Stránka 2 z 7
Napsal: 08.01.2007 00:47
od hihi
Ještě jsem to neodpojil, protože mám klimu momentálně nefunkční...
Napsal: 12.01.2007 21:22
od Hurvajs
Chlapi a jak spolehlivě poznám, jestli to zapínání klimy při ofuku oken má i můj FOFO? Protože někde se to tu už řešilo a myslím, že to nemají všechny fokusy. Mně se například zdá, že já to asi nemám. Kdybych to měl, tak bych se pak nemohl divit, že mi to v zimě dost žere, protože 90% procent všech jízd v zimě to mám zapnuté jen na okno, takže bych de facto pořád jezdil se zapnutou klimou

Napsal: 12.01.2007 22:59
od Ferino
Hurvajs píše:Chlapi a jak spolehlivě poznám, jestli to zapínání klimy při ofuku oken má i můj FOFO? Protože někde se to tu už řešilo a myslím, že to nemají všechny fokusy. Mně se například zdá, že já to asi nemám. Kdybych to měl, tak bych se pak nemohl divit, že mi to v zimě dost žere, protože 90% procent všech jízd v zimě to mám zapnuté jen na okno, takže bych de facto pořád jezdil se zapnutou klimou

Pokud klesne teplota tuším pod 4st, tak se klima nezapíná nikdy, takže spotřebu ti to neovlivní.
Otevři kapotu, nastartuj, dej větrák na 1 a nastav ofuk skla až nadoraz, úplně doprava. Asi za 2-3 sekundy uslyšíš z motoru zřetelný cvaknutí, jak sepne klima, tak to poznáš

.
Napsal: 13.01.2007 10:59
od Hurvajs
To Ferino: Tak díky, zkusím.

A to by mělo sepnout jen při ventilátoru na 1?

Napsal: 13.01.2007 11:32
od Ferino
Hurvajs píše:To Ferino: Tak díky, zkusím.

A to by mělo sepnout jen při ventilátoru na 1?

Sepne to při každé rychlosti, při jedničce to dělá nejmenší kravál

Napsal: 13.01.2007 14:39
od Ahmed
Kdyz das ofuk na celni sklo a zapnes ventilator, tak se ozve cvaknuti a pak uslysis, jak huci ventilator, kdyz vylezes z auta nebo si otevri kapotu a po zapnuti toho ofuku se podivej na pravy ventilator ve smeru jizdy.
Klima se zapina porad, ty 4°C jsou asi blud.
Napsal: 13.01.2007 14:46
od Stehnak
Ahmed píše:Kdyz das ofuk na celni sklo a zapnes ventilator, tak se ozve cvaknuti a pak uslysis, jak huci ventilator, kdyz vylezes z auta nebo si otevri kapotu a po zapnuti toho ofuku se podivej na pravy ventilator ve smeru jizdy.
Klima se zapina porad, ty 4°C jsou asi blud.
Podle me to blud nejni. Rikali mi to tady ve Fordu a jelikoz tady je preci uz o neco min nez v CR, tak sem to hned zkusil... bylo kolem 0 a nezapla. Ano mel sem vetrak na "1" a ofuk na doraz jen na okno. Stal sem a 100% to poznam, bo na moment poklesnou otacky, tentoktat nic.
Napsal: 13.01.2007 16:38
od Ferino
Můj nepodložený dohad je, že ty +4 stupně by měla být ochrana před zamrznutím vody, která se kondenzuje na výparníku. To by se to pak asi muselo odmrazovat jako lednička...
Jinak třeba v -10 teda nemám vůbec myšlenky na nějaký zapínání klimy.

Napsal: 13.01.2007 19:33
od Fireice
Koukám a nestačím se divit

Mám fofo 3 měsíce takže jsem si toho bud nevšiml, a nebo to muj fofo nedělá.Hned zítra to zkusím.Já chtěl klimu v autě kuli tomu aby mi v létě chladila, a né aby se mi spínala když je venku zima!!!! Myslím třeba 5st.C Přijde mi to jako kravina.Pokud by to takhle mělo fungovat,a jel by s tím někdo kdo to nechá funět jen na okna, a měl zaplej ventilátor na plno,tak bude mít za chvilku v autě větší zimu než je těch 5st. venku

Tomu se nechce ani věřit

Napsal: 13.01.2007 23:49
od hihi
To je tím, že klimatizovaný vzduch se zbaví vzdušné vlhkosti = je suchý. Takže jeho násdledným zahřátím jde do auta teplý, suchý vzduch a rychle se vysuší vnitřek (např. odmlžení oken).
Napsal: 14.01.2007 11:36
od Ahmed
Fireice píše:Koukám a nestačím se divit

Mám fofo 3 měsíce takže jsem si toho bud nevšiml, a nebo to muj fofo nedělá.Hned zítra to zkusím.Já chtěl klimu v autě kuli tomu aby mi v létě chladila, a né aby se mi spínala když je venku zima!!!! Myslím třeba 5st.C Přijde mi to jako kravina.Pokud by to takhle mělo fungovat,a jel by s tím někdo kdo to nechá funět jen na okna, a měl zaplej ventilátor na plno,tak bude mít za chvilku v autě větší zimu než je těch 5st. venku

Tomu se nechce ani věřit

A co ti brani v tom, aby sis pridal teplotu? Na odmlzeni oken je to super vec, kdyz jedes v desti s 5ti lidma v aute.
Napsal: 14.01.2007 12:03
od Jiri02
Pokud se vzduch zahreje, vzdycky klesne jeho relativni vhkost (a naopak - proto v lete na vymeniku klimatizace kondenzuje voda). Je pritom jedno, zda jej zahriva vymenik klimatizace nebo radiator topeni.
Pokud se klimatizace nastavi na vyssi teplotu, tak nechladi, ale topi. Obvykle se v zime netopi klimatizaci, ale energeticky vyhodnejsim odpadnim teplem z motoru - chladici vodou.
Zapinani klimatizace pri intenzivnim odmrazovani predniho okna udelali u Fordu proto, aby se vzduch pri ohrivani (odmrazovani) okna ohrival co nejdrive po spusteni motoru, kdy teplota vody v chladicim okruhu je naprosto nedostatecna.
Napsal: 14.01.2007 12:52
od Ferino
Jiri02 píše:Pokud se vzduch zahreje, vzdycky klesne jeho relativni vhkost (a naopak - proto v lete na vymeniku klimatizace kondenzuje voda). Je pritom jedno, zda jej zahriva vymenik klimatizace nebo radiator topeni.
Pokud se klimatizace nastavi na vyssi teplotu, tak nechladi, ale topi. Obvykle se v zime netopi klimatizaci, ale energeticky vyhodnejsim odpadnim teplem z motoru - chladici vodou.
Zapinani klimatizace pri intenzivnim odmrazovani predniho okna udelali u Fordu proto, aby se vzduch pri ohrivani (odmrazovani) okna ohrival co nejdrive po spusteni motoru, kdy teplota vody v chladicim okruhu je naprosto nedostatecna.
Klimatizace není určená na topení, ty máš doma ledničku, aby sis v zimě zatopil?
Klima je tepelné čerpadlo. Jeden výměník ohřívá a druhý ochlazuje.
Vzduch ztrácí vzdušnou vlhkost na tom studeným, kde se kondenzuje na vodu. (néé horkem, ale zimou!!!). Pamatuje ještě někdo bombičky na sifon, nebo šlehačku? Nebo se někomu orosí brýle, když jde z tepla do zimy?
Že by klima ohřívala ztrátovým teplem vzduch, co jde do kabiny, se mi nezdá, to by musel být vedenej vzduch do kabiny přes chladič a to myslím není.
A klima v autě buď jede, nebo nejede. Ochlazenej vzduch z klimy se přitápí klasickým topením na poždavanou teplotu.
Napsal: 14.01.2007 13:26
od Fireice
No tak já to tam mam taky.Zřejmě pánové ve Fordu ví co dělaj, takže to tak asi má bejt.Zřejmě to skutečně vysouší vzduch.Spíná mi to úplně až ta poslední poloha při ofuku nastavení na okno.Takže to spínání klimi uživatel může mít v pohodě pod kotrolou

Napsal: 14.01.2007 18:54
od Hurvajs
Fireice píše:No tak já to tam mam taky.Zřejmě pánové ve Fordu ví co dělaj, takže to tak asi má bejt.Zřejmě to skutečně vysouší vzduch.Spíná mi to úplně až ta poslední poloha při ofuku nastavení na okno.Takže to spínání klimi uživatel může mít v pohodě pod kotrolou

No to je relativní, jestli to máš pod kontrolou, protože v zimě většinou musíš dát ofuk na okna, takže nemáš potom šanci klimu vypnout

Považuju to za nesmysl, že to takhle udělali. Vždyť kdyby to tam neudělali, tak si každej může tu klimu zapnout podle svého uvážení a ne aby byl postavenej před hotovou věc
