Stránka 2 z 4

Napsal: 30.11.2006 21:14
od misoo
PaJaS píše:Myslim to tak, že pokud vychází rozdíl obvodu původního a alternativního rozměru do 5 % mělo by to být ok.
co tym myslis OK ? ze sa rozmerovo vojde do podblatniku, alebo vplyv na tachac ?

toto je tiez zaujimavy link : http://www.pneuprodej.cz/radce4.php

Napsal: 30.11.2006 21:24
od Ahmed
Rozjezdy jsou prave lepsi se sirsi gumou, protoze na to muzes poradne dupnout a kola se ti nebudou protacet, stejne tak pri projeti zatacky na plny plyn. Ale ty ceny jsou u tech vetsich rozmeru celkem o dost vetsi :roll:

Napsal: 30.11.2006 23:27
od PaJaS
misoo: to ovlivňování tachometru.

Napsal: 01.12.2006 00:04
od misoo
PaJaS píše:misoo: to ovlivňování tachometru.
tak potom zalezi uz len na tom aka by ta tolerancia mala byt. ak si ochotny tolerovat aj 30% odchylku a podblatniky to znesu, tak potom moze byt obvod kolesa kludne o 30% vacsi... :D

kamos co sa vyzna v matike mi inac odklepol, ze je to 1:1, takze finalna poucka, ktora riesi tuto zalezitost by mala zniet :
Ak ukazuje tachometer o XY% viac ako je skutocna rychlost, treba obut kolesa s obvodom o XY% vacsim, aby tachometer ukazoval skutocnu rychlost.
Ak je to blbost, prosim rychlo mi to povedzte aby som si spravil co najmensiu hanbu a zmlatil "kamarata" :twisted:

Napsal: 01.12.2006 07:57
od PaJaS
30 % neberu :lol: spokojím se s 5 %. To jestli se kola vejdou nebo nevejdou do podběhů s tim nemá nic společnýho. Chápu to tak, že pokud je ten rozdíl obvodů původního a alternativního rozměru do 5 %, neovlivní to tachometr natolik, aby ukazoval nějaký nesmysly.

S matematikou sem se nikdy nekamarádil, takže Ti to nepovim :D a s hanbou bych si měl spíš lámat hlavu já, jestli tady neplácam nějaký kraviny :lol: :x

Napsal: 01.12.2006 10:42
od misoo
PaJaS píše:30 % neberu :lol: spokojím se s 5 %. To jestli se kola vejdou nebo nevejdou do podběhů s tim nemá nic společnýho. Chápu to tak, že pokud je ten rozdíl obvodů původního a alternativního rozměru do 5 %, neovlivní to tachometr natolik, aby ukazoval nějaký nesmysly.

S matematikou sem se nikdy nekamarádil, takže Ti to nepovim :D a s hanbou bych si měl spíš lámat hlavu já, jestli tady neplácam nějaký kraviny :lol: :x
ano, ak zmenis obvod kolesa o 5%, tak ti bude tachometer ukazovat o 5% inac. je uz na tebe ci ti to vadi alebo nie :wink:

Napsal: 01.12.2006 10:46
od chmelko
podla gps mi tachometer ukazuje o 12%viac ako real na 14 gumách..takže tolerancia pre iné rozmery je v mojom prípade viac než dostačujúca :wink:

Napsal: 01.12.2006 12:52
od PaJaS
misoo píše:ano, ak zmenis obvod kolesa o 5%, tak ti bude tachometer ukazovat o 5% inac. je uz na tebe ci ti to vadi alebo nie :wink:
To není o tom, jestli mi to vadí nebo nevadí, ale o tom, že těch 5 % je daných nějakym předpisem (teda aspoň doufam :lol: ) Tzn., že hide se nemusí bát obout 195/60 R15 i když tam vychází rozdíl 59 mm - 3,15 % a soudruhové od Forda tím pádem chybu neudělali :wink:

V TP mám následující rozměry pneu 185/65 R14, 195/55 R15, 195/60 R15, 205/50 R16 a 215/40 R17. Někde vychází rozdíl větší, někde menší.

Napsal: 01.12.2006 13:01
od misoo
PaJaS píše:
misoo píše:ano, ak zmenis obvod kolesa o 5%, tak ti bude tachometer ukazovat o 5% inac. je uz na tebe ci ti to vadi alebo nie :wink:
To není o tom, jestli mi to vadí nebo nevadí, ale o tom, že těch 5 % je daných nějakym předpisem (teda aspoň doufam :lol: ) Tzn., že hide se nemusí bát obout 195/60 R15 i když tam vychází rozdíl 59 mm - 3,15 % a soudruhové od Forda tím pádem chybu neudělali :wink:

V TP mám následující rozměry pneu 185/65 R14, 195/55 R15, 195/60 R15, 205/50 R16 a 215/40 R17. Někde vychází rozdíl větší, někde menší.
ze je odchylka tachometru stanovena nejakymi predpismi, to netusim... :roll: avsak, za predpokladu, ze vacsina tachacov ukazuje viac, tak zvysenim obvodu kolesa by sa mal tachometer spresnit :)

