Stránka 2 z 2
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 03.06.2009 16:36
od Focus1,8Zetec
Ahoj, mam stejny problem, po nastartovani mi litaji otacky mezi 900 - 100 nekdy to hned chcipne, jindy v poradku naskoci a pred nejblizsi krizovatkou po vyrazeni chcipne.
V neautorizovanem servise se shodli na volnobezny ventil - vycistili a pry v pohode ... na nejblizsi krizovatku jsem radil 2 aby motor opet naskocil

)))
Patral jsem dal a na strankach
http://3h.cz/autoservis-3h-ford-poradna ... 1&znacka=2 v one "poradne" radi vymenu ventilu odvetrani a zpuchrele hadice, pry to ani neodhali diagnostika ... zatim jsem to nemenil, focus se poslednich 14 dni drzi ....
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 03.06.2009 17:07
od Focus1,8Zetec
Focus1,8Zetec píše:Ahoj, mam stejny problem, po nastartovani mi litaji otacky mezi 900 - 100 nekdy to hned chcipne, jindy v poradku naskoci a pred nejblizsi krizovatkou po vyrazeni chcipne.
V neautorizovanem servise se shodli na volnobezny ventil - vycistili a pry v pohode ... na nejblizsi krizovatku jsem radil 2 aby motor opet naskocil

)))
Patral jsem dal a na strankach
http://3h.cz/autoservis-3h-ford-poradna ... 1&znacka=2 v one "poradne" radi vymenu ventilu odvetrani a zpuchrele hadice, pry to ani neodhali diagnostika ... zatim jsem to nemenil, focus se poslednich 14 dni drzi ....
Ještě si vzpomínám, že ze začátku jsem problém klesajících otáček řešil zapnutím ofuku předního a zadního skla a otáčky zůstaly stát na povel ... vydželo to zimu, zjara už to nestačilo
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 06.06.2009 20:30
od wittasek
Zdarec měl jsem podobné problémy s volnoběhem : Motor když jsem stál tak měl tak málo otáček ,že málem chcípnul a při dojíždění do křižovatky šly otáčky až ke 4000 a po zastavení kol klesly opět vzorně něco kolem 800. Celý problém byl v hadičce na vzduch. Zpuchřelá ani ne jako prořízlá cca 3 cm díra. Zalepeno omotáno zpátky nasazena a volnoběh je naprosto OK.
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 17.06.2009 08:44
od Focus1,8Zetec
Takze vymena hen te one hadicky a je po problemu ... naklady? smesne

Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 21.06.2009 17:19
od fo-focus
Zdarec.Mám Focus Combi "99" 1.8 16V.
Můj problém s otáčkama - při rozjíždění,při řazení když pustím plyn a zmáčnu spojku tak vyletí na 3tis.ot., když dám časovou prodlevu mezi plynem a spojkou 2-3sec.tak už sice nejdou nahoru ale zůstávají na hodnotě když jsem pustil plyn(před 2-3sec.).
Při zastavování,dobržďování,když zmáčknu spojku tak vyletí na 3tis.ot.a začnou klesat až auto zastaví na cca 800ot..
V klidu volnoběch nekolísá.
Už jsem vyměnil volnoběžný ventil.Vyčistil škrtící klapku (potenciometr a konektor kontaktolem), čidlo otáček, ventil odvětrání klikovky,konektor MAF (horký a chladný drát ne,zdají se čisté), udělal restart ŘJ.
Ještě mě napadlo....snímač spojkového pedálu ?....jinak už nevím
Nemáte s tím zkušenosti ?

Dík

Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 21.06.2009 20:15
od Bullitt
Zdravím. To co popisuješ, to je nemoc velkého množství 1.8 a 2.0 motorů, bohužel. Mám s tím problém taky, dost mě to štve a nepodařilo se mi to odstranit.
Doporučuji aspoň pro představu pročíst například tato témata:
1.8 - volnoběžné otáčky
volnoběžný ventil
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 21.06.2009 21:09
od fo-focus
Bullitt píše:Zdravím. To co popisuješ, to je nemoc velkého množství 1.8 a 2.0 motorů, bohužel. Mám s tím problém taky, dost mě to štve a nepodařilo se mi to odstranit.
Doporučuji aspoň pro představu pročíst například tato témata:
1.8 - volnoběžné otáčky
volnoběžný ventil
To souhlasím že ty vysoké otáčky jsou dosti rozšířená bolístka 1.8 a 2.0 motorů ale připadlo mi že drtivá většina k tomu přidává i nestabilní volnoběch.Ten je u mne O.K.(zatím...radši zaklepat na dřevo

).
A volnoběžným ventilem to asi nebude,dával jsem nový.
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 21.06.2009 22:03
od Bullitt
Jo, já mám volnoběh taky stabilní. Ale prostě to chování otáček za jízdy, tedy při řazení: u mě během řazení drží poslední hodnotu(nebo někdy trošku povylezou, ale ne o moc) a pak pomalu padají. A druhá pakárna je držení posledních otáček+VELMI pomalé(několik sec.) padání pokud zastavím a předtím jsem se třeba rychle rozjížděl, to v podstatě padnou otáčky k volnoběhu až když zastavim, ale ne moc ochotně(z venku to vypadá, jako bych neuměl dát nohu z plynu). Si říkám, že tohle snad nemůže být záměrná funkce, je to všechno k zlosti.
Že by vyřešeno?
Napsal: 27.06.2009 13:14
od Bullitt
Problém s pomalu padajícími nebo nepadajícími otáčkami při řazení zdá se odstraněn.
Zaměřil jsem se na větu z výše uvedeného příspěvku od
fo-focus:
fo-focus píše:Ještě mě napadlo....snímač spojkového pedálu ?....jinak už nevím ...
Před dobou už jsem to zkoušel, ale nějak bez výsledku. Mám dojem, že jsem tehdy spínač jenom odpojoval, ovšem nějak bez efektu, tak jsem nabyl dojmu, že spojkový spínač moc vliv nemá.
Teď jsem to zkusil znovu, spínač odpojit(=jako spojka trvale
nesešlápnutá) a sledoval chování za jízdy - otáčky padaly mnohem líněji s větším sklonem k držení na poslední hodnotě(dlouho). Bylo jasné, že spínač vliv má, což mě nakopnulo a zkusil jsem spínač naopak trvale sepnout(=spojka trvale
sešlápnutá) a změna byla zřetelná, při jízdě otáčky padají znatelně lépe, už se mi nestalo, že by zůstávaly viset nebo vyletovaly. Už s tím jezdím pár dní a můžu říct, že je to úplná paráda. Ale na druhé straně to má jedno negativum: ŘJ nikdy úplně nevypne palivo(brzdění motorem), ani při poklesu z vyšších otáček. Což jsem ale trochu čekal - ŘJ si myslí, že je sešlápnutá spojka a tedy těžko může brzdit motorem. Nicméně focus stejně i normálně brzdí motorem na h..o(vypíná palivo zcela vyjímečně, proti jiným autům hrůza), takže tohle je opravdu detail.
Nejsnažší, jak spínač sepnout, je nechat zapojený konektor a spínač prostě vyndat(což je snadné - bajonet s takovými zajišťovacími plastovými trny).
P.S.: Mohl by tohle ještě někdo vyzkoušet, jestli bude mít stejný výsledek?
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 03.07.2009 10:34
od Thomas_333
Jedna věc jsou záškuby při rozjíždění, u mě to byly popraskané rozvodové kabely.. doporučuji výměnu... To, jak popisuješ kolísání otáček při volnoběhu - doporučuji výměnu "asi" odvzdušňovací hadice, která se nachází za sáním do válců, je to takový pavouk, těžko popsat, komplet to stojí u fordu asi 300. Vyměnil jsem, problém ustal... Přeju hodně štěstí....
BTW: kdyby někdo znal odpověd na mou otázku, byl bych vděčný...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 67&t=15022
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 18.07.2009 21:14
od l.i.b.o.r
Taky jsem postřehl jev, že mi při přeřazování po sešlapnutí spojky vyjedou o chlub otáčky. Fofo mám asi tak měsíc a po přesedlání do něj z octavky to pro mě byl šok. Už jsem se s tím naučil žít, ale jestli to jde zpravit, tak bych byl přeštasten. A ještě se mi stává to samé jak tu popisujete, že se mi při zastavování zaseknou otáčky a klesnou až po zastavení. Jako bych měl nohu na plynu. Nevím jestli to má s tím nějakou souvislost, ale to zaseknutí otáček se mi stává hlavně při zapnuté klimě. Mám 1.8 16V. Zkoušel už někdo výměnu té odvzdušňovací hadice?
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 19.07.2009 11:56
od Bullitt
Viz můj příspěvek z 27.6.2009 - vyndal jsem prostě ten spínač na spojkovém pedálu(se zapojeným konektorem), problém ustal. Už s tím jezdím dobu a je to v pohodě. Na jiné řešení jsem nepřišel, žádný popraskaný hadice apod. Původně jsem chtěl zajet do Fordu, optat se na možnost přehrání sw v řídící jednotce(slyšel jsem z několika míst, že to nějaké problémy s otáčkami vyřeší, akorát to bylo pro 1.8 ), ale v podstatě ta moje hw úprava to vyřešila. Ale pokud by přehrání sw nebylo drahé a také by to vyřešilo problém, tak bych do toho šel, ale zase mám strach, aby na jednu opravu chyby v sw nevznikly dvě další jiné.
Re: Zvláštní chování otáček
Napsal: 30.12.2009 21:13
od martin.killer
VYPOJIT SPÍNAČ
skousel jsem to a nic,delalo to porad jako by tam byl ten spinas na miste a kdyz jsem seslapnul spojku tak otacky padly.Tak tam je asi jeste nejakej spinac v motoru .....a nebo mam rozbitej spinac