Stránka 95 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.02.2021 17:05
od stano.
miki21 píše: 18.02.2021 17:02 Ale pořád na to musíš použít nějakou energii, ta odpadová by se mohla použít třeba na vytápění bytů.
Nafta patří do traktoru. :mrgreen:
Len velkym elektrarnam sa oplati tahat teplovodne/parovodne potrubie k najblisiemu sidlisku - uz z principu bude daleko, lebo elektraren za barakom nemoze byt. Plus straty na potrubi. Teraz vsetky bioplynky, na stiepku, atd pouzivaju odpadove teplo nanajvys na vykurenie administrativnych priestorov (aj to len v zime), alebo ked maju vedla napriklad nejake skleniky, dodavaju im na vykurovanie.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.02.2021 17:15
od blackbox80
321910336 píše: 18.02.2021 16:44 A jak dlouho vydrží topit auto se spalovacím motorem, když se na volnoběh ani nezahřeje?
fakt chceš tvrdit, že přijatelnou teplotu v kabině nelze udržet na volnoběh a nejde si přitápět výhřevem sedaček ? (zažil jsem zásek na pár hodin na dálnici i při čekaní na ženu před obchoďákem a věř, že to stačí .. teda aspoň můj vůz nemá problém, aby taky ne ..cca 8kWh energie se jen tak "nevypaří" :D )

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.02.2021 18:14
od 321910336
Ne každé auto má vyhřívání sedaček a i když je ecoboost zahřátej, tak v mrazu na volnoběh, nebo po rovině teplota spadne. V -16° 110 km/h po rovině a bez šance, akorát zima na nohy.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.02.2021 18:28
od Ma.rt
To mas neco s termostatem,ne? I diesel na dalnici topi a to ma vyssi ucinnost a pri 110 se jen tak prevaluje. I pri teplotách pod -20 mi benzin spolehlive topil, akorat ostrikovace začaly penit :mrgreen: to se pozna teprv, jak některé nemrznouci smesi nevydrzi to, co slibuji. Ale možná jsem mel jeste castecne letni v nádržce, to uz si nepamatuji.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.02.2021 18:42
od blackbox80
mi povídej v zimě jsem jel půjčeným autem do Trnavy a několikrát jsem musels stavět, abych očistil sklo >> voda v ostřikovači rozmrzla až u hranic(tam byla opravu jen letní :D )
321910336 píše: 18.02.2021 18:14 Ne každé auto má vyhřívání sedaček a i když je ecoboost zahřátej, tak v mrazu na volnoběh, nebo po rovině teplota spadne. V -16° 110 km/h po rovině a bez šance, akorát zima na nohy.
ok s technickou závadou jsem nepočítal, ale závada se může projevit i u BEV a tam v marastu zamrzne jako prd celé auto i když se vytápí kabina (není tolik odpadního tepla jako z ICEV );)

mám sice výhřev předního skla/zrcátek, ale i tak očišťuji střechu/boky/kliky a než nastoupím, tak fouká vlažný vzduch a za pár minut jízdy krásně teplý ... (je fakt, že s Ecoboostem nemám zkušenost a možná je to jeho vlastnost :D )

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.02.2021 19:01
od pkadecka
Jsem kdysi jezdil firemním autem a pak jsem chytře přelil zbytek letní kapaliny do menší lahve, ale ta byla od zimní. V zimě to tam kolega nalil. Že zimní kapalina by neměla bejt žlutá, to mu v tý chvíli nedošlo. Takže to pravidelně zamrzalo v tryskách, když se auto zahřálo, tak to trochu rozmrzlo, ale když se s tím jelo další den, tak to zase nestříkalo... nakonec jsem to šel to na parkovišti před firmou napravit, polil jsem trysky teplou vodou a pak jsem tak dlouho stříkal ostřikovačema, až se většina toho letního jaru vyčerpala a mohla se tam nalejt zimní kapalina... Jenže ty ostřikovače samozřejmě postříkaly celý auto, takže bylo celý zasraný žlutou zmrzlou pěnou. Předtím bylo modrý.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 06:30
od Karel2
stano, koukal jsem na zpravy a Texas i jinde jsou bez proudu, duvod, vetrniky zamrzly a solary jsou pod snehem, bohuzel i "klasicke" elektrarny maji problem, cimpak budou jezdit bezp. slozky a vse co musi jezdit, kdyz bude vse na elektrinu a bude stejna situace, to jsou problemy co by se mely resit a ne bezhlave trvat na elektrine :nixw:

mm. ve velkem meritku nabijet kabelem je blbost, mne osobne by se spis libil prenos bezdratove (jako mobil), tuhle technologi pro prenos do baterek auta nekdo mozna doladi, ovsem pri tech proudech :nixw:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 07:21
od Stehnak
jj zatím jen pomalé nabíječky jsou bezdrátové (BMW 530e, dnes asi už i 330e):
Systém má dobíjecí výkon 3,2 kW, což umožňuje nabít vysokonapěťové baterie na BMW 530e Performance za přibližně tři a půl hodiny. Účinnost podle automobilky dosahuje 85 procent, tedy není o mnoho horší než nabíjení automobilu přes kabel (účinnost 92 procent).

Zdroj: https://www.novinky.cz/auto/clanek/bmw- ... ridy-17900

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 07:51
od blackbox80
za ty 3,5 hodiny s výkonem 3,2kW a cca 85% efektivita >> což je dojezd cca 50km a teď jestli mysleli efektivitu bezdrátového přenosu a nebo celého řetězce vč. ztráty při nabíjení https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... refuelling

jo a v labu jsou výkonější způsoby s vyšší efektivitou

https://www.ornl.gov/news/successful-de ... -ups-truck
https://www.ornl.gov/news/ornl-demonstr ... g-vehicles

ale toho odpadního tepla no tfuj :D

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 08:13
od stano.
Karel2 píše: 19.02.2021 06:30 stano, koukal jsem na zpravy a Texas i jinde jsou bez proudu, duvod, vetrniky zamrzly a solary jsou pod snehem, bohuzel i "klasicke" elektrarny maji problem, cimpak budou jezdit bezp. slozky a vse co musi jezdit, kdyz bude vse na elektrinu a bude stejna situace, to jsou problemy co by se mely resit a ne bezhlave trvat na elektrine :nixw:

mm. ve velkem meritku nabijet kabelem je blbost, mne osobne by se spis libil prenos bezdratove (jako mobil), tuhle technologi pro prenos do baterek auta nekdo mozna doladi, ovsem pri tech proudech :nixw:
A naco im je auto na benzin, ked je benzinka bez prudu? Ako precerpaju palivo z podzemnej nadrze do auta?
Bezdrotovy prenos ma velke straty. Vzdy. Pri 10W nabijani mobilu je to ok. Uz teraz mas pri nabijani straty v nabijacke a v samotnych baterkach. Takto by si to cele znizil este stratami na prenose.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 08:49
od Karel2
cerpa se ze sudu a rucne(vlastni zkusenost s naftou :wink: ), jak by jsi dobijel treba sanitky, ci pozarni auta, diesel agregatem, ci dalsi(zalozni) baterkou na stanicich?
rozdil oproti dratu je 7 % dnes, coz neni moc, mozna bude v budoucnu technologie co to snizi, navic drat musis kontrolovat casteji jak civku v zemi, nahodou, prijedu k marketu, jinde na parkoviste a auto se samo bude nabijet bez meho pricineni, mozna povolit nabijeni na displeji auta, Tobe se to nelibi?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 08:53
od blackbox80
no vidíš zatímco k přečerpání stovek kWh za pár minut stačí příkon pár desítek wattů a nebo ruční práce, tak k nabití BEV potřebuješ příkon několik kW až stovky .. trochu rozdíl a vzhledem k tlaku na OZE, které nestkutečně destabilizují síť a plánovanému odstavení elektráren na neobnovitelné zdroje, tak to nás nečeká růžová budoucnost >> máme problém s energií, tak budeme zvyšovat spotřebu a odstavovat zdroje :D :D geniální

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 09:21
od stano.
Nori maju najviac elektro aut a najviac energie z obnovitelnych zdrojov. A vypadky aspon 2x za tyzden, ze?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 09:38
od blackbox80
Jasně Norsko s nízkou hustotou osídlení a nestandardními podmínkami a penězům z ropy je celý svět ...nehraj si na demagoga
https://norwaytoday.info/tag/power-outage/

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 19.02.2021 09:55
od stano.
Demagog si ty. Prva - zatial neznamy problem. Druha - stara trafacka, ktora robila problemy uz aj pred tym (setrili, vymenili ktovie kedy). Tretia, takisto v trafostanici. Oslo - bez popisu. Podla popisu to bude separatna vetva pre trakciu a asi nejakych komercnych zakaznikov (dost mozne, ze prevadzky v metro staniciach). Za tu poslednu mozu urcite elektroauta. Ked popadali vedenia kvoli tazkemu snehu.
Najstarsia sprava je z februara 2018. Je ich 5. Za cele Norsko, so svojimi specifickymi podmienkami - hornatostou, nerovnomernym osidlenim, polohou aj za polarnym kruhom. Ak by ich bolo aj raz tolko, je to super vysledok.
Lebo v inych krajinach sa nestane, ze vyhori trafostanica. Padne dialkove vedenie. Energetici pri planovanych pracach nieco poseru a sposobia vypadok.