Stránka 10 z 34
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 10:48
od misoo
jj este to chce nejaky cas aby to doladili tak aby to bolo na nerozoznanie od atmosfery. ak vobec...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 11:22
od vcedula
Turbo vs atmosfera nikdy nebude na nerozoznanie. Treba si uvedomit, ze motor ma taky vykon, kolko vzduchu dokaze spotrebovat. Atmosfera si taha vzduch sama podtlakom, otvori sa skrtiaca klapka (teda ak hovorime o benzine) a pri chode valca dole si potiahne rovno cele mnozstvo vzduchu (teda nie 100%, ale povedzme 90%, 10% su straty prudenia vzduchu, vzduch sa musi rozbehnut). Po stlaceni valca a hodeni iskry ma motor okamzite 90% vykonu (ak je uz zmes pripravena, u priameho vstrekovania benzinu je aj toto mimo). Dalsimi zopar chodmi ma motor uz 100% vykonu (dorovna sa prudenie vzduchu).
Kdezto u turba je to o dost komplikovanejsie. Pri pridani plynu sa otvori skrtiaca klapka. Tu este moze do hry vstupovat blow-off ventil, ktory sa musi zatvorit v pripade ze pridavas plyn. Takze pri prvom nasani je vo valci menej ako tych 90% vzduchu oproti atmosfere, pretoze stojace turbo alebo otvoreny blow-off ventil robia este aj prekazku vzduchu. Ovsem plny vykon nie je ani zdaleka dosiahnuty, pretoze povedzme plny vykon sa dosahuje pri stlaceni 0.8 atmosfery, takze motor dosahuje cca 50% vykonu. Po vybuchu spaleny vzduch ide z vyfuku do turba, na ktore zacne tlacit a turbo sa zacne roztacat. Pokial nie je vo vyfuku dostatok splodin, tak ani turbo nedosiahne svoj maximalny vykon. Takze aj samotne otacky turba vplyvaju na vlastne otacky. Vsetko to potrebuje svoj cas, zvysene otacky turba zabezpecia viac splodin a tym padom aj vyssie otacky turba.
Oproti atmosfere, kde je spalovanie a prudenie vzduchu velmi jednoduche, maju turbo motory velmi komplikovane procesy, ktore vyzaduju nejaky cas na ich optimalny priebeh. Moderne zavodne turbomotory pouzivaju na potlacenie efektu turbodiery tzv. ALS (anti lag system), kedy priamo do vyfuku este pred turbom sa vstrekuje benzin, ktory sa samovznieti a tym vznika prudenie vzduchu cez turbo. Blow-off sa otvori a turbo zostava vo svojich otackach aj pocas ubrania plynu, takze sa nemusi rozbiehat. Ale zasa je tam len potrebny aj ked uz minimalny cas na to, aby sa do valca dostal vzduch v tom tlaku, v ktorom dosahuje maximalny vykon. Okrem toho, ALS je velmi hlucny a dost likvidacny ku katalizatoru, takze si neviem predstavit ze by sa pouzival na normalnych autach.
Trocha zlozito opisovane, som hrozne unaveny, tak sorry...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 11:25
od madbugie
šak to... 2 turbá... kde to malé ťahá hned od neutralnych otačok...
tu sa mi javila lepšia alternativa menši kompresor a turbo ale nejako sa od tejto koncepcie upustilo asi ten kompresor viac žral ako dával v nízkych otáčkach...
ja to vidím tak chlapci že schodná cesta bude pomocný elektromotor s velkym turbom... už pár takých lastovičiek je a elektromotor ťahá ako hluchý dvere jedno v jakych otáčkach... takže to bude ideál... len tie baterky musia trošku upgradovať... to je brzda...
že je turbodiera ked idem pohodovo a potrebujem prudko akcelerovať je jasné, ale ako sa správa "turbodiera" ked už idem na plne gule a preradim vyššiu rýchlosť, tam snád nemusíš čakať tie 1 - 2 sekundy... na záťah... (ak áno tak sa turbáci musia asi v prvom rade naučiť jazdiť s medziplynmi... ako náhrada za ten medzivstrek paliva do vyfukoveho potrubia u závodákov

)
teraz ma napadá že škoda že to nefunguje ako u vodného čerpadla so zásobárňou vody... namiesto blowoff ventilu kedy ide energia vlastne dokelu ale takto by "nespotrebovaný" stlačený vzduch išiel do čo ja viem 25 l tlakovej nádoby, ktorý v prípade poklesu tlaku v potrubí bude uvolnený a tým vykryje dieru z preradenia prípadne ubratia plynu...

som ja ale fantasta..
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 11:33
od misoo
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 11:34
od madbugie
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 11:43
od vcedula
Pozor !!! Mas stvortakt, takze objem motora / 4

Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 11:48
od misoo
sem s nimi !!!

Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.07.2010 12:21
od madbugie
Re: EcoBoost motory
Napsal: 20.09.2010 11:50
od MK2
Technická data motorů 1,6 EcoBoost v novém C-Maxu
http://www.auto.cz/ford-c-max-a-grand-p ... oost-51522
Pozitivní je, že nové motory 1,6 EB budou s šestistupňovou převodovkou. Sice se to očekávalo, ale potrvzeno to nebylo
Co mě také zaujalo je nové naladění motoru 1,6 Ti-VCT ve dvou variantách - 77 a 92 kW

Zajímalo by mě, jestli je to jen softwarová úprava, či jsou i nějaké odlišné díly motoru

Re: EcoBoost motory
Napsal: 20.09.2010 12:08
od No Name
Akorát tam píšou, že 1.6 EcoBoost půjde jako první do nového C-Maxe, ale už to objednáváme do Mondea (118kW/160k), i když výroba bude až v listopadu, takže to časově vyjde asi nastejno...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 30.06.2011 16:57
od MK2
Re: EcoBoost motory
Napsal: 01.07.2011 08:44
od madbugie
sa čuduješ ? Bejby ST...
stúpne spotreba samolepiek ST na kapotu...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 01.07.2011 09:19
od No Name
Re: EcoBoost motory
Napsal: 01.07.2011 10:02
od killerhammer
Nevieš zistiť o aký typ poruchy sa pri 2.0T motore jedná ?
Zaujíma ma to, lebo ak by som náhodou kupoval Ford, tak práve s týmto motorom a po takejto informácii zvnútra Fordu by som si to rozmyslel

Re: EcoBoost motory
Napsal: 01.07.2011 12:55
od Milinko
hergot, nestraš!

Mluvíš o 1.6 nebo 2.0?