Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 22.01.2021 09:31

U baráku má ten wallbox pod střechou snad každej, případně krytý stání pro auto (s nabíječkou) - v tom nabíjení bych pak neviděl problém, přijedeš domu, kuchneš to na nabíječku jak mobil a "neřešíš", ráno máš nabito a vyhřáto /vychlazeno.

JInak jak píše Karel - jak sleduju recenze elektroaut na YT, tak nedávno jsem viděl jak Rasťo Chvála dával na veřejný nabíječce auto nabíjet během slejváku a samozřejmě žádná stříška nic, taky jsem si říkal, že to je drsný :mrgreen: a že bych z toho neměl dobrej pocit.

Jinak při využití nízkýho tarifu to nevychází přece tak zle, určitě líp než i nějakej velmi úspornej nafták, pokud se tedy bavíