Stránka 2 z 2

Re: Umřel motor.

Napsal: 23.03.2010 11:58
od Dawyd
to Knedlajz: Ten tranzistor opravdu odesel..piny G a S byly spolecne s destickou tranzistoru utavene od pouzdra. ale je pravda, ze to asi bude mit nejaky duvod. prave kdyz se pridre nebo uplne zadre hridelka ventilu, tak se zvysi proud a tenhle tranzistor to nevydrzi, neni dimenzovany na velky proudy. vycetl jsem to na foru diesel poweru. zkusime jeste rozebrat tenhle ventil a uvidim. :?

Re: Umřel motor.

Napsal: 23.03.2010 17:32
od Knedlajz
Samozřejmě mechanickou závadu vyloučit nejde. Stejně si ale pořád myslím, že tranzistor by na vyšší proudovou zátěž dimenzovaný být měl - musí vydržet nemalý proud při sepnutí. Nezdá se mi, že by symptom zadření ventilu byl takový, že z ničeho nic bez jakéhokoliv varování chcípne motor a konec, očekával bych, že to příjde nějak postupně.
Co jsem se dozvěděl, tak při opravách čerpadla v servisech u nich při takovéhle závadě často jenom vymění řídící jednotku a seštlují jí, do mechaniky čerpadla obvykle nezasahují, to dělají jen některé servisy z preventivních důvodů, protože na opravu se dává záruka a taky pak na tom víc vydělají.
Vzhledem k tomu, co jsi psal o "odborné" výměně toho tranzistoru, asi stále platí, že co si člověk neudělá sám, to nemá. Je možné, že nový tranzistor opravář zadělal blbě (ale s tim jedním nezapojenym fousem bacha, ty tranzistory maji chladící křidýlko spojený s drainem, takže se dá zapojit přes něj), je možné, že tranzistor sebou vzal něco jiného, je taky možné že něco jiného zničil opravář nešikovným zásahem. Třeba už jen ten tranzistor, je sice pravda, že MOSFETY jsou chráněné rychlýma diodama proti napěťovým špičkám (samotný MOSFET bez ochrany by se dal zničit už jen dotykem ruky), ale i tak zasvěcení potvrdí, že se opravdu hrubým zacházením zničit dá (ozkoušeno :twisted: ) - a technologií MOSFET bude nejspíš vyrobený nejen tranzistor, ale i zbytek řídící jednotky.
Pokud máš k dispozici osciloskop, tak to otestuj, jako jsem psal už předtím. Připadá mi zbytečné hned rozebírat další část, když nemáš nabeton ověřené, že elektronika pracuje správně.

Re: Umřel motor.

Napsal: 08.04.2010 09:22
od pettex
Taky mně postihlo něco podobného na focusu TDDI rok 2000. Za jízdy mi zbasl motor a už nešel nastartovat. Na diagnostice žádná závada. Jde přímo to čerpadlo nějak diagnostikovat Boschem KTS? Údajně nějak vyvrtat zaslepený pin 9 na čerpadle?
Když startuju (tak při povolení trubičky ze vstřiku) jde nafta, ale řekl bych, že to jenom kape. Tlak skoro žádný. Může to být tou elektrikou? Nebo když je špatný ten tranzistor, tak by z toho čerpadla něšlo nic?

Re: Umřel motor.

Napsal: 12.04.2010 19:34
od Dawyd
To je stejny jak u mne. Jen s tim rozdilem, ze mne diagnostika ukazala chybu cerpadla. Ale zavada bude urcite v cerpadle. Taky mi lehce tekla nafta, ale to bylo vsechno. S nejvetsi pravdepodobnosti to bude ridici jednotka, stejne jako u mne. Vyhorel spinaci tranzistor vysokotlakyho ventilu a vzal sebou bohuzel i neco dalsiho, coz uz se opravit neda. Ted to mam v Opave a cekam na verdikt. Asi ti nezbyde, nez cerpadlo vyndat a poslat ho tam taky. Opravej, seridej, zkontrolujou a daj zaruku jeden rok bez omezeni poctu ujetejch kilometru. To je asi nejlepsi a nejlevnejsi volba. http://www.ridicijednotky.cz

Re: Umřel motor.

Napsal: 27.04.2010 09:44
od Dawyd
Tak cerpadlo mam zpatky, jsem lehci o 23tis. .....jeste ho namontovat zpatky a snad to pojede...

Re: Umřel motor.

Napsal: 27.04.2010 09:59
od foki
vidis a ja ho umim za nejakých 21500-22000kc

Re: Umřel motor.

Napsal: 28.05.2010 21:33
od Dawyd
Tak auto je v kupe, jezdi pohodove, spotreba o malilinko klesla a je to celkove tissi....ale stejne pujde z domu....kdyby nekdo mel zajem... :?

Re: Umřel motor.

Napsal: 31.05.2010 21:38
od Jozkablack
By mě zajímalo jak dlouho ještě ty ceny za opravu čerpadla budou tak nahoře. Tak za dva roky to budou střepy za 30 až 40tis. Myslim ročníky 1999 a 2000. Kdo by dával za jednu opravu 21500,- :irre: To nakonec dopadne tak že se to už za tyhle ceny nevyplatí opravovat a když klesne poptávka po opravě, musí jít i cena dolu.

Re: Umřel motor.

Napsal: 28.06.2010 20:13
od xtrene
tak a teray vidite ako to dopadne ked clovek nevie ako na to ... ja som ich vymenil a spojazdnil niekolko a slapu super... technicke detaily si nechavam pre seba a dufam ze to pochopite pretoze to robim nadalej a ak niekto chce, mozem mu to vymenit... stoji to 200e na aute... a verte mi ze to nie je sranda... jeden zly pohyb a je po riadiacej jednotke...

Re: Umřel motor.

Napsal: 28.06.2010 21:56
od jenikHK
upřímně nechápu, proč někdo nasype řekněme 25 tis do auta, které má určitou výrobní vadu, tím ji odstraní a hned po té (se ztrátou) prodá. Ale buďme rádi za takové...

Re: Umřel motor.

Napsal: 28.06.2010 23:01
od georgi
Odhadol by som, ze nepojazdne auto ma cenu znizenu este o viac, nez cena opravy. Nieco ine je, ak auto frci a spravi nejaku vymenu "preventivne" - za takych dakujeme ;-).

Re: Umřel motor.

Napsal: 09.07.2010 20:17
od Dawyd
xtrene píše:tak a teray vidite ako to dopadne ked clovek nevie ako na to ... ja som ich vymenil a spojazdnil niekolko a slapu super... technicke detaily si nechavam pre seba a dufam ze to pochopite pretoze to robim nadalej a ak niekto chce, mozem mu to vymenit... stoji to 200e na aute... a verte mi ze to nie je sranda... jeden zly pohyb a je po riadiacej jednotke...
Dost by mne zajimalo, co bys delal s moji vyhorelou ridici jednotkou a nefunkcnim vysokotlakym ventilem. neverim tomu, ze bys strojove montovany cipy vymenil.... :dih:

Re: Umřel motor.

Napsal: 09.07.2010 21:55
od risomas
chipi sa menia pomerne bezne. Nahrejes, das prec das, tam pastu, znova nahrejes a odsajes prebytocnu pajku. Nic zlozite. Otazka je kde zozenies ten chip

Re: Umřel motor.

Napsal: 11.07.2010 09:41
od crxmann
Zdar Chlapi
Nebudu zakládat nové téma, když je tu tohle krásné ,,umřel motor,,.
Mě se poštěstilo včera. Na dílnu to dostanu nejdřív během týdne, tak sem hned fláknu první zjištění.
Jinak co se týká stavu věci. Vůz byl ,,zakoupen,, od pantáty najeto 212tis, 1.8TDDi rv 03.
A co se týká syndromu, vzhledem k tomu že mi motory nejsou cizí (ale pouze benzínové a japonské) to mělo ukrutně rychlej nástup .... jedu, najednou zaregistruju cvakání, mlácení říkám sakra co to je a najednou plesk tlumená rána a mrtvo ....
Fordíka sem bral jako pracanta, který mi odveze ženu s dítětem kam oni potřebují, pravidelně měněný olej, filtr, celkem pravidelně servisováno u charouze na žebráce.
Předběžně se tu někomu neválí doma polomotor TDDi?