Kolisanie otacok studeneho TDCi

seltudymeldudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 19.09.2013 14:12

Re: Kolisanie otacok studeneho TDCi

Příspěvek od seltudymeldudy » 20.09.2013 10:02

stano. píše:Nemas nastaveny ofuk predneho okna? Vtedy klima zapina automaticky, aj ked kontrolka nesvieti. A na volnobehu kolisaju otacky a pri zapinani kompresoru klimy padnu otacky dost nizko.
tzn, když mám na tom kolečku (kterým si přepínám, jestli chci foukat na nohy nebo ruce) nastavené, že chci ofukovat čelní sklo, tak se automaticky spíná klima???

Mam forda teprve teýden a manuál k němu nemám...
Renault Laguna 1.6 16V - zlatý auto...
Ford Focus 1.8 TDCi - taky už zlatý auto, konečně jsem se ho zbavil...
Jedno moudré, lidové pořekadlo praví, že Ford vám udělá radost hned dvakrát: poprvé když si ho koupíte a podruhé když se ho konečně zbavíte....

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13514
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolisanie otacok studeneho TDCi

Příspěvek od stano. » 20.09.2013 10:05

Presne tak. Na poFL je to automaticky. Ty mas TDCi, tak predpokladam, ze mas po FL.

Ak chces, aby nezapinala, tak to kolecko zacni tocit dolava. Medzi polohou okno a okno+nohy budes citit take cvaknutie. Za nim by uz klima nemala ist. Je to aj lepsie, ked ide trosku tepla dole. Jednak prijemnejsie, jednak osusi topanky a koberce.

Klima spina kvoli tomu, ze vzduch za vyparnikom je vysuseny od vody. Takyto suchy vzduch lepsie odhmli skla. Ak mas kolecko teploty doprava (v cervenom) je vzduch aj teply, takze susi este lepsie.

seltudymeldudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 19.09.2013 14:12

Re: Kolisanie otacok studeneho TDCi

Příspěvek od seltudymeldudy » 20.09.2013 10:37

Chytré... ano pravda: za výparníkem dochází k tzv. mokrému chlazení (chlazení pod rosný bod nasávaného vzduchu) -> tomuto vzduchu se sníží jeho absolutní vlhkost, následné ohřátí vzduchu za ohřívačem má za následek, že vzduchu klesne jeho relativní vlhkost a tím pádem lépe odvádí vlhkost z kabiny...

Já pracuju jako projektant vzduchotechniky a chlazení.. :-)

A já si říkal, že to ty skla vždycky tak parádně a rychle odmlží...

Tak samovolné spínání sahary je vyřešeno...
Renault Laguna 1.6 16V - zlatý auto...
Ford Focus 1.8 TDCi - taky už zlatý auto, konečně jsem se ho zbavil...
Jedno moudré, lidové pořekadlo praví, že Ford vám udělá radost hned dvakrát: poprvé když si ho koupíte a podruhé když se ho konečně zbavíte....

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13514
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolisanie otacok studeneho TDCi

Příspěvek od stano. » 20.09.2013 10:58

Presne tak :palec_nahoru: Len ked je este studeny motor, tak na volnobeh po zapnuti kompresora padnu otacky velmi nizko, roztrasie sa auto, potom RJ to dorovnava a vytiahne otacky hore. Kompresor vypne, zas otacky povyskocia... No inzinieri to takto vymysleli.

Ked je vonku pod +4°C (sa mi zda), tak klima nezapina, ani cez tlacitko. Dioda myslim svieti, ale nefunguje. To zas kvoli namrzaniu vyparnika.

seltudymeldudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 19.09.2013 14:12

Re: Kolisanie otacok studeneho TDCi

Příspěvek od seltudymeldudy » 20.09.2013 11:37

Tak OK, já zkusim pozorovat ted otáčky a dám si pozor, abych měl klimu určitě vypnutou... třeba se to zlepší...

Díky
Renault Laguna 1.6 16V - zlatý auto...
Ford Focus 1.8 TDCi - taky už zlatý auto, konečně jsem se ho zbavil...
Jedno moudré, lidové pořekadlo praví, že Ford vám udělá radost hned dvakrát: poprvé když si ho koupíte a podruhé když se ho konečně zbavíte....

luk76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15.09.2013 20:30
Bydliště: Sázava

Kolísání otáček studeného motoru 1.8 TDCI 85kw 2003

Příspěvek od luk76 » 22.01.2014 21:01

Dobrý den.Nejsem tu na těchto stránkách příliš zběhlý,ale nepovedlo se mi tu najít řešení mého problému.Proto zakládám nové téma.
Problém:motor nestartuje až tak dobře(cca 7 vteřin musím točit startér),ale když naskočí tak kolísají otáčky 900-1100.Od motoru jde zvuk tůrování.To trvá zhruba minutu a pak se motor uklidní.Jakmile se rozjedu,tak po cca dvou km se kolísání otáček vrátí a to i během jízdy se zařazenou rychlostí a bez ohledu na to v jakých otáčkách/či na jaký rychlostní stupeň zrovna jedu.Takhle kolísají otáčky až do doby,než se motor ohřeje na provozní teplotu(asi do 80 stupňů).
Vzhledem k tomu,že jsem byl nucen repasovat čerpadlo a vstřiky+nový vzduchový filtr,tak byla rozebrána a vyčištěna celá palivová soustava.Protože se to nezlepšilo,tak proběhla reklamace,po které se kolísání ještě zhoršilo.Podotýkám,že žhavící svíčky jsou nový a paliv.filtr taktéž.
Už si nevím pořádně rady...tento víkend nechám udělat diagnostiku,ale třeba mi někdo poradíte líp.
Čeho se můžu obávat?Problém s váhou vzduchu?Problém v palivové soustavě?Problém s řídící jednotkou?Problém s EGR ventilem?
Ford Focus kombi/1.8 TDCI 85kw 2003

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Kolísání otáček studeného motoru 1.8 TDCI 85kw 2003

Příspěvek od lucky.jack » 22.01.2014 21:06

Tak tou diagnostikou si měl asi začít...Nech udělat diagnostiku na pořádný na mašině a pak se nechá bádat dál.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

luk76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15.09.2013 20:30
Bydliště: Sázava

Re: Kolísání otáček studeného motoru 1.8 TDCI 85kw 2003

Příspěvek od luk76 » 22.01.2014 21:10

Necituj předchozí příspěvky.

Tak já už to měl na diagnostice před repasem čerpadla a vstřiků.Jenže ta nic neukázala.Problém je,že potřebuju jezdit a poslední dobou mám auto týden u sebe a v jednom kuse jezdím a další týden to je v opravě.
Náhodou tě ale nenapadá,co by to mohlo dělat?
Ford Focus kombi/1.8 TDCI 85kw 2003

sth-1
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 02.02.2013 13:48

Re: Kolisanie otacok studeneho TDCi

Příspěvek od sth-1 » 30.06.2014 09:16

Vyměnil jsem čidlo vačky (2x mě za posledních 1000km chcíplo auto za jízdy okamžitě šlo nastartovat ) no a zjistil jsem že to co jsem považoval za normální , tj . že studené auto při dojezdu na první semafor mě kolísaly otáčky někde mezi 600-1100 a někdy to i zdechlo , a když jsem vymáčkl spojku tak se to ustálilo . Tak po výměně čidla vačky problém odstraněn teď to maximálně jednou překmitne na 1000ot a okamžitě se to srovná na volnoběžné otáčky, není třeba vyšlapávat spojku prostě drží volnoběh bez kolísání . Původní čidlo bylo černé a najeto 186tis .Z toho já najel zatím něco přes 22tis kolísaní studeného motoru dělalo od té doby co jsem to koupil po zahřátí vše ok .Jinak spokojenost po výměně čidla to zatím nechcíplo tak to snad bude taky OK. Nový čidlo šedivý ELIT kod : MBL CS-U006 Dodavatel: MOBILETRON
Focus combi 1.8 Tdci 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host