výběr mondea - motorizace
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Kolega měl Oktávku 1.9 TDI PD 96kW čiplou na nějakých 120kW/390Nm a myslím, že to byl 6ti kvalt. Nebyl problém aby jela přes 220km/h, ale problém byl jí (díky krátkému rozvoru) udržet na silnici.
Sám občas jezdím firemní 1.9TDI PD 77kW a nijak neosloví. Sice jde za plynem, ale žádný zátah se nedostavuje a spotřeba dost vysoká.
Ale třeba kamarád má Golf 2.0TDI PD 125kW a to už lítá pěkně, ve 4200ot má ještě 190Nm. A jeho kamarád má stejný motor čiplý a ten má ve 4200ot víc jak 400Nm. A to už je opravdu letadlo, žádné vadnutí.
A třeba jiný kolega má Fabii 1.9TDI PD 77kW, která ale podle brzdy má 88kW a po čipu má 120kW. A to už dělá z Fábie taky letadlo. Osobně považuju tak silné motory v tak malých autech za nebezpečné.
Sám občas jezdím firemní 1.9TDI PD 77kW a nijak neosloví. Sice jde za plynem, ale žádný zátah se nedostavuje a spotřeba dost vysoká.
Ale třeba kamarád má Golf 2.0TDI PD 125kW a to už lítá pěkně, ve 4200ot má ještě 190Nm. A jeho kamarád má stejný motor čiplý a ten má ve 4200ot víc jak 400Nm. A to už je opravdu letadlo, žádné vadnutí.
A třeba jiný kolega má Fabii 1.9TDI PD 77kW, která ale podle brzdy má 88kW a po čipu má 120kW. A to už dělá z Fábie taky letadlo. Osobně považuju tak silné motory v tak malých autech za nebezpečné.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
No jo, Subaru, to uz ale bude jina cenova hladina, ne?
ale jinak souhlas, turbobenziny urcite maji budoucnost, sice ve spotrebe jsou furt za turbodiesely,ale melo by to byt porad spolehlivejsi a nebudou se tak dlouho ohrivat jako nafta.
V PD 77kW v oktavce jsem se taky najezdil, mne se v tom jezdilo dobre a nebyl problem za 5 mimo mesto. Ale slyset to bylo slusne a ty 3000ot pri nejakych 140km/h bylo na moje usi azaz... jenze benzin u oktavky to nevytrhne... ty jsou pekne hlucny.
Kdybych se nebal poruch u ojetiny (u noveho bych byl v klidu) a nejezdil casto kratke trasy, tak jdu do TDCi hned. I kdyz me malem jeden osvedceny prodejce ukecal na TDDi ve focusu, na 66kW slusny svezeni, po vymene cerpadla a vstriku... no vahal jsem, nakonec jsem couvnul

V PD 77kW v oktavce jsem se taky najezdil, mne se v tom jezdilo dobre a nebyl problem za 5 mimo mesto. Ale slyset to bylo slusne a ty 3000ot pri nejakych 140km/h bylo na moje usi azaz... jenze benzin u oktavky to nevytrhne... ty jsou pekne hlucny.
Kdybych se nebal poruch u ojetiny (u noveho bych byl v klidu) a nejezdil casto kratke trasy, tak jdu do TDCi hned. I kdyz me malem jeden osvedceny prodejce ukecal na TDDi ve focusu, na 66kW slusny svezeni, po vymene cerpadla a vstriku... no vahal jsem, nakonec jsem couvnul
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Jeste k te pruznosti motoru
stahnul jsem si pdf katalog mondeo 2002 a je tam uvedeno i zrychleni 50-100 na ctyrku a vsiml jsem si jedne zajimavosti
kombi
1.8 125koni 15,0s
2.0 TDCi 115koni 11,2s
... ale ted pozor,
2.0 TDCi 130koni 6-kvalt 14,9s na petku ... a toto je podle me srovnatelnejsi s benzinem, nebot tady diesel taky zacina na podtocenym motoru
no a abych potesil ballu a spol. s dvoulitrama
2.0 145koni 13,2s

stahnul jsem si pdf katalog mondeo 2002 a je tam uvedeno i zrychleni 50-100 na ctyrku a vsiml jsem si jedne zajimavosti
kombi
1.8 125koni 15,0s
2.0 TDCi 115koni 11,2s
... ale ted pozor,
2.0 TDCi 130koni 6-kvalt 14,9s na petku ... a toto je podle me srovnatelnejsi s benzinem, nebot tady diesel taky zacina na podtocenym motoru
no a abych potesil ballu a spol. s dvoulitrama
2.0 145koni 13,2s

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: výběr mondea - motorizace
Když už zde bádáme, není třeba míchat motory sjeté z pásu a motory jakkoliv čipnuté. To pak zkresluje jednotlivý pohled na motorizaci.
Jinak Ma.rt díky, že jsi na nás nezapomněl
Z mého hlediska bych nechodil v benzínu do menších obsahů s turbem, ale u toho mého dvoulitru přidat turbo. Motor neladit na max. výkon ale soustředit se na spotřebu. Výsledku by určitě dosáhli.
Jinak Ma.rt díky, že jsi na nás nezapomněl

Z mého hlediska bych nechodil v benzínu do menších obsahů s turbem, ale u toho mého dvoulitru přidat turbo. Motor neladit na max. výkon ale soustředit se na spotřebu. Výsledku by určitě dosáhli.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Ma.rt: Hlavně je problém v tom, že u některých motorů a aut se uvádí pružné zrychlení na 4ku a u jiných na 5ku. Taky mě překvapilo, že měření pružného zrychlení začíná u podtočeného motoru.
U mého auta jsem měřil z 60-100km/h na 4ku a je to za http://www.youtube.com/watch?v=Ic1c2suje3g cca 5sec.
Hele Ma.rt kde jsi vzal těch 14,9s u 2.0 TDCi 130koni, já v ceníku Forda vidím 8,7s.
U mého auta jsem měřil z 60-100km/h na 4ku a je to za http://www.youtube.com/watch?v=Ic1c2suje3g cca 5sec.
Hele Ma.rt kde jsi vzal těch 14,9s u 2.0 TDCi 130koni, já v ceníku Forda vidím 8,7s.

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Na 5ku to byva u sestikvaltu.
Tak koukam jeste jednou a fakt tam vidim, co jsem napsal. Je to Katalog Ford Mondeo pro r.2002.
najdes to tady: http://mondeo.fordclubs.org/ v sekci Download, Prospekty a 2002.
Taky se mi to zda dost. Ja tim samozrejme nechci tvrdit, ze benzin se stejnym vykonem bude mit stejne pruzne zrychleni jako TDCi,ale ted rozdil neni tak propastny, jak byva v tabulkach, budou to desetinky sekundy, mozna sekunda. Ale rozdil ve spotrebe bude mazec, to je jasny
Tak koukam jeste jednou a fakt tam vidim, co jsem napsal. Je to Katalog Ford Mondeo pro r.2002.
najdes to tady: http://mondeo.fordclubs.org/ v sekci Download, Prospekty a 2002.
Taky se mi to zda dost. Ja tim samozrejme nechci tvrdit, ze benzin se stejnym vykonem bude mit stejne pruzne zrychleni jako TDCi,ale ted rozdil neni tak propastny, jak byva v tabulkach, budou to desetinky sekundy, mozna sekunda. Ale rozdil ve spotrebe bude mazec, to je jasny

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Koukni sem http://www.fordchar.cz/content/files/ka ... mondeo.pdf
To s tím pružným zrychlením na 5ku byl nesmysl a u nových ceníků už je to zřejmě na 4ku. Prostě není možné porovnávat pružné zrychlení benzínu na 4ku a dieselu na 5ku. Hlavně když je ta 5ka podotčená. Prostě i na té dokumentaci je vidět, jaký mají u Fordů binec.
Protože právě pružné zrychlení je údaj, který je u dieselů lepší jak u benzínů. V praxi to znamená, že i když má benzín lepší zrychlení z 0-100km/h, tak potom za jízdy diesel mnohem lépe zrychluje. Je to dané tím, že jak s dieselem, tak s benzínem jedeš mezi 2000-3000ot a v tomto rozsahu diesel lépe táhne. A třeba i na dálnici, kde ti benzín ve 130km/h točí kolem 4000ot, tak můj diesel točí 2200ot a zrychlení dieselu bude i v této rychlosti lepší.
To s tím pružným zrychlením na 5ku byl nesmysl a u nových ceníků už je to zřejmě na 4ku. Prostě není možné porovnávat pružné zrychlení benzínu na 4ku a dieselu na 5ku. Hlavně když je ta 5ka podotčená. Prostě i na té dokumentaci je vidět, jaký mají u Fordů binec.

Protože právě pružné zrychlení je údaj, který je u dieselů lepší jak u benzínů. V praxi to znamená, že i když má benzín lepší zrychlení z 0-100km/h, tak potom za jízdy diesel mnohem lépe zrychluje. Je to dané tím, že jak s dieselem, tak s benzínem jedeš mezi 2000-3000ot a v tomto rozsahu diesel lépe táhne. A třeba i na dálnici, kde ti benzín ve 130km/h točí kolem 4000ot, tak můj diesel točí 2200ot a zrychlení dieselu bude i v této rychlosti lepší.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: výběr mondea - motorizace
přesně tak to je
ovšem záleží také na postavené převodovce a krouťák u nafty je prostě takový jako je
ovšem mám sám vyzkoušený, že to (vystartování kupředu ) rychle pomine a já s benzínem pak hravě ujíždím zejména do kopců
takže to nejde uplně porovnávat. 




Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Boban: přesně tak, hrozně záleží na průběhu momentu, ne jen na maximální hodnotě. Některé diesely zabraly ale s otáčkama rychle vadly. Novější třeba v BMW nevadnou nebo vadnou až nad 5000ot.
Ale máš pravdu, že u mého 2.2TDCI nad 3000ot auto přestává postupně zrychlovat a v 3500ot je dobré přeřadit, protože na vyšší stupeň auto zrychluje líp. Oproti benzínu, který se nad 3000ot teprve probouzí. Ale dá se na to zvyknout a naučit se diesel točit mezi 2000-3000ot.
Mám možnost porovnávat Mondeo 2.2TDCI 114kW a Lagunu 2.0 benzín 103kW a když přesednu z Mondea do Laguny, tak to prostě vůbec nejede, a to ani když to točím k 5000ot. Ten benzín se přiblíží k Mondeu točenému 2000-3000ot při otáčkách 4000-6000ot. Ale to zase dlouho nevydrží posádka ani majitel vozu.

Ale máš pravdu, že u mého 2.2TDCI nad 3000ot auto přestává postupně zrychlovat a v 3500ot je dobré přeřadit, protože na vyšší stupeň auto zrychluje líp. Oproti benzínu, který se nad 3000ot teprve probouzí. Ale dá se na to zvyknout a naučit se diesel točit mezi 2000-3000ot.
Mám možnost porovnávat Mondeo 2.2TDCI 114kW a Lagunu 2.0 benzín 103kW a když přesednu z Mondea do Laguny, tak to prostě vůbec nejede, a to ani když to točím k 5000ot. Ten benzín se přiblíží k Mondeu točenému 2000-3000ot při otáčkách 4000-6000ot. Ale to zase dlouho nevydrží posádka ani majitel vozu.

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: výběr mondea - motorizace
Kutil, benzín nad 130 km/hod a točky přes 4000,to budu ještě přemýšlet, jestli tě nepohoním na trojku :mrgreen:kopnu za 4, to mám na krouťáku, což ty ho máš na 1950ot tak při 2200 jde pomalu dolů. Nad těch 130-140km/hod nemůžeš očekávat, že nafta bude držet krok s benzínem. Tobě utne maximálku síla motoru, nám omezovač otáček. Na 180 zařadím za pět, což ty tam máš již nakvedlanou šestku a motor ti potahne v rozmezí 2000-3000 ot, což benzín na to má 4500-6000 ot a dál dle kondice, motoru.
2,2 nafta a 2,0 benál do 130 na zrychlení budou na tom stejně ,na pružné zrychlení samozřejmě nafta vyhrává na plnné čáře ale od toho je převodovka, kdy si já podřadím.
Nad 150 nafta na výběr moc nemá.
Do práce jezdím benzínem, v práci naftou a to když chci předjet, tak mám u 2,5Lturba rozsah 1500-2300 ot/ je pravdou trochu těžší kastle dodávky/, na těch 3000 ze 2500ot se mu sakra nechce.
Nejlépe je dát do tabulky, kterou jsem zde nedávno dával všechny údaje a ta sama propočte, jakým způsobem naftě zamávat.
2,2 nafta a 2,0 benál do 130 na zrychlení budou na tom stejně ,na pružné zrychlení samozřejmě nafta vyhrává na plnné čáře ale od toho je převodovka, kdy si já podřadím.

Do práce jezdím benzínem, v práci naftou a to když chci předjet, tak mám u 2,5Lturba rozsah 1500-2300 ot/ je pravdou trochu těžší kastle dodávky/, na těch 3000 ze 2500ot se mu sakra nechce.
Nejlépe je dát do tabulky, kterou jsem zde nedávno dával všechny údaje a ta sama propočte, jakým způsobem naftě zamávat.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
ballu: Hrozně záleží na tom, jak máš u benzínu zpřevodovanou 5ku. Kamarád měl benzínovou Lagunu 2.0 98kW a vzhledem k tomu, že mu na 5ku točila ve 130km/h už 4000ot, tak ve 180km/h už vadla, protože byl motor přetočený a neměl už moment. Já u svého benzínového Mondea 1.8 92kW jsem točil na 5ku 4000ot až ve 160km/h a tak mě omezil nedostatek výkonu (jelo do 210km/h).
Současné Mondeo 2.2TDCI točí ve 188km/h nějakých 3100ot. Při těchto otáčkách má motor 290Nm a na kolech je 575Nm. To platí pro 6ku. Na 5ku už točí 3700ot a má na kolech jen 566Nm. Takže od 185km/h je pro mě nejvýhodnější jezdit na 6ku.
Být tebou, nepodceňuju TD CR, jen záleží na tom, jak dlouho moment vydrží. Třeba u BMW drží až skoro k 4500ot.
Při závodu se zřejmě za turbodieselem s benzínem udržíš, ale za cenu točení motoru mezí 4000-6000ot za cenu vysokého hluku a spotřeby.

Současné Mondeo 2.2TDCI točí ve 188km/h nějakých 3100ot. Při těchto otáčkách má motor 290Nm a na kolech je 575Nm. To platí pro 6ku. Na 5ku už točí 3700ot a má na kolech jen 566Nm. Takže od 185km/h je pro mě nejvýhodnější jezdit na 6ku.
Být tebou, nepodceňuju TD CR, jen záleží na tom, jak dlouho moment vydrží. Třeba u BMW drží až skoro k 4500ot.
Při závodu se zřejmě za turbodieselem s benzínem udržíš, ale za cenu točení motoru mezí 4000-6000ot za cenu vysokého hluku a spotřeby.

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: výběr mondea - motorizace
To jsem neodolal a dal taky něco do mlýna.
Proto to tak píši, že nafta i benzín ve všech režimech nemohou mít navrch na toho druhého. To vždy záleží na tom mezičlánku u volantu, jestli ví ,jaký vlastnosti má jeho motor ,kdy má krouťák, do kdy na ten kvalt to může podržet, kdy podřadit. A votom to je.



Proto to tak píši, že nafta i benzín ve všech režimech nemohou mít navrch na toho druhého. To vždy záleží na tom mezičlánku u volantu, jestli ví ,jaký vlastnosti má jeho motor ,kdy má krouťák, do kdy na ten kvalt to může podržet, kdy podřadit. A votom to je.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
To jsem rad, ze to tu zije
Ja s vami samozrejme souhlasim, i kdyz kutilovi budu trosku oponovat
ja vim, ze na petku je diesel pri 50 podtoceny, ale to benzin na ctyrku taky
Uz jsem psal, s dieselem je svezeni prijemnejsi, vo tom zadna... ale taky je fakt, ze kdyz to moc nejelo, tak pri podrazeni jsem si nepomohl, i kdyz priznavam, ze vetsinou to nebylo potreba
Pokud bych mel pri 130km/h 160Nm (odhaduji) a 3500ot., diesel pri teto rychlosti tocici 2200 musi mit 255Nm, aby mel stejne zrychleni, coz neni az tak moc, takze skutecne 2.0 ci 2.2 TDCI bude zrychlovat lepe. S rostouci rychlosti se ale rozdil bude snizovat. Mne kroutak poroste do 4500 a u dieselu se bude snizovat.
No a srovnani pri 188km/h, to mam 5000ot.a odhaduji 160Nm, diesel tocici 3100, aby byl srovnatelny, musi mit 258Nm. Kutil ma 290Nm na 2.2TDCI, tak je jasne lepsi, ale 2.0TDCi uz by takovou prevahu nemelo (85kW-ovy by asi byl dokonce horsi).
Ale kazdy jezdime v tom, co nam vyhovuje. A jelikoz ja jsem meziclanek u volantu jiz uklidneny, tak i ten maly benzin snesu
a spis nez z roztrhaneho asfaltu mam radost z toho, ze jsem nejakou trasu dokazal zajet za 6,5l/100km aniz jsem nekoho zdrzoval 

Ja s vami samozrejme souhlasim, i kdyz kutilovi budu trosku oponovat


Uz jsem psal, s dieselem je svezeni prijemnejsi, vo tom zadna... ale taky je fakt, ze kdyz to moc nejelo, tak pri podrazeni jsem si nepomohl, i kdyz priznavam, ze vetsinou to nebylo potreba

Pokud bych mel pri 130km/h 160Nm (odhaduji) a 3500ot., diesel pri teto rychlosti tocici 2200 musi mit 255Nm, aby mel stejne zrychleni, coz neni az tak moc, takze skutecne 2.0 ci 2.2 TDCI bude zrychlovat lepe. S rostouci rychlosti se ale rozdil bude snizovat. Mne kroutak poroste do 4500 a u dieselu se bude snizovat.
No a srovnani pri 188km/h, to mam 5000ot.a odhaduji 160Nm, diesel tocici 3100, aby byl srovnatelny, musi mit 258Nm. Kutil ma 290Nm na 2.2TDCI, tak je jasne lepsi, ale 2.0TDCi uz by takovou prevahu nemelo (85kW-ovy by asi byl dokonce horsi).
Ale kazdy jezdime v tom, co nam vyhovuje. A jelikoz ja jsem meziclanek u volantu jiz uklidneny, tak i ten maly benzin snesu


Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: výběr mondea - motorizace
No, nevím... Já jezdím s ST220 na 50km/hod na šestku a auto se jako podtočené nechová... Horší to je třeba u táty v C5 2,2 HDI kde z 5-ti rychlostí je 4 na 50km/hod podtočená a 3 je zase zbytečně moc. Této 5-ti stupňové převodovce by vyhovoala 60km/hod na 4Ma.rt píše:Ja s vami samozrejme souhlasim, i kdyz kutilovi budu trosku oponovatja vim, ze na petku je diesel pri 50 podtoceny, ale to benzin na ctyrku taky
Ex ST220 model 2004
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Ma.rt: Benzíny nemají problém pod 2000ot, ale u TDCI varují kvůli dvouhmoťáku. Já jsem po mnoha benzínech šel do TDCI právě kvůli nižšímu hluku na dálnici a lepšímu zátahu v nejpoužívanějších otáčkách (2000-3000ot). Už nemusím být všude první a nemusím za každou cenu předjíždět. Ale musím říct, že mi dost dlouho trvalo, než jsem si na ježdění s dieselem zvykl. Hlavně na tu pozvolnou ztrátu zrychlení při předjíždění a včasné přeřazení na vyšší rychlost. O benzínu budu uvažovat až bude mít turbo a lepší zpřevodování do rychla. A nové diesely, třeba v Subaru, to už je zase jiné, tam opravdu tah neklesá.
Níže graf Oktavia 2.0 TDI PD 125kW která má moment více jak 400Nm v rozsahu 2300-4200ot!!!

Níže graf Oktavia 2.0 TDI PD 125kW která má moment více jak 400Nm v rozsahu 2300-4200ot!!!

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host