Stránka 2 z 6

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 29.01.2014 07:37
od spanel
A žhaviče jsi měnil kdy?

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 29.01.2014 13:25
od qwerton
měnil jsem je v 06/2008 od te doby najeto 57 tis km

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 01.02.2014 16:41
od qwerton
Takže závadu baterky jsem skutečně vyloučil, baterku mám teď půjčenou od prodejce a stále je problém se startem. Kontrolka žhavení svítí něco kolem vteřiny, ale žhavící relé cvakne cca za 7 vteřin a po tu dobu skutečně na žhavičky proud teče, dneska jsem to zkoušel zkoušečkou. Takže jako další krok vidím asi nějaké přeměření žvavících svíček. Dokáže třeba diagnostika určit, jestli jsou žhavičky KO? To by asi měla, ne? Našel jsem si fakturu z 06/2008 kdy se žhavičky měnily a vlastně popsaná závada tam byla uplně stejná, jako co to dělá teď, jen si to už vůbec nepamatuju... Ale asi to fakt na žhavičky vypadá.

Jaká tak bývá jejich životnost? přeci jen necelých 60 tis a 6 let mi nepřijde moc.... třeba i aut v práci je neměníme ani po 150 tis km (Fiat, Citroen), nebo jsem tam před 6ti lety dostal nějaký nekvalitní?

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 01.02.2014 17:26
od phofy
Diagnostika ti to neukáže

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 02.02.2014 11:23
od piechnik
Ja delal zhavice pred zimou na dotaz jak casto menit mechanik rekl co 3 roky :?:

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 02.02.2014 14:21
od Jardak
Já mám auto 4,5 roku a asi 105 tkm a stále jsou tam žhavičky se kterými jsem auto koupil.
Jednou jsem je měl venku na kontrole, jinak mám poznamenáno kolik berou proudu a vždy před zimou to klešťákem zkontroluju. Pokud by byl odběr menší, vím, že je některá KO.
Svíčky jsou tam BERU a auto startuje bezproblémově.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 02.02.2014 16:09
od EL
Měl jsem 5 let BERU GN993, v prosinci 2013 při výměně byly všechny nefunkční. Teď mám 4 ks NGK Y-524J.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 02.02.2014 18:00
od zdenek34
A poznal jsi nějaký rozdíl ve žhavení? Myslím hlavně délku, případně jiné pocity ze žhavení... Beru mají psanou intenzitu el. proudu 16 A a NGK jenom 5 A.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 02.02.2014 19:53
od EL
zdenek34 píše:A poznal jsi nějaký rozdíl ve žhavení? Myslím hlavně délku, případně jiné pocity ze žhavení... Beru mají psanou intenzitu el. proudu 16 A a NGK jenom 5 A.
Délka žhavení stejná, startování podobné jako s BERU GN993.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 08:45
od qwerton
kluci, cim vsim je ovlivneno jak dlouho sviti kontrolka zhaveni?

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 09:26
od Mighty_Morpheus
Zdravím, problém se startováním řeším každý rok (celkem 4 roky po sobě). Vždy v zimě, když je teplota dlouhodobě (týden a déle) pod nulou, příp. kolem nuly. Vyměněné žhaviče, baterka (včera nová Varta Silver Dynamic), startér a palivový filtr. Beru na Bezině Vervu. A stejně dneska ráno točí rychle, ale nestartuje. Jediná divná věc je problikávání kontrolky ABS. Jinak se auto tváří naprosto v pořádku. Spíš jako by do motoru nešla nafta. Pak je cítit, že motor začne "kuckat" (nafta se začne zapalovat) a chytne. Ikdyž ho hned chcípnu, tak už chytá na jedno otočení.

Ani v servisu Ford mě nedokázali poradit. Nechali si tam Fofíka několik dní s tím, že diagnostika nic neukazuje, nafta nepadá, tlaky OK a že jim to startuje normálně :) Prý už jedině vyměnit vstřiky - dle jejich slov "bez záruky".

Pozn.: Nejsem mechanik, ale kontrolka žhavení svítí dokud odebíraný proud žhavičkama neklesne pod určinou úroveň, resp. jejich odpor neklesne pod určitou úroveň. Protože když se žhavička zahřívá, klesá její odpor a tím i proud. Žhavička je totiž něco jako stará vláknová žárovka :)

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 10:10
od qwerton
takže pokud je žhavička v háji a proud si vůbec nebere, tak nedává odpor a kontrolka zhasne? rozumím tomu dobře? Ale přes to všechno relé proud na žhavičku pouští? (možná kvůli tomu, že třeba nějaká žhavička je ok?)

protože relé cvakne po cca 7 vteřinách, ale kontrolka svítí jednu až 2 vteřiny....

no, snad to tak bude. Zítra si jedu pro žhavičky a ve středu je zkusím s bráchou vyměnit.... to bude porod :-)

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 10:46
od Mighty_Morpheus
Podle mě není v lidských silách poznat vadnou žhavičku podle kontrolky :) Na to musí být nějaký ampermetr s pamětí, co zaznamená průběh proudu po celou dobu žhavení. A tam bude vidět jestli se to chová rozumně nebo jsou tam nějaké výkyvy apod.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 11:17
od xbobcz
Kontrolka žhavení nemá nic společného s reálnou dobou žhavení, protékajícím proudem atd.
Je to jen LED ovládáná řídící jednotkou, není to žádná indikace skutečného stavu žhavení.
Normálně blikne tak na 1s, ale při teplotách kolem 0 už auto žhaví cca 7 sekund - poznáte
na cvaknutí relé.
Žhavení v tomhle autě je tak, že jsou všechny žhavičky paralelně a pouze spínané relátkem,
není do jednotky žádná zpětná vazba o tom, že tím obvodem opravdu teče proud.
Takže ani diagnostika žádnou chybu ukázat nemůže.
Otestovat orientačně to lze klešťovým ampérmetrem, zjistit kolik proudu při žhavení tam teče.
U žhaviček BERU to je na začátku kolem 60A na tom společném přívodu.
To, že žhavička bere proud neznamená, že je úplně v pořádku - žhaví po celé délce atd.
Aby se to zkusilo, tak by je člověk musel vyndat a připojit na baterku a to je lepší tam
dát rovnou nové.
U tohodle motoru jsou pro start nejdůležitější otáčky startéru a jak rychle to vytvoří tlak v railu.
Zkus startovat tak, že počkáš až to relé žhavení cvakne a pak teprv startuj. Baterka nedostane
tolik zabrat a máš k dispozici více proudu pro startér.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 11:49
od Mighty_Morpheus
Zdravim xbobcz, vypadate ze se v tom vyznate :). Tlak v railu se tvori (resp. palivove cerpadlo cerpa naftu) jenom pri toceni starteru nebo uz pri otoceni klicku do polohy 2? Ptam se jenom ze zvedavosti.
A BTW: nenapada vas jeste neco, co muzu vyzkouset u sveho problemu? Prispevek asi o 5 vys.