EcoBoost motory
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EcoBoost motory
jj este to chce nejaky cas aby to doladili tak aby to bolo na nerozoznanie od atmosfery. ak vobec...
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Turbo vs atmosfera nikdy nebude na nerozoznanie. Treba si uvedomit, ze motor ma taky vykon, kolko vzduchu dokaze spotrebovat. Atmosfera si taha vzduch sama podtlakom, otvori sa skrtiaca klapka (teda ak hovorime o benzine) a pri chode valca dole si potiahne rovno cele mnozstvo vzduchu (teda nie 100%, ale povedzme 90%, 10% su straty prudenia vzduchu, vzduch sa musi rozbehnut). Po stlaceni valca a hodeni iskry ma motor okamzite 90% vykonu (ak je uz zmes pripravena, u priameho vstrekovania benzinu je aj toto mimo). Dalsimi zopar chodmi ma motor uz 100% vykonu (dorovna sa prudenie vzduchu).
Kdezto u turba je to o dost komplikovanejsie. Pri pridani plynu sa otvori skrtiaca klapka. Tu este moze do hry vstupovat blow-off ventil, ktory sa musi zatvorit v pripade ze pridavas plyn. Takze pri prvom nasani je vo valci menej ako tych 90% vzduchu oproti atmosfere, pretoze stojace turbo alebo otvoreny blow-off ventil robia este aj prekazku vzduchu. Ovsem plny vykon nie je ani zdaleka dosiahnuty, pretoze povedzme plny vykon sa dosahuje pri stlaceni 0.8 atmosfery, takze motor dosahuje cca 50% vykonu. Po vybuchu spaleny vzduch ide z vyfuku do turba, na ktore zacne tlacit a turbo sa zacne roztacat. Pokial nie je vo vyfuku dostatok splodin, tak ani turbo nedosiahne svoj maximalny vykon. Takze aj samotne otacky turba vplyvaju na vlastne otacky. Vsetko to potrebuje svoj cas, zvysene otacky turba zabezpecia viac splodin a tym padom aj vyssie otacky turba.
Oproti atmosfere, kde je spalovanie a prudenie vzduchu velmi jednoduche, maju turbo motory velmi komplikovane procesy, ktore vyzaduju nejaky cas na ich optimalny priebeh. Moderne zavodne turbomotory pouzivaju na potlacenie efektu turbodiery tzv. ALS (anti lag system), kedy priamo do vyfuku este pred turbom sa vstrekuje benzin, ktory sa samovznieti a tym vznika prudenie vzduchu cez turbo. Blow-off sa otvori a turbo zostava vo svojich otackach aj pocas ubrania plynu, takze sa nemusi rozbiehat. Ale zasa je tam len potrebny aj ked uz minimalny cas na to, aby sa do valca dostal vzduch v tom tlaku, v ktorom dosahuje maximalny vykon. Okrem toho, ALS je velmi hlucny a dost likvidacny ku katalizatoru, takze si neviem predstavit ze by sa pouzival na normalnych autach.
Trocha zlozito opisovane, som hrozne unaveny, tak sorry...
Kdezto u turba je to o dost komplikovanejsie. Pri pridani plynu sa otvori skrtiaca klapka. Tu este moze do hry vstupovat blow-off ventil, ktory sa musi zatvorit v pripade ze pridavas plyn. Takze pri prvom nasani je vo valci menej ako tych 90% vzduchu oproti atmosfere, pretoze stojace turbo alebo otvoreny blow-off ventil robia este aj prekazku vzduchu. Ovsem plny vykon nie je ani zdaleka dosiahnuty, pretoze povedzme plny vykon sa dosahuje pri stlaceni 0.8 atmosfery, takze motor dosahuje cca 50% vykonu. Po vybuchu spaleny vzduch ide z vyfuku do turba, na ktore zacne tlacit a turbo sa zacne roztacat. Pokial nie je vo vyfuku dostatok splodin, tak ani turbo nedosiahne svoj maximalny vykon. Takze aj samotne otacky turba vplyvaju na vlastne otacky. Vsetko to potrebuje svoj cas, zvysene otacky turba zabezpecia viac splodin a tym padom aj vyssie otacky turba.
