Stránka 10 z 34

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 10:48
od misoo
jj este to chce nejaky cas aby to doladili tak aby to bolo na nerozoznanie od atmosfery. ak vobec...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 11:22
od vcedula
Turbo vs atmosfera nikdy nebude na nerozoznanie. Treba si uvedomit, ze motor ma taky vykon, kolko vzduchu dokaze spotrebovat. Atmosfera si taha vzduch sama podtlakom, otvori sa skrtiaca klapka (teda ak hovorime o benzine) a pri chode valca dole si potiahne rovno cele mnozstvo vzduchu (teda nie 100%, ale povedzme 90%, 10% su straty prudenia vzduchu, vzduch sa musi rozbehnut). Po stlaceni valca a hodeni iskry ma motor okamzite 90% vykonu (ak je uz zmes pripravena, u priameho vstrekovania benzinu je aj toto mimo). Dalsimi zopar chodmi ma motor uz 100% vykonu (dorovna sa prudenie vzduchu).

Kdezto u turba je to o dost komplikovanejsie. Pri pridani plynu sa otvori skrtiaca klapka. Tu este moze do hry vstupovat blow-off ventil, ktory sa musi zatvorit v pripade ze pridavas plyn. Takze pri prvom nasani je vo valci menej ako tych 90% vzduchu oproti atmosfere, pretoze stojace turbo alebo otvoreny blow-off ventil robia este aj prekazku vzduchu. Ovsem plny vykon nie je ani zdaleka dosiahnuty, pretoze povedzme plny vykon sa dosahuje pri stlaceni 0.8 atmosfery, takze motor dosahuje cca 50% vykonu. Po vybuchu spaleny vzduch ide z vyfuku do turba, na ktore zacne tlacit a turbo sa zacne roztacat. Pokial nie je vo vyfuku dostatok splodin, tak ani turbo nedosiahne svoj maximalny vykon. Takze aj samotne otacky turba vplyvaju na vlastne otacky. Vsetko to potrebuje svoj cas, zvysene otacky turba zabezpecia viac splodin a tym padom aj vyssie otacky turba.

Oproti atmosfere, kde je spalovanie a prudenie vzduchu velmi jednoduche, maju turbo motory velmi komplikovane procesy, ktore vyzaduju nejaky cas na ich optimalny priebeh. Moderne zavodne turbomotory pouzivaju na potlacenie efektu turbodiery tzv. ALS (anti lag system), kedy priamo do vyfuku este pred turbom sa vstrekuje benzin, ktory sa samovznieti a tym vznika prudenie vzduchu cez turbo. Blow-off sa otvori a turbo zostava vo svojich otackach aj pocas ubrania plynu, takze sa nemusi rozbiehat. Ale zasa je tam len potrebny aj ked uz minimalny cas na to, aby sa do valca dostal vzduch v tom tlaku, v ktorom dosahuje maximalny vykon. Okrem toho, ALS je velmi hlucny a dost likvidacny ku katalizatoru, takze si neviem predstavit ze by sa pouzival na normalnych autach.

Trocha zlozito opisovane, som hrozne unaveny, tak sorry...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 11:25
od madbugie
šak to... 2 turbá... kde to malé ťahá hned od neutralnych otačok...

tu sa mi javila lepšia alternativa menši kompresor a turbo ale nejako sa od tejto koncepcie upustilo asi ten kompresor viac žral ako dával v nízkych otáčkach...

ja to vidím tak chlapci že schodná cesta bude pomocný elektromotor s velkym turbom... už pár takých lastovičiek je a elektromotor ťahá ako hluchý dvere jedno v jakych otáčkach... takže to bude ideál... len tie baterky musia trošku upgradovať... to je brzda...

že je turbodiera ked idem pohodovo a potrebujem prudko akcelerovať je jasné, ale ako sa správa "turbodiera" ked už idem na plne gule a preradim vyššiu rýchlosť, tam snád nemusíš čakať tie 1 - 2 sekundy... na záťah... (ak áno tak sa turbáci musia asi v prvom rade naučiť jazdiť s medziplynmi... ako náhrada za ten medzivstrek paliva do vyfukoveho potrubia u závodákov :D)

teraz ma napadá že škoda že to nefunguje ako u vodného čerpadla so zásobárňou vody... namiesto blowoff ventilu kedy ide energia vlastne dokelu ale takto by "nespotrebovaný" stlačený vzduch išiel do čo ja viem 25 l tlakovej nádoby, ktorý v prípade poklesu tlaku v potrubí bude uvolnený a tým vykryje dieru z preradenia prípadne ubratia plynu... :D :D :D som ja ale fantasta..

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 11:33
od misoo
ked to tak vsetko citam, vsetky tie technicke moderne vymozenosti turbo, kompresory, elektro a neviem co este, viac a viac sa mi derie do popredia klasicka veta : objem nicim nenahradis :mrgreen: preto aj nadalej povazujem za naj co som kedy jazdil klasicku atmosfericku V6 (M3, mondeo ST), to je proste krasa co sa tyka vsetkeho. uz vidim KH ako zdviha palec - nejazdil si V8 !!! :nnou: :nixw: :Dancer:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 11:34
od madbugie
no spočítajme to ... 1 sekundová turbo diera = u 2,5 litrového motora pri plných otáčkach 6000 za min čo je 100 obrátok za sekundu = 100 x 2,5 litra = 250 litrov :D :D :D tak nič teda... no stlačených o jednu atm to bude 125 litrov aj tak je to velky sud... už v aj tak natesnaných autách...

ale u 1,6ky by to bolo 160 litrov stlačených 80 litrov a keby sme aspon na polovicu diery tak 40 l už by sa niekam dalo schovať...

misooooo :D :D :D ekologicko eurobirokraticko magoristicka zložka našej užasnej unie by ti na to povedala "svoje" :D :D :D

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 11:43
od vcedula
Pozor !!! Mas stvortakt, takze objem motora / 4 :)

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 11:48
od misoo
madbugie píše:misooooo :D :D :D ekologicko eurobirokraticko magoristicka zložka našej užasnej unie by ti na to povedala "svoje" :D :D :D
sem s nimi !!! :Dancer: :cooler:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.07.2010 12:21
od madbugie
vlado počkaj pri jednej otáčke o 360 stupnov vybuchne len jeden valec ?

no v tom pripade ešte lepšie lebo by stačila menšia tlaková nádoba... kujvaaaaaaaaaaaaaaaa mam zlepšovák :D :D :D

misoo to by si za nimi musel do bruselu... aby nieco spravili s tymi drbnutymi emisnymi normami... EURO xyz... ako ja hovorim tu sa hrame na "ekologiu" a 15 najväčších tankerov na svete vyprodukuje viac bordelu ako všetky autá sveta... (a tých lodí je cca 5000 :D :D :D teda skôr :cry: :cry: :cry: )

Re: EcoBoost motory

Napsal: 20.09.2010 11:50
od MK2
Technická data motorů 1,6 EcoBoost v novém C-Maxu :arrow: http://www.auto.cz/ford-c-max-a-grand-p ... oost-51522

Pozitivní je, že nové motory 1,6 EB budou s šestistupňovou převodovkou. Sice se to očekávalo, ale potrvzeno to nebylo :wink:


Co mě také zaujalo je nové naladění motoru 1,6 Ti-VCT ve dvou variantách - 77 a 92 kW :!: Zajímalo by mě, jestli je to jen softwarová úprava, či jsou i nějaké odlišné díly motoru :?: :idea:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 20.09.2010 12:08
od No Name
Akorát tam píšou, že 1.6 EcoBoost půjde jako první do nového C-Maxe, ale už to objednáváme do Mondea (118kW/160k), i když výroba bude až v listopadu, takže to časově vyjde asi nastejno...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 30.06.2011 16:57
od MK2
Tak prý je o nové EcoBoosty docela zájem...

:arrow: Turbomotor 1,6 EcoBoost od Fordu vyvoláva veľký dopyt

Re: EcoBoost motory

Napsal: 01.07.2011 08:44
od madbugie
sa čuduješ ? Bejby ST...

stúpne spotreba samolepiek ST na kapotu...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 01.07.2011 09:19
od No Name
No, Mondeo Enterprise s 1.6 EcoBoost se dá pořídit nové pod půl milionu, takže o to zájem docela je. Věčná škoda, že 2.0 EcoBoost jde nesmyslně pouze s automatem, přitom Volvo tento motor běžně nabízí i s manuálnem... Jinak prý každé Mondeo s tímto motorem během pár měsíců už navštívilo servis... :? :? :?

Re: EcoBoost motory

Napsal: 01.07.2011 10:02
od killerhammer
Nevieš zistiť o aký typ poruchy sa pri 2.0T motore jedná ?
Zaujíma ma to, lebo ak by som náhodou kupoval Ford, tak práve s týmto motorom a po takejto informácii zvnútra Fordu by som si to rozmyslel :mrgreen:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 01.07.2011 12:55
od Milinko
No Name píše:No, Mondeo Enterprise s 1.6 EcoBoost se dá pořídit nové pod půl milionu, takže o to zájem docela je. Věčná škoda, že 2.0 EcoBoost jde nesmyslně pouze s automatem, přitom Volvo tento motor běžně nabízí i s manuálnem... Jinak prý každé Mondeo s tímto motorem během pár měsíců už navštívilo servis... :? :? :?
hergot, nestraš! :)
Mluvíš o 1.6 nebo 2.0?