvykle už nejde o 1 vstřik, ale o sérii několika vstřiků, různě trvajících. Takže, když na brzdě dosáhli výkonu 130 kW (plus mínus 2 kWh), tak potvrdili, že ten motor to fakt dá.
Bohužel mně chybí měření hlučnosti(ideálně i měření emisí) a měření spotřeby paliva.
Tj. ano, na brzdě se to chová takto (a myslím si, že měření na brzdě hlavně využívají kolegové čipaři, aby si potvrdili, že mají o pár koníků plus půl osla navíc), než při testování nafty. Měli pak s touto koktou vyrazit na stejný okruh a měřit spotřebu paliva a hlučnost v kabině.
Ale jak píšu, jde o můj osobní názor.

Cetanové číslo, cituji:
Čím vyšší cetanové číslo, tím je nafta kvalitnější. Tento parametr udává kvalitu nafty z hlediska vznětové charakteristiky, která má pro naftový motor zásadní důležitost. Motor lépe startuje, má vyšší výkon, tišší spalování, méně nežádoucích zplodin hoření a pozitivní dopad na spotřebu. To vše vede ke snižování zátěže životního prostředí.
zdroj:http://www.auto.cz/cim-vyssi-tim-lepsi-22895

Dále:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cetanové_číslo
http://cs.autolexicon.net/articles/cetanove-cislo/

MOL vs Unipetrol - no, v konečném důsledku na to dojedeme my, koneční zákazníci. Jestli si někdo myslí, že nový dodavatel bude po ovládnutí trhu držet nízkou cenu, tak se plete. MOL bere expanzi tvrdě a tak musí jít do tvrdé cenové války, aby ovládl trh. Jakmile zajistí, že konkurence zmizí, bude mít desítky let na to, aby si ztrátu nahradil. Benzin není pivo, aby si to v regionu destilovala regionální rafinerie.

Jinak porovnání z potravinářského průmyslu - cena za 1 l Coca-coly je prostě věc, kterou zákazník sleduje a dokáže si kupovat obrovské množství levného nápoje. Ale, aby si přečetl, co pije, to už jej nezajímá.
http://ekonomika.idnes.cz/coca-cola-pre ... 9_test_fih
http://ona.idnes.cz/glukozo-fruktozovy- ... zdravi_brv
http://www.rizena-detoxikace.cz/hrozba-obezity/

Tak jsem zvědav, co za ten levný zázrak z MOLu bude zač.

Prosím, žádnou flame a nervy v kýblu, raději :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 09.10.2014 10:49
od tomason
stano. píše:To, ze sa to vola Slovnaft neznamena, ze to pochadza zo Slovenska. Je to vsetko z koncernu MOL, takze aj u nas na Slovnaft benzinkach vozia z Madarskeho MOLu.
U vas to mozno vozia spoza kopca, mozno od nas, mozno z Madarska. Vzdy odtial, co je najlacnejsie. Vacsinou je to odtial, co je najblizsie...
Palivo, které se dováží do České republiky do sítě čerpacích stanic Slovnaft, pochází z bratislavské rafinerie Slovnaft, jež se po své modernizaci stala jedním z nejmodernějších závodů v Evropě. Palivo, které vyrábíme, dosahuje vynikající kvality a nejenže splňuje závazné normy jakosti platné v Evropském společenství

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 09.11.2014 15:26
od Lázňator
Palivové aditiva a jejich vlastnosti


http://www.agat.sk/post/palivove-aditiv ... tnosti-32/

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 09.11.2014 16:40
od Slid
No ja v ramci teto diskuse, zkousim ted Vervu :) jeste cca 200km a mam vyjetou nadrz. Zatim nic zasadniho nepozoruji oproti nafta+Vif :D no ale dam tomu jeste cas, kdyz verva je za 35.50 :D vif do vervy nepridavam :lol:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 15.11.2014 18:11
od Slid
Tak nádrž vyjetá na Vervu, dnes jsem tankoval znova a jediné co pociťuji je hrubší chod motoru v nižších otáčkách 1500 - 2000 a lepší tah. Dám tomu ještě nádrž a pak se vrátím k obyč naftě+VIF a jsem zvědav :) Ještě malý poznatek, ale spíše zda to není blbost, prodloužila se mi doba mezi regeneracemi DPF 8O a jezdím více méně stále stejné trasy. Ale příjde mi to trochu scifi :D

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 15.11.2014 18:19
od enjoy
Já jsem tohle vyřešil tak, že s dieselem jezdím jenom na Vervu a neřeším už nic dalšího.
Taky jsem měl tyhle placebo stavy, jestli je to lepší než obyčejná nafta a v čem. No nakonec jsem to vyřešil tak, že už nic neřeším a jezdím na to nejlepší co se u nás dá a hotovo.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 15.11.2014 18:30
od Slid
Jasny, tohle co rikas ja tady tvrdil celou dobu :D Bylo mi mockrat vysvetlovano vcem je Verva lepsi atd atd. Neveril sem a mluvil jen o placebo, ale zaroven tvrdil ze je to to nejlepsi co na stojanu v CR tece a i pro auto. Proto mi to nedalo a rikal jsem si dam mu dve nadrze a celou dobu se na to zamerim, neresim spotrebu, vykony atd. Jezdim stale stejne, spise vice posloucham motor, atd. Co se tyce spotreby je stejna jak na naftu z Globusu s Vifem. :D

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 17.11.2014 21:07
od Eidž
Slid píše:... Ještě malý poznatek, ale spíše zda to není blbost, prodloužila se mi doba mezi regeneracemi DPF 8O a jezdím více méně stále stejné trasy. Ale příjde mi to trochu scifi :D
Proč sci-fi? Menší kouřivost znamená méně sazí.
Spotřeba stejná? Ber v potaz ještě počasí - je chladněji, motor se déle ohřívá, spotřeba jde nahoru.

Odbočím - teď, co mám indikaci teploty oleje, jen čumím. Voda je ohřátá do 3 km, ale při teplotách pod 10C, ani po 15 km není olej na 80C. Když bylo pod 15C, tak stačilo 10 km a olej byl na 80C. Jsem zvědav, jestli vůbec v zimě cestou do práce (19 km) se zobrazí teplota oleje... (zobrazuje se, až když je nad 50C).