výběr mondea - motorizace

Moderátor:phofy
Odpovědět

Jaký motor je podle vás nejlepší

Benzín
12
7%
1.8 16V 81kW
4
2%
1.8 SCi 96kW
16
9%
2.0 16V 107kW
31
18%
2.5 24V 125kW
20
12%
3.0 24V 166kW
27
16%
Nafta
4
2%
2.0 85kW
10
6%
2.0 96kW
16
9%
2.2 114kW
30
18%
 
Celkem hlasů: 170

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od kutil » 13.05.2010 10:03

Kolega měl Oktávku 1.9 TDI PD 96kW čiplou na nějakých 120kW/390Nm a myslím, že to byl 6ti kvalt. Nebyl problém aby jela přes 220km/h, ale problém byl jí (díky krátkému rozvoru) udržet na silnici.

Sám občas jezdím firemní 1.9TDI PD 77kW a nijak neosloví. Sice jde za plynem, ale žádný zátah se nedostavuje a spotřeba dost vysoká.

Ale třeba kamarád má Golf 2.0TDI PD 125kW a to už lítá pěkně, ve 4200ot má ještě 190Nm. A jeho kamarád má stejný motor čiplý a ten má ve 4200ot víc jak 400Nm. A to už je opravdu letadlo, žádné vadnutí.

A třeba jiný kolega má Fabii 1.9TDI PD 77kW, která ale podle brzdy má 88kW a po čipu má 120kW. A to už dělá z Fábie taky letadlo. Osobně považuju tak silné motory v tak malých autech za nebezpečné.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od Ma.rt » 13.05.2010 19:49

No jo, Subaru, to uz ale bude jina cenova hladina, ne? :mrgreen: ale jinak souhlas, turbobenziny urcite maji budoucnost, sice ve spotrebe jsou furt za turbodiesely,ale melo by to byt porad spolehlivejsi a nebudou se tak dlouho ohrivat jako nafta.
V PD 77kW v oktavce jsem se taky najezdil, mne se v tom jezdilo dobre a nebyl problem za 5 mimo mesto. Ale slyset to bylo slusne a ty 3000ot pri nejakych 140km/h bylo na moje usi azaz... jenze benzin u oktavky to nevytrhne... ty jsou pekne hlucny.
Kdybych se nebal poruch u ojetiny (u noveho bych byl v klidu) a nejezdil casto kratke trasy, tak jdu do TDCi hned. I kdyz me malem jeden osvedceny prodejce ukecal na TDDi ve focusu, na 66kW slusny svezeni, po vymene cerpadla a vstriku... no vahal jsem, nakonec jsem couvnul
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od Ma.rt » 16.05.2010 21:21

Jeste k te pruznosti motoru :D
stahnul jsem si pdf katalog mondeo 2002 a je tam uvedeno i zrychleni 50-100 na ctyrku a vsiml jsem si jedne zajimavosti

kombi
1.8 125koni 15,0s
2.0 TDCi 115koni 11,2s
... ale ted pozor,
2.0 TDCi 130koni 6-kvalt 14,9s na petku ... a toto je podle me srovnatelnejsi s benzinem, nebot tady diesel taky zacina na podtocenym motoru

no a abych potesil ballu a spol. s dvoulitrama
2.0 145koni 13,2s :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od ballu » 17.05.2010 07:54

Když už zde bádáme, není třeba míchat motory sjeté z pásu a motory jakkoliv čipnuté. To pak zkresluje jednotlivý pohled na motorizaci.
Jinak Ma.rt díky, že jsi na nás nezapomněl :bravo22:
Z mého hlediska bych nechodil v benzínu do menších obsahů s turbem, ale u toho mého dvoulitru přidat turbo. Motor neladit na max. výkon ale soustředit se na spotřebu. Výsledku by určitě dosáhli. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od kutil » 17.05.2010 15:15

Ma.rt: Hlavně je problém v tom, že u některých motorů a aut se uvádí pružné zrychlení na 4ku a u jiných na 5ku. Taky mě překvapilo, že měření pružného zrychlení začíná u podtočeného motoru.

U mého auta jsem měřil z 60-100km/h na 4ku a je to za http://www.youtube.com/watch?v=Ic1c2suje3g cca 5sec.

Hele Ma.rt kde jsi vzal těch 14,9s u 2.0 TDCi 130koni, já v ceníku Forda vidím 8,7s. :nnou:
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od Ma.rt » 17.05.2010 20:47

Na 5ku to byva u sestikvaltu.
Tak koukam jeste jednou a fakt tam vidim, co jsem napsal. Je to Katalog Ford Mondeo pro r.2002.
najdes to tady: http://mondeo.fordclubs.org/ v sekci Download, Prospekty a 2002.
Taky se mi to zda dost. Ja tim samozrejme nechci tvrdit, ze benzin se stejnym vykonem bude mit stejne pruzne zrychleni jako TDCi,ale ted rozdil neni tak propastny, jak byva v tabulkach, budou to desetinky sekundy, mozna sekunda. Ale rozdil ve spotrebe bude mazec, to je jasny :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od kutil » 18.05.2010 10:22

Koukni sem http://www.fordchar.cz/content/files/ka ... mondeo.pdf

To s tím pružným zrychlením na 5ku byl nesmysl a u nových ceníků už je to zřejmě na 4ku. Prostě není možné porovnávat pružné zrychlení benzínu na 4ku a dieselu na 5ku. Hlavně když je ta 5ka podotčená. Prostě i na té dokumentaci je vidět, jaký mají u Fordů binec. :irre:

Protože právě pružné zrychlení je údaj, který je u dieselů lepší jak u benzínů. V praxi to znamená, že i když má benzín lepší zrychlení z 0-100km/h, tak potom za jízdy diesel mnohem lépe zrychluje. Je to dané tím, že jak s dieselem, tak s benzínem jedeš mezi 2000-3000ot a v tomto rozsahu diesel lépe táhne. A třeba i na dálnici, kde ti benzín ve 130km/h točí kolem 4000ot, tak můj diesel točí 2200ot a zrychlení dieselu bude i v této rychlosti lepší.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od Boban » 18.05.2010 11:51

přesně tak to je :idea: ovšem záleží také na postavené převodovce a krouťák u nafty je prostě takový jako je :idea: ovšem mám sám vyzkoušený, že to (vystartování kupředu ) rychle pomine a já s benzínem pak hravě ujíždím zejména do kopců :idea: takže to nejde uplně porovnávat. :P

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od kutil » 18.05.2010 13:22

Boban: přesně tak, hrozně záleží na průběhu momentu, ne jen na maximální hodnotě. Některé diesely zabraly ale s otáčkama rychle vadly. Novější třeba v BMW nevadnou nebo vadnou až nad 5000ot. :perfect:

Ale máš pravdu, že u mého 2.2TDCI nad 3000ot auto přestává postupně zrychlovat a v 3500ot je dobré přeřadit, protože na vyšší stupeň auto zrychluje líp. Oproti benzínu, který se nad 3000ot teprve probouzí. Ale dá se na to zvyknout a naučit se diesel točit mezi 2000-3000ot.

Mám možnost porovnávat Mondeo 2.2TDCI 114kW a Lagunu 2.0 benzín 103kW a když přesednu z Mondea do Laguny, tak to prostě vůbec nejede, a to ani když to točím k 5000ot. Ten benzín se přiblíží k Mondeu točenému 2000-3000ot při otáčkách 4000-6000ot. Ale to zase dlouho nevydrží posádka ani majitel vozu. :nnou:
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od ballu » 18.05.2010 13:37

Kutil, benzín nad 130 km/hod a točky přes 4000,to budu ještě přemýšlet, jestli tě nepohoním na trojku :mrgreen:kopnu za 4, to mám na krouťáku, což ty ho máš na 1950ot tak při 2200 jde pomalu dolů. Nad těch 130-140km/hod nemůžeš očekávat, že nafta bude držet krok s benzínem. Tobě utne maximálku síla motoru, nám omezovač otáček. Na 180 zařadím za pět, což ty tam máš již nakvedlanou šestku a motor ti potahne v rozmezí 2000-3000 ot, což benzín na to má 4500-6000 ot a dál dle kondice, motoru.
2,2 nafta a 2,0 benál do 130 na zrychlení budou na tom stejně ,na pružné zrychlení samozřejmě nafta vyhrává na plnné čáře ale od toho je převodovka, kdy si já podřadím. :mrgreen: Nad 150 nafta na výběr moc nemá.
Do práce jezdím benzínem, v práci naftou a to když chci předjet, tak mám u 2,5Lturba rozsah 1500-2300 ot/ je pravdou trochu těžší kastle dodávky/, na těch 3000 ze 2500ot se mu sakra nechce.
Nejlépe je dát do tabulky, kterou jsem zde nedávno dával všechny údaje a ta sama propočte, jakým způsobem naftě zamávat. :ble2:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od kutil » 18.05.2010 14:07

ballu: Hrozně záleží na tom, jak máš u benzínu zpřevodovanou 5ku. Kamarád měl benzínovou Lagunu 2.0 98kW a vzhledem k tomu, že mu na 5ku točila ve 130km/h už 4000ot, tak ve 180km/h už vadla, protože byl motor přetočený a neměl už moment. Já u svého benzínového Mondea 1.8 92kW jsem točil na 5ku 4000ot až ve 160km/h a tak mě omezil nedostatek výkonu (jelo do 210km/h).

Současné Mondeo 2.2TDCI točí ve 188km/h nějakých 3100ot. Při těchto otáčkách má motor 290Nm a na kolech je 575Nm. To platí pro 6ku. Na 5ku už točí 3700ot a má na kolech jen 566Nm. Takže od 185km/h je pro mě nejvýhodnější jezdit na 6ku.

Být tebou, nepodceňuju TD CR, jen záleží na tom, jak dlouho moment vydrží. Třeba u BMW drží až skoro k 4500ot.

Při závodu se zřejmě za turbodieselem s benzínem udržíš, ale za cenu točení motoru mezí 4000-6000ot za cenu vysokého hluku a spotřeby.
Obrázek
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od ballu » 18.05.2010 17:47

To jsem neodolal a dal taky něco do mlýna. :Dancer: :Dancer: :Dancer:
Proto to tak píši, že nafta i benzín ve všech režimech nemohou mít navrch na toho druhého. To vždy záleží na tom mezičlánku u volantu, jestli ví ,jaký vlastnosti má jeho motor ,kdy má krouťák, do kdy na ten kvalt to může podržet, kdy podřadit. A votom to je. :hhura:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od Ma.rt » 18.05.2010 19:43

To jsem rad, ze to tu zije :mrgreen:
Ja s vami samozrejme souhlasim, i kdyz kutilovi budu trosku oponovat :D ja vim, ze na petku je diesel pri 50 podtoceny, ale to benzin na ctyrku taky :D
Uz jsem psal, s dieselem je svezeni prijemnejsi, vo tom zadna... ale taky je fakt, ze kdyz to moc nejelo, tak pri podrazeni jsem si nepomohl, i kdyz priznavam, ze vetsinou to nebylo potreba :mrgreen:
Pokud bych mel pri 130km/h 160Nm (odhaduji) a 3500ot., diesel pri teto rychlosti tocici 2200 musi mit 255Nm, aby mel stejne zrychleni, coz neni az tak moc, takze skutecne 2.0 ci 2.2 TDCI bude zrychlovat lepe. S rostouci rychlosti se ale rozdil bude snizovat. Mne kroutak poroste do 4500 a u dieselu se bude snizovat.
No a srovnani pri 188km/h, to mam 5000ot.a odhaduji 160Nm, diesel tocici 3100, aby byl srovnatelny, musi mit 258Nm. Kutil ma 290Nm na 2.2TDCI, tak je jasne lepsi, ale 2.0TDCi uz by takovou prevahu nemelo (85kW-ovy by asi byl dokonce horsi).
Ale kazdy jezdime v tom, co nam vyhovuje. A jelikoz ja jsem meziclanek u volantu jiz uklidneny, tak i ten maly benzin snesu :mrgreen: a spis nez z roztrhaneho asfaltu mam radost z toho, ze jsem nejakou trasu dokazal zajet za 6,5l/100km aniz jsem nekoho zdrzoval :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

m.a.x.i.m.u.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1764
Registrován: 05.02.2009 12:30

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od m.a.x.i.m.u.s » 19.05.2010 11:28

Ma.rt píše:Ja s vami samozrejme souhlasim, i kdyz kutilovi budu trosku oponovat :D ja vim, ze na petku je diesel pri 50 podtoceny, ale to benzin na ctyrku taky :D
No, nevím... Já jezdím s ST220 na 50km/hod na šestku a auto se jako podtočené nechová... Horší to je třeba u táty v C5 2,2 HDI kde z 5-ti rychlostí je 4 na 50km/hod podtočená a 3 je zase zbytečně moc. Této 5-ti stupňové převodovce by vyhovoala 60km/hod na 4
Ex ST220 model 2004

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: výběr mondea - motorizace

Příspěvek od kutil » 19.05.2010 15:29

Ma.rt: Benzíny nemají problém pod 2000ot, ale u TDCI varují kvůli dvouhmoťáku. Já jsem po mnoha benzínech šel do TDCI právě kvůli nižšímu hluku na dálnici a lepšímu zátahu v nejpoužívanějších otáčkách (2000-3000ot). Už nemusím být všude první a nemusím za každou cenu předjíždět. Ale musím říct, že mi dost dlouho trvalo, než jsem si na ježdění s dieselem zvykl. Hlavně na tu pozvolnou ztrátu zrychlení při předjíždění a včasné přeřazení na vyšší rychlost. O benzínu budu uvažovat až bude mít turbo a lepší zpřevodování do rychla. A nové diesely, třeba v Subaru, to už je zase jiné, tam opravdu tah neklesá.

Níže graf Oktavia 2.0 TDI PD 125kW která má moment více jak 400Nm v rozsahu 2300-4200ot!!!

Obrázek
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host