Ale naftu na Shellu nebrat, ani zadarmo. Jedině Verva

Verva je 100-oktan. Na stojanu je pouze název české normy BA-98, což znamená benzín s min. 98 oktany. Reálně dle měření však má 100-102 oktanů. Carrera 100 má na stojanu přímo BA-100 (nejsem si jist, jestli tato norma oficiálně existuje), ta by měla mít garantované minimum 100 oktanů. Carrera 100 se dováží z Rakouska a je zřejmě stejná jako tamní Super 100 a ten má taktéž garantovaných 100 oktanů.MK2 píše: No ta stovka v názvu benzínů (carrera 100, verva 100) neznamená že ten benzín má sto oktanů. Má "jen" devadesátosm a plus nějaké přísady. Beru Vervu a když se podíváte na ten stojan kde se čerpá verva 100 tak je tam napsáno že je to benzin s okt. č. 98![]()
Takže ptal jsem se (ALITRON CZ) na 102 oktanový závodní benzín ETS TR 2. Cena za litr takového benzínu je prosím pěkně 150 Korun českých za litr bez DPHemve píše: V Německu šel Aral ještě dál a nahradil původní Ultimate 100 novým Ultimate 102 s min. 102 oktany.
Je to tak, ovsem pak uz oktanove cislo nevyjadruje obsah izo-oktanu, ale je to spis index. Ten se pak pouziva i u paliv kde zadny izo-oktan obsazen neni (napr. LPG). To je tak kdyz se technickeho terminu chytne marketingKonik píše:Ja myslim, ze muzeVyssi oktanove cislo nez 100 znamena, podle wikipedie, ze je dane palivo odolnejsi proti samozapalu nez cisty izo-oktan. A benzin pouzivany v zavodnich vozech ma prave 102 oktanu.
EDIT: Pokud by vetsi odolnosti proti samozapalu bylo dosazeno pridanim aditiv, tak si ani neprotirecime.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host