Steering assist failure + power steering malfunction
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Steering assist failure
Nie som elektrikar, preto to asi nevysvetlim tak, ako treba, ale :
12.21 V by na baterku malo byt OK, 6 clankov x2 Volty na clanok;
14.44 V po nastartovani - tak toto si asi nameral nabijacie napatie
Bolo by zaujimave odmerat napatie baterky prave pri startovani, cim je baterka starsia, tym ma mensiu kapacitu a vacsi vnutorny odpor. Nasledkom toho pod zatazou pada napatie.
Zivotnost baterky je rozna - jazdenie s castym startovanim na kratke trasy jej zivotnost vie skratit na 3 - 4 roky, na druhu stranu ale dlhe trasy a minimum startovani moze natiahnut zivotnost k 7 - 8 rokom, ale to je uz extrem.
12.21 V by na baterku malo byt OK, 6 clankov x2 Volty na clanok;
14.44 V po nastartovani - tak toto si asi nameral nabijacie napatie
Bolo by zaujimave odmerat napatie baterky prave pri startovani, cim je baterka starsia, tym ma mensiu kapacitu a vacsi vnutorny odpor. Nasledkom toho pod zatazou pada napatie.
Zivotnost baterky je rozna - jazdenie s castym startovanim na kratke trasy jej zivotnost vie skratit na 3 - 4 roky, na druhu stranu ale dlhe trasy a minimum startovani moze natiahnut zivotnost k 7 - 8 rokom, ale to je uz extrem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Steering assist failure
Na Astře jsem měl origo baterku starou 10 let a startovala nádherně (vživotě sem ji nedobíjel pouze kontroloval stav kapaliny a doléval)
Na motorce "jednoválec 650" mam origo baterku starou 12let na nastartování motorky zatím stále stačí, ale mírný pokles startovacího výkonu pozoruji.
Takže 3-4 roky na životnost baterky se mi zdá nesmysl, pokavad ji nenecháš dlouho vybitou nebo nekoupíš levnej šmejd..
Na motorce "jednoválec 650" mam origo baterku starou 12let na nastartování motorky zatím stále stačí, ale mírný pokles startovacího výkonu pozoruji.
Takže 3-4 roky na životnost baterky se mi zdá nesmysl, pokavad ji nenecháš dlouho vybitou nebo nekoupíš levnej šmejd..
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Steering assist failure
12.21V je podla mna dost malo, v kludovom stave (vsetko kompletne vypnute, najlepsie ani osvetlenie interieru) by mala davat okolo 12.8V.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Steering assist failure
Neviem, no v mojom okoli baterky odchadzaju maximalne po 7 rokoch, obvykle ale castejsie. Rekord bol v skodofke 105, tam vydrzala 9 rokov. A opacny rekord - Suzuki Ignis - 4 roky a je v cudu, no posledny rok extremne caste startovania, resp. dlhe statia.
Vratme sa ale k teme...
Vratme sa ale k teme...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28.04.2010 13:32
Re: Steering assist failure
Zdravím. Můj problém tímhle začal, přidala se hláška o závadě na EPB a skončilo to tím, že, se se rozsvítily všechny kontrolky, problikával immobilizér, auto nešlo nastartovat a zablokoval se i el.brzda. Totál. Čekám na výrok servismena, který prý diagnistikoval na škodovacké diagnostice 9 chyb, jen jednu uměl přečíst a to závadu čidla té el. brzdy. Takže čekám na diagnostiku od Forda a dám se k Jehovistům, ti neslaví Vánoce, takže bude po dárkách.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Steering assist failure
masnak :
Aj toto moze byt baterkou. Skus nabit a potom uvidis. K Jehovistom sa nedavaj, od nich sa neda odist, leda tak v drevenom spacaku...
Aj toto moze byt baterkou. Skus nabit a potom uvidis. K Jehovistom sa nedavaj, od nich sa neda odist, leda tak v drevenom spacaku...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- xbongo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 21.05.2008 10:54
Re: Steering assist failure
Situace se nelepší, takže budu pokračovat ve svých zkušenostech a postřezích.xbongo píše:To je výborný postřeh! Baterkou by to teoreticky mohlo být. Nevíš prosím kolik by na baterce mělo být V? Měřák mám, dnes to změřím...
Baterka změřena:
-po celonočním stání 12,21 V
-po nastartování 14,44 V
Autíčko mám dva roky (tj. červen 2008), dovezeno z D. Tehdy mělo 47 tis. Měněno pouze zadní destičky, silentbloky předních náprav, semtam nějaká žárovka. Baterka původní = jaká je životnost baterky?
Jinak na Fokuse nenechám dopustit![]()
V12 píše:xbongo :
Nemas nahodou vadnu baterku ? dvojlitrove turbochrochty maju elektrohydraulicky posilovac, ktory ked nema potrebnu stavu, vypise hlasku o poruche. Symptomy tomu nasvedcuju - rano po dlhom stati (a strate napatia) to vypise, motor po 2 minutach baterku dotlaci natolko, ze prekroci kriticke hodnoty a porucha "zhasne". Po dlhsej jazde je baterka opat OK, takze po odstaveni sa to neprejavi. Ked mas voz z roku 2006 a navyse z bazaru, tato teoria nie je az tak nepravdepodobna. Kolko najazdenych kilometrov malo auto, ked si ho kupil ? Na Slovensku maju totiz takmer vsetky naftove Focusy / Mondea 2006-2007 dovezene zvonka prave 80 - 90 tisic km. Vcetne toho mojhoAka to nahoda
-Problém s posilovačem se začal intenzivně projevovat i během jízdy. Co 1-10 minut blikla kontrolka, posilovač vypnul (jiný pocit ve volantu (samozřejmě)) a když se znovu rozbíhal, tak pohasínala celá elektrika (světla, kontrolky) - prostě sežral všechnu šťávu. Výpadky vždy v řádech sekund. Takže si říkám "baterka nestíhá".
-Druhý den jsem již montoval novou Banerku 74Ah a vše nasvědčovalo tomu, že se problém vyřešil. Jezdil jsem další 3 týdny bez poruchy.
-Pak auto týden stálo a ejhle. Před startováním "Steering assist failure" asi prvních 10 sekund po otočení klíčku do druhé polohy. Pak chvilku klid a když jsem nechal další týden auto stát, připravil jsem si předem měřák a měřil:
Po týdnu stání: 12,29 V
Při nabíjení: 14,45 V
Pak jsem ujel cca 100km a hned po zaparkování naměřil: 12,70 V
Při startování opět 10 sekund "Steering assist failure".
Bál jsem se tedy, že mi při stání v autě něco baterku šlusuje a tak pak nemá na začátku sílu, ale po konzultaci s mnoha kamarády (většími odborníky) se ukazuje, že hodnota 12,29 V po týdenním stání není nic vážného - resp. je zcela normální. Což potvrzují i poslední příhody: Posilovač vypadl na 5 minut během jízdy po dálnici, kdy jsem měl za sebou již 80 Km - apod. výpadky ne před startem, ale během jízdy kdy napětí by mělo být ok.
Takže včera jsem odvezl auto jednomu elektrikáři (známému přes tři další známé), aby mi nakonec řekl, že se mu do "nejasné" chyby nechce. Takže teď si pro Fíkuse jedu a vezu ho k jinému známému na diagnostiku - snad to vyjde.
Budu psát jak dopadám a jak jsem dopad - ať si vzájemně poradíme. Díky předem za názory...
Ford Focus II combi, 2.0 TDCi 100kW, 2006
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: Steering assist failure
Bratránkův Focus Trend Plus 5dv. 1.6 TDCi 90k, rok starý, najeto 23K. Nepravidelná hláška "power steering malfunction" bez projevů na řízení, v servise na Kladně zatím nepřišli na nic, chybu vždy pouze smažou, nyní chtějí zkusit vyměnit čerpadlo servořízení, tak uvidíme. Jo a teď se navíc začala objevovat hláška "engine error/failure" s dočasnou ztrátou výkonu...




Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- xbongo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 21.05.2008 10:54
Re: Steering assist failure
Můj problém s "Steering assist failure" vyřešen. Odešlo čerpadlo posilovače řízení. Kamarád co dělá ve Fordu auto proklepl přes diagnostiku a určil za vinu nízké otáčky čerpadla.
Čerpadlo vyměněné a vše se zdá ok. Cena čerpadla 9000,-
Jak je vidno, je zapotřebí ochotného známého, co je schopen auto pořádně proklepnout na originální diagnostice.
Čerpadlo vyměněné a vše se zdá ok. Cena čerpadla 9000,-
Jak je vidno, je zapotřebí ochotného známého, co je schopen auto pořádně proklepnout na originální diagnostice.
Ford Focus II combi, 2.0 TDCi 100kW, 2006
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: Steering assist failure
Máme taky vyřešeno, vadné čidlo středové polohy volantu...






Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Steering assist failure
No Name píše:...vadné čidlo středové polohy volantu...



DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Steering assist failure
Nemaju TDCi nahodou elektricke posilovace?
Punto ma tiez elektricky a pomerne vela majitelov s nim ma problem. Vysuchaju sa kontakty a potom to v niektorych polohach vynechava. Kazdopadne posilovac ide iba po nastartovani, teda vtedy, ked alternator nabija baterku. Takze servo nie je napajane z baterky, ale z alternatora.
Alternator vo Focuse je pomerne dost casta porucha. Z mojho okolia mali problem dvaja a mali TDCi, tak neviem, ci sa to tyka iba nafty a ci ho vystavuje ten posilovac.
Punto ma tiez elektricky a pomerne vela majitelov s nim ma problem. Vysuchaju sa kontakty a potom to v niektorych polohach vynechava. Kazdopadne posilovac ide iba po nastartovani, teda vtedy, ked alternator nabija baterku. Takze servo nie je napajane z baterky, ale z alternatora.
Alternator vo Focuse je pomerne dost casta porucha. Z mojho okolia mali problem dvaja a mali TDCi, tak neviem, ci sa to tyka iba nafty a ci ho vystavuje ten posilovac.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Gidy
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 27.09.2010 18:10
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Steering assist failure
Zdravím mám ten samý problém, dneska ráno se mi při přidání plynu a nájezdu do zatáčky snížily otáčky, motor nereaguje na plyn a vyhodilo mi to hlášku Steering assist failure. Ale jak sleduju tak jsem měl jiný průběh této polohy vypozoroval jsem, že se to děje při silnějším přidání plynu a se zatočenými nebo částečně zatočenými koly. Co by to mohlo býti?



FORD FOCUS II 11/2006 1,6 TDCI 80 Kw Combi


- Gidy
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 27.09.2010 18:10
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Steering assist failure
Takže jsem dopadl následovně: Chybná hláška byla sice Steering assist failure nicméně závada nebyla v posilovači ale ve filtru pevných částic - kdo by to čekal. Zjistili, že mi chybí močovina či jak se to jmenuje a dále že mám přicpaný palivový filtr. Podotýkám, že jsem auto dal přímo do servisu ford...
Snad to někumu pomůže.

Snad to někumu pomůže.
FORD FOCUS II 11/2006 1,6 TDCI 80 Kw Combi


- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Steering assist failure
To spojenie s DPF sa mi nejako nezda 

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host