Oproti atmosfere, kde je spalovanie a prudenie vzduchu velmi jednoduche, maju turbo motory velmi komplikovane procesy, ktore vyzaduju nejaky cas na ich optimalny priebeh. Moderne zavodne turbomotory pouzivaju na potlacenie efektu turbodiery tzv. ALS (anti lag system), kedy priamo do vyfuku este pred turbom sa vstrekuje benzin, ktory sa samovznieti a tym vznika prudenie vzduchu cez turbo. Blow-off sa otvori a turbo zostava vo svojich otackach aj pocas ubrania plynu, takze sa nemusi rozbiehat. Ale zasa je tam len potrebny aj ked uz minimalny cas na to, aby sa do valca dostal vzduch v tom tlaku, v ktorom dosahuje maximalny vykon. Okrem toho, ALS je velmi hlucny a dost likvidacny ku katalizatoru, takze si neviem predstavit ze by sa pouzival na normalnych autach.
Trocha zlozito opisovane, som hrozne unaveny, tak sorry...
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: EcoBoost motory
šak to... 2 turbá... kde to malé ťahá hned od neutralnych otačok...
tu sa mi javila lepšia alternativa menši kompresor a turbo ale nejako sa od tejto koncepcie upustilo asi ten kompresor viac žral ako dával v nízkych otáčkach...
ja to vidím tak chlapci že schodná cesta bude pomocný elektromotor s velkym turbom... už pár takých lastovičiek je a elektromotor ťahá ako hluchý dvere jedno v jakych otáčkach... takže to bude ideál... len tie baterky musia trošku upgradovať... to je brzda...
že je turbodiera ked idem pohodovo a potrebujem prudko akcelerovať je jasné, ale ako sa správa "turbodiera" ked už idem na plne gule a preradim vyššiu rýchlosť, tam snád nemusíš čakať tie 1 - 2 sekundy... na záťah... (ak áno tak sa turbáci musia asi v prvom rade naučiť jazdiť s medziplynmi... ako náhrada za ten medzivstrek paliva do vyfukoveho potrubia u závodákov
)
teraz ma napadá že škoda že to nefunguje ako u vodného čerpadla so zásobárňou vody... namiesto blowoff ventilu kedy ide energia vlastne dokelu ale takto by "nespotrebovaný" stlačený vzduch išiel do čo ja viem 25 l tlakovej nádoby, ktorý v prípade poklesu tlaku v potrubí bude uvolnený a tým vykryje dieru z preradenia prípadne ubratia plynu...
som ja ale fantasta..
tu sa mi javila lepšia alternativa menši kompresor a turbo ale nejako sa od tejto koncepcie upustilo asi ten kompresor viac žral ako dával v nízkych otáčkach...
ja to vidím tak chlapci že schodná cesta bude pomocný elektromotor s velkym turbom... už pár takých lastovičiek je a elektromotor ťahá ako hluchý dvere jedno v jakych otáčkach... takže to bude ideál... len tie baterky musia trošku upgradovať... to je brzda...
že je turbodiera ked idem pohodovo a potrebujem prudko akcelerovať je jasné, ale ako sa správa "turbodiera" ked už idem na plne gule a preradim vyššiu rýchlosť, tam snád nemusíš čakať tie 1 - 2 sekundy... na záťah... (ak áno tak sa turbáci musia asi v prvom rade naučiť jazdiť s medziplynmi... ako náhrada za ten medzivstrek paliva do vyfukoveho potrubia u závodákov

teraz ma napadá že škoda že to nefunguje ako u vodného čerpadla so zásobárňou vody... namiesto blowoff ventilu kedy ide energia vlastne dokelu ale takto by "nespotrebovaný" stlačený vzduch išiel do čo ja viem 25 l tlakovej nádoby, ktorý v prípade poklesu tlaku v potrubí bude uvolnený a tým vykryje dieru z preradenia prípadne ubratia plynu...



------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EcoBoost motory
ked to tak vsetko citam, vsetky tie technicke moderne vymozenosti turbo, kompresory, elektro a neviem co este, viac a viac sa mi derie do popredia klasicka veta : objem nicim nenahradis
preto aj nadalej povazujem za naj co som kedy jazdil klasicku atmosfericku V6 (M3, mondeo ST), to je proste krasa co sa tyka vsetkeho. uz vidim KH ako zdviha palec - nejazdil si V8 !!!





- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: EcoBoost motory
no spočítajme to ... 1 sekundová turbo diera = u 2,5 litrového motora pri plných otáčkach 6000 za min čo je 100 obrátok za sekundu = 100 x 2,5 litra = 250 litrov
tak nič teda... no stlačených o jednu atm to bude 125 litrov aj tak je to velky sud... už v aj tak natesnaných autách...
ale u 1,6ky by to bolo 160 litrov stlačených 80 litrov a keby sme aspon na polovicu diery tak 40 l už by sa niekam dalo schovať...
misooooo
ekologicko eurobirokraticko magoristicka zložka našej užasnej unie by ti na to povedala "svoje"




ale u 1,6ky by to bolo 160 litrov stlačených 80 litrov a keby sme aspon na polovicu diery tak 40 l už by sa niekam dalo schovať...
misooooo






------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Pozor !!! Mas stvortakt, takze objem motora / 4 

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EcoBoost motory
sem s nimi !!!madbugie píše:misooooo![]()
![]()
ekologicko eurobirokraticko magoristicka zložka našej užasnej unie by ti na to povedala "svoje"
![]()
![]()
![]()


- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: EcoBoost motory
vlado počkaj pri jednej otáčke o 360 stupnov vybuchne len jeden valec ?
no v tom pripade ešte lepšie lebo by stačila menšia tlaková nádoba... kujvaaaaaaaaaaaaaaaa mam zlepšovák

misoo to by si za nimi musel do bruselu... aby nieco spravili s tymi drbnutymi emisnymi normami... EURO xyz... ako ja hovorim tu sa hrame na "ekologiu" a 15 najväčších tankerov na svete vyprodukuje viac bordelu ako všetky autá sveta... (a tých lodí je cca 5000
teda skôr
)
no v tom pripade ešte lepšie lebo by stačila menšia tlaková nádoba... kujvaaaaaaaaaaaaaaaa mam zlepšovák



misoo to by si za nimi musel do bruselu... aby nieco spravili s tymi drbnutymi emisnymi normami... EURO xyz... ako ja hovorim tu sa hrame na "ekologiu" a 15 najväčších tankerov na svete vyprodukuje viac bordelu ako všetky autá sveta... (a tých lodí je cca 5000






------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: EcoBoost motory
Technická data motorů 1,6 EcoBoost v novém C-Maxu
http://www.auto.cz/ford-c-max-a-grand-p ... oost-51522
Pozitivní je, že nové motory 1,6 EB budou s šestistupňovou převodovkou. Sice se to očekávalo, ale potrvzeno to nebylo
Co mě také zaujalo je nové naladění motoru 1,6 Ti-VCT ve dvou variantách - 77 a 92 kW
Zajímalo by mě, jestli je to jen softwarová úprava, či jsou i nějaké odlišné díly motoru


Pozitivní je, že nové motory 1,6 EB budou s šestistupňovou převodovkou. Sice se to očekávalo, ale potrvzeno to nebylo

Co mě také zaujalo je nové naladění motoru 1,6 Ti-VCT ve dvou variantách - 77 a 92 kW



2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
Akorát tam píšou, že 1.6 EcoBoost půjde jako první do nového C-Maxe, ale už to objednáváme do Mondea (118kW/160k), i když výroba bude až v listopadu, takže to časově vyjde asi nastejno...
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: EcoBoost motory
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: EcoBoost motory
sa čuduješ ? Bejby ST...
stúpne spotreba samolepiek ST na kapotu...
stúpne spotreba samolepiek ST na kapotu...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
No, Mondeo Enterprise s 1.6 EcoBoost se dá pořídit nové pod půl milionu, takže o to zájem docela je. Věčná škoda, že 2.0 EcoBoost jde nesmyslně pouze s automatem, přitom Volvo tento motor běžně nabízí i s manuálnem... Jinak prý každé Mondeo s tímto motorem během pár měsíců už navštívilo servis...




Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: EcoBoost motory
Nevieš zistiť o aký typ poruchy sa pri 2.0T motore jedná ?
Zaujíma ma to, lebo ak by som náhodou kupoval Ford, tak práve s týmto motorom a po takejto informácii zvnútra Fordu by som si to rozmyslel
Zaujíma ma to, lebo ak by som náhodou kupoval Ford, tak práve s týmto motorom a po takejto informácii zvnútra Fordu by som si to rozmyslel

- Milinko
- Zkušený
- Příspěvky: 1699
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: EcoBoost motory
hergot, nestraš!No Name píše:No, Mondeo Enterprise s 1.6 EcoBoost se dá pořídit nové pod půl milionu, takže o to zájem docela je. Věčná škoda, že 2.0 EcoBoost jde nesmyslně pouze s automatem, přitom Volvo tento motor běžně nabízí i s manuálnem... Jinak prý každé Mondeo s tímto motorem během pár měsíců už navštívilo servis...![]()
![]()

Mluvíš o 1.6 nebo 2.0?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host