Stránka 2 z 4
Napsal: 30.11.2006 21:14
od misoo
PaJaS píše:Myslim to tak, že pokud vychází rozdíl obvodu původního a alternativního rozměru do 5 % mělo by to být ok.
co tym myslis OK ? ze sa rozmerovo vojde do podblatniku, alebo vplyv na tachac ?
toto je tiez zaujimavy link :
http://www.pneuprodej.cz/radce4.php
Napsal: 30.11.2006 21:24
od Ahmed
Rozjezdy jsou prave lepsi se sirsi gumou, protoze na to muzes poradne dupnout a kola se ti nebudou protacet, stejne tak pri projeti zatacky na plny plyn. Ale ty ceny jsou u tech vetsich rozmeru celkem o dost vetsi

Napsal: 30.11.2006 23:27
od PaJaS
misoo: to ovlivňování tachometru.
Napsal: 01.12.2006 00:04
od misoo
PaJaS píše:misoo: to ovlivňování tachometru.
tak potom zalezi uz len na tom aka by ta tolerancia mala byt. ak si ochotny tolerovat aj 30% odchylku a podblatniky to znesu, tak potom moze byt obvod kolesa kludne o 30% vacsi...
kamos co sa vyzna v matike mi inac odklepol, ze je to 1:1, takze finalna poucka, ktora riesi tuto zalezitost by mala zniet :
Ak ukazuje tachometer o XY% viac ako je skutocna rychlost, treba obut kolesa s obvodom o XY% vacsim, aby tachometer ukazoval skutocnu rychlost.
Ak je to blbost, prosim rychlo mi to povedzte aby som si spravil co najmensiu hanbu a zmlatil "kamarata"

Napsal: 01.12.2006 07:57
od PaJaS
30 % neberu

spokojím se s 5 %. To jestli se kola vejdou nebo nevejdou do podběhů s tim nemá nic společnýho. Chápu to tak, že pokud je ten rozdíl obvodů původního a alternativního rozměru do 5 %, neovlivní to tachometr natolik, aby ukazoval nějaký nesmysly.
S matematikou sem se nikdy nekamarádil, takže Ti to nepovim

a s hanbou bych si měl spíš lámat hlavu já, jestli tady neplácam nějaký kraviny

Napsal: 01.12.2006 10:42
od misoo
PaJaS píše:30 % neberu

spokojím se s 5 %. To jestli se kola vejdou nebo nevejdou do podběhů s tim nemá nic společnýho. Chápu to tak, že pokud je ten rozdíl obvodů původního a alternativního rozměru do 5 %, neovlivní to tachometr natolik, aby ukazoval nějaký nesmysly.
S matematikou sem se nikdy nekamarádil, takže Ti to nepovim

a s hanbou bych si měl spíš lámat hlavu já, jestli tady neplácam nějaký kraviny

ano, ak zmenis obvod kolesa o 5%, tak ti bude tachometer ukazovat o 5% inac. je uz na tebe ci ti to vadi alebo nie

Napsal: 01.12.2006 10:46
od chmelko
podla gps mi tachometer ukazuje o 12%viac ako real na 14 gumách..takže tolerancia pre iné rozmery je v mojom prípade viac než dostačujúca

Napsal: 01.12.2006 12:52
od PaJaS
misoo píše:ano, ak zmenis obvod kolesa o 5%, tak ti bude tachometer ukazovat o 5% inac. je uz na tebe ci ti to vadi alebo nie

To není o tom, jestli mi to vadí nebo nevadí, ale o tom, že těch 5 % je daných nějakym předpisem (teda aspoň doufam

) Tzn., že hide se nemusí bát obout 195/60 R15 i když tam vychází rozdíl 59 mm - 3,15 % a soudruhové od Forda tím pádem chybu neudělali
V TP mám následující rozměry pneu 185/65 R14, 195/55 R15, 195/60 R15, 205/50 R16 a 215/40 R17. Někde vychází rozdíl větší, někde menší.
Napsal: 01.12.2006 13:01
od misoo
PaJaS píše:misoo píše:ano, ak zmenis obvod kolesa o 5%, tak ti bude tachometer ukazovat o 5% inac. je uz na tebe ci ti to vadi alebo nie

To není o tom, jestli mi to vadí nebo nevadí, ale o tom, že těch 5 % je daných nějakym předpisem (teda aspoň doufam

) Tzn., že hide se nemusí bát obout 195/60 R15 i když tam vychází rozdíl 59 mm - 3,15 % a soudruhové od Forda tím pádem chybu neudělali
V TP mám následující rozměry pneu 185/65 R14, 195/55 R15, 195/60 R15, 205/50 R16 a 215/40 R17. Někde vychází rozdíl větší, někde menší.
ze je odchylka tachometru stanovena nejakymi predpismi, to netusim...

avsak, za predpokladu, ze vacsina tachacov ukazuje viac, tak zvysenim obvodu kolesa by sa mal tachometer spresnit

Napsal: 01.12.2006 13:08
od chmelko
to je všeobecný trend..
vačší pruser by bol keby ti tachák ukazoval menej ako v skutočnosti

Napsal: 01.12.2006 13:30
od Faraon
misoo píše:PaJaS píše:misoo: to ovlivňování tachometru.
tak potom zalezi uz len na tom aka by ta tolerancia mala byt. ak si ochotny tolerovat aj 30% odchylku a podblatniky to znesu, tak potom moze byt obvod kolesa kludne o 30% vacsi...
kamos co sa vyzna v matike mi inac odklepol, ze je to 1:1, takze finalna poucka, ktora riesi tuto zalezitost by mala zniet :
Ak ukazuje tachometer o XY% viac ako je skutocna rychlost, treba obut kolesa s obvodom o XY% vacsim, aby tachometer ukazoval skutocnu rychlost.
Ak je to blbost, prosim rychlo mi to povedzte aby som si spravil co najmensiu hanbu a zmlatil "kamarata"

Záleží na tom, z jaké rychlosti budeš vycházet. Jestliže mi například změří policajti (při mé tachometrové rychlosti 100 km/h) 92, tak je odchylka 8% z rychlosti na tachometru, což se dobře počítá, páč vim kolik jedu. Ale jinak je to odchylka tachometru od skutečné rychlosti, což činí cca 8,6% procenta. Takže jestliže víme, že tachometr má odchylku třeba 4%, je to odchylka od skutečné rychlosti a v žádném případě neplatí, že pokud jedu rychlostí 100 km/h, tak je to 96 skutečných. Je to 96,15 km/h. Rozdíl je u nižších rychlostí zanedbatelný, ale čím rychleji, tím vetší odchylka a tím pádem i chyba. ale v řádu jednoho kilometru.
A čím je větší obvod kola, tím je při stejném počtu otáček větší skutečná rychlost, tedy odchylka tachometru se snižuje. Takže pozor na kola z náklaďáku, aby ste nejezdili moc rychle a nevěděli o tom.
Napsal: 01.12.2006 13:38
od hide
No právě. 185/65 R14 a 195/55 R15 je co do obvodu stejný, ale já mám v TP 195/60 R15 a to je 6cm rozdíl, tak nechápu proč tam nemám ten profil 55.

Napsal: 01.12.2006 13:40
od chmelko
hide píše:No právě. 185/65 R14 a 195/55 R15 je co do obvodu stejný, ale já mám v TP 195/60 R15 a to je 6cm rozdíl, tak nechápu proč tam nemám ten profil 55.

focus sa aj originálne predával na rozmere 195/60 pre R15 kola..
Napsal: 01.12.2006 14:47
od misoo
chmelko píše:to je všeobecný trend..
vačší pruser by bol keby ti tachák ukazoval menej ako v skutočnosti

no to by bola potom riadna zakernost...

Napsal: 01.12.2006 14:57
od misoo
Faraon píše:misoo píše:PaJaS píše:misoo: to ovlivňování tachometru.
tak potom zalezi uz len na tom aka by ta tolerancia mala byt. ak si ochotny tolerovat aj 30% odchylku a podblatniky to znesu, tak potom moze byt obvod kolesa kludne o 30% vacsi...
kamos co sa vyzna v matike mi inac odklepol, ze je to 1:1, takze finalna poucka, ktora riesi tuto zalezitost by mala zniet :
Ak ukazuje tachometer o XY% viac ako je skutocna rychlost, treba obut kolesa s obvodom o XY% vacsim, aby tachometer ukazoval skutocnu rychlost.
Ak je to blbost, prosim rychlo mi to povedzte aby som si spravil co najmensiu hanbu a zmlatil "kamarata"

Záleží na tom, z jaké rychlosti budeš vycházet. Jestliže mi například změří policajti (při mé tachometrové rychlosti 100 km/h) 92, tak je odchylka 8% z rychlosti na tachometru, což se dobře počítá, páč vim kolik jedu. Ale jinak je to odchylka tachometru od skutečné rychlosti, což činí cca 8,6% procenta. Takže jestliže víme, že tachometr má odchylku třeba 4%, je to odchylka od skutečné rychlosti a v žádném případě neplatí, že pokud jedu rychlostí 100 km/h, tak je to 96 skutečných. Je to 96,15 km/h. Rozdíl je u nižších rychlostí zanedbatelný, ale čím rychleji, tím vetší odchylka a tím pádem i chyba. ale v řádu jednoho kilometru.
A čím je větší obvod kola, tím je při stejném počtu otáček větší skutečná rychlost, tedy odchylka tachometru se snižuje. Takže pozor na kola z náklaďáku, aby ste nejezdili moc rychle a nevěděli o tom.
no toto je vela aj na Einsteina

ale mas pravdu, ak beries ako zaklad skutocnu rychlost, tak je to tak ako pises. no my sa tu dotahujeme o "haliere", pritom ktovie ako meraju policajti...