Napsal: 01.12.2006 13:08
od chmelko
to je všeobecný trend..
vačší pruser by bol keby ti tachák ukazoval menej ako v skutočnosti :lol:

Napsal: 01.12.2006 13:30
od Faraon
misoo píše:
PaJaS píše:misoo: to ovlivňování tachometru.
tak potom zalezi uz len na tom aka by ta tolerancia mala byt. ak si ochotny tolerovat aj 30% odchylku a podblatniky to znesu, tak potom moze byt obvod kolesa kludne o 30% vacsi... :D

kamos co sa vyzna v matike mi inac odklepol, ze je to 1:1, takze finalna poucka, ktora riesi tuto zalezitost by mala zniet :
Ak ukazuje tachometer o XY% viac ako je skutocna rychlost, treba obut kolesa s obvodom o XY% vacsim, aby tachometer ukazoval skutocnu rychlost.
Ak je to blbost, prosim rychlo mi to povedzte aby som si spravil co najmensiu hanbu a zmlatil "kamarata" :twisted:
Záleží na tom, z jaké rychlosti budeš vycházet. Jestliže mi například změří policajti (při mé tachometrové rychlosti 100 km/h) 92, tak je odchylka 8% z rychlosti na tachometru, což se dobře počítá, páč vim kolik jedu. Ale jinak je to odchylka tachometru od skutečné rychlosti, což činí cca 8,6% procenta. Takže jestliže víme, že tachometr má odchylku třeba 4%, je to odchylka od skutečné rychlosti a v žádném případě neplatí, že pokud jedu rychlostí 100 km/h, tak je to 96 skutečných. Je to 96,15 km/h. Rozdíl je u nižších rychlostí zanedbatelný, ale čím rychleji, tím vetší odchylka a tím pádem i chyba. ale v řádu jednoho kilometru.

A čím je větší obvod kola, tím je při stejném počtu otáček větší skutečná rychlost, tedy odchylka tachometru se snižuje. Takže pozor na kola z náklaďáku, aby ste nejezdili moc rychle a nevěděli o tom.

Napsal: 01.12.2006 13:38
od hide
No právě. 185/65 R14 a 195/55 R15 je co do obvodu stejný, ale já mám v TP 195/60 R15 a to je 6cm rozdíl, tak nechápu proč tam nemám ten profil 55. :roll:

Napsal: 01.12.2006 13:40
od chmelko
hide píše:No právě. 185/65 R14 a 195/55 R15 je co do obvodu stejný, ale já mám v TP 195/60 R15 a to je 6cm rozdíl, tak nechápu proč tam nemám ten profil 55. :roll:
focus sa aj originálne predával na rozmere 195/60 pre R15 kola..

Napsal: 01.12.2006 14:47
od misoo
chmelko píše:to je všeobecný trend..
vačší pruser by bol keby ti tachák ukazoval menej ako v skutočnosti :lol:
no to by bola potom riadna zakernost... :twisted:

Napsal: 01.12.2006 14:57
od misoo
Faraon píše:
misoo píše:
PaJaS píše:misoo: to ovlivňování tachometru.
tak potom zalezi uz len na tom aka by ta tolerancia mala byt. ak si ochotny tolerovat aj 30% odchylku a podblatniky to znesu, tak potom moze byt obvod kolesa kludne o 30% vacsi... :D

kamos co sa vyzna v matike mi inac odklepol, ze je to 1:1, takze finalna poucka, ktora riesi tuto zalezitost by mala zniet :
Ak ukazuje tachometer o XY% viac ako je skutocna rychlost, treba obut kolesa s obvodom o XY% vacsim, aby tachometer ukazoval skutocnu rychlost.
Ak je to blbost, prosim rychlo mi to povedzte aby som si spravil co najmensiu hanbu a zmlatil "kamarata" :twisted:
Záleží na tom, z jaké rychlosti budeš vycházet. Jestliže mi například změří policajti (při mé tachometrové rychlosti 100 km/h) 92, tak je odchylka 8% z rychlosti na tachometru, což se dobře počítá, páč vim kolik jedu. Ale jinak je to odchylka tachometru od skutečné rychlosti, což činí cca 8,6% procenta. Takže jestliže víme, že tachometr má odchylku třeba 4%, je to odchylka od skutečné rychlosti a v žádném případě neplatí, že pokud jedu rychlostí 100 km/h, tak je to 96 skutečných. Je to 96,15 km/h. Rozdíl je u nižších rychlostí zanedbatelný, ale čím rychleji, tím vetší odchylka a tím pádem i chyba. ale v řádu jednoho kilometru.

A čím je větší obvod kola, tím je při stejném počtu otáček větší skutečná rychlost, tedy odchylka tachometru se snižuje. Takže pozor na kola z náklaďáku, aby ste nejezdili moc rychle a nevěděli o tom.
no toto je vela aj na Einsteina :lol: ale mas pravdu, ak beries ako zaklad skutocnu rychlost, tak je to tak ako pises. no my sa tu dotahujeme o "haliere", pritom ktovie ako meraju policajti... :? :lol: