Chlazení Mondeo

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Boban » 27.02.2009 14:58

To byl stav, že sem to přitáhl na laně a odjel sem pak s motorem který klepal, ale vrčel :idea: :lol: a žral olej bléééé, že mu to chutnalo :mrgreen:

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Rumcajs1 » 27.02.2009 15:17

a teď už to máš v pohodě né?
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Boban » 27.02.2009 20:18

teď je motor pln síly a tichonce si přede :wink: ťuk, ťuk, ale nic to nemění na skutečnosti, že vypoušťák na chladiči sem taky nenašel :idea: :mrgreen:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Ma.rt » 18.08.2009 18:58

Chlapi, tak od vecerejska mam problem. Motor se strasne pomalu ohriva. Driv ted v lete stacilo tady vyjet jeden kopec a ukazatal jsem mel na pulce, ted musim najet tak 5km, i spotreba na je ted min. o 1l/100km vyssi. Co je v haji? Termostat? 8O
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Boban » 18.08.2009 19:23

a ohreje se na provozní teplotu ?? drží tam pak ??? pokud by byl termostat v čoudu tak by se podle mého motor vůbec neohřál.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Ma.rt » 18.08.2009 20:57

No je to otazka... driv byla raficka teplomeru uprostred dost rychle... nejdriv byla samozrejme uplne vlevo a pak behem 1km (cca mezi 1. a 2. km jizdy) byla uprostred...
Ted to fakt trva nez se odlepi, dost dlouho (mezi 2. a 4. km) je nekde na ctvrtce a pak pomalu jde k prostredku. Vcera se mi stalo, ze 7km jizdy rano se dostala jen asi 2-3mm pred pulku.
Dneska se na pulku dostala, ale trvalo to fakt dlouho - asi tech 7km. Co jsem si ale vsiml - pri zpatecni jizde jsem stavel asi na 20min na cca 4. km, to uz byla raficka tak mozna na 2/3. Po tech 20min byla skoro zase spadla uplne vlevo a zase ji dlouho trvalo, nez se dostala na normal (na pulku)
Driv, kdyz jsem zastavil treba na pul hodiny, tak i po te pulhodine, kdyz jsem nastartoval, byla raficka na pulce snad behem minuty.

Uprimne receno, z toho chovani predtim, kdy byla raficka na pulce rychle, ma dojem, ze pulka neznamena 90 st., ale nejake rozpeti 70-90st.

Jo a tenka hadice vedouci nahore k chladici je horka (vede odnekud od expanzky), napojuje se na nejakou tlustou za chladicem a ta je horka taky
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Boban » 18.08.2009 21:18

hele rano zkus vypozorovat zda ti začne topit dřív než se vyšplhá ručička nahoru, jestli se už neohřívá nejdřív okruh topení, jednou mi někdo říkal, že to má dva okruhy.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Ma.rt » 18.08.2009 21:21

Dekuju moc za odpoved. Zkusim to
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od koumess » 19.08.2009 00:03

vsadil bych na vadnej termostat.
Stalo se mi že začal otvírat dřív a pak se to chovalo podobně(na jiném autě).Když sem ho pak "vařil" v kastrolu na plotně tak začal otvírat už někde kolem 70°C místo tuším 88° kdy správně měl...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Wizzy008 » 19.08.2009 08:01

1) Dnešní budíky teploty už teplotu opravdu neukazují, nakonec ani nejsou ocejchované. De facto jen ukazují málo-ok-moc. Čidlo teploty sice měří reálné hodnoty, ale to, co ukazuje budík je jen šaráda, co pustí řídící jednotka, aby BFU (= řidič) nebyl nervózní. Když ta ručička tak pěkně sedí uprostřed, tak to vypadá moooc pěkně, stabilně a seriózně. Jenže ona tam sedí už cca od 75°C do 105°C (víc se mi auto zahřát nepovedlo). De facto by stačily na stejnou funkci 2-3 LEDky, u některých malých aut se s tím experimentovalo (např. Twingo a jiné), ale neujalo se to, zákazníci prostě chtějí budík, i když jeho vypovídací hodnota je diskutabilní. Je to celkem škoda, protože reálné hodnoty mohou rychleji napovědět, co se v motoru děje.

2) Když jsem pořídil ten můj wagón, tak mi taky blblo chlazení a topení, topilo to málo, ručička se líně zvedala, občas během jízdy padla zpět... V rámci pořizovacích oprav jsem vyměnil termostat i čidlo teploty (mimo spousty dalších věcí) a je klid. Ráno v zimě v létě teplota nastoupá po kilometru doprostřed (čili na nějakých 75°C :-) ) a po dalším kilometru už auto topí jak pec.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Ma.rt » 19.08.2009 21:15

Kluci, moc diky. Dneska jsem volal do forda, pry asi termostat a v sobotu jim to tam pristavim.
Wizzy: To jsem rad, ze jsi mi potvrdil moji domnenku - rucicka uprostred = teplota ok 75-105 st. Presne jak pises, taky jsem v lete po kilometru mel rucicku uprostred. Dneska cestou do prace smer tam: prvni 6 km se hnula tak do 1/3, pak prisel cca 4km kopec dolu a teplota mi klesala! :mrgreen: to podle me je jasne vadny termostat, voda tece pres chladic a motor nespaluje, takze se musi chladit jako prase :mrgreen:
cesta zpet, sice se to ohralo rychleji, ale stejne to nebylo ono.
no jinak kdyby vas to zajimalo - odhad ceny v charouzu 2600-3000. coz mi prijde docela dost, ale holt dobre mi tak, kdybych nebyl levej, tak si to opravim sam :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Wizzy008 » 20.08.2009 08:23

Ta cena je celkem normální, ani s druhovýrobou se pod dva tisíce moc nedostaneš. Ono se totiž na termostatu nemění jen vložka, ale celý domek, který je nerozebíratelný. On je dokonce vyhřívaný, když řídící jednotka detekuje, že jedeš na plný knedlík, tak si termostat přihřeje, aby se víc otevřel a motor se lépe chladil. Vot éto těchnika...
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
iggyrock
Junior
Junior
Příspěvky: 255
Registrován: 13.05.2009 19:19
Bydliště: Šumava

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od iggyrock » 20.08.2009 08:36

U TDCi je ještě navíc tzv. malý termostat, který je na tělese vodní pumpy a reguluje oruh chlazení oleje. Ten může taky zlobit - pokud je pořád otevřený, teplota hodně kolísá. Já měnil pro jistotu oba. Cena od Forda - velký 500,- a malý 600,-Kč + práce svépomocí 1 h. Iggyrock
Mondeo VIVA X 2.0TDCi 96kW 2005 Combi
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Wizzy008 » 20.08.2009 09:05

Pěkný článekl na téma teploměr byl na dfensovi...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009040502
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Chlazení Mondeo

Příspěvek od Ma.rt » 20.08.2009 18:32

Druhovyrobu bych nechtel, i kdyz uz to ma nejaka leta za sebou.
To vyhrivani uvnitr, to jsem nekde videl v knizce, ale myslel jsem si, ze to nemaji vsechny mondea.
clanek na dfens dobrej :mrgreen: no zlatej teplomer PAL ze Schade :mrgreen: akorat kdyz jsem zapnul svetla, ukazoval o 5-10 st. vice :mrgreen:
Pak dam vedet, jak jsem dopadl, ale myslim, ze to nic jineho nebude.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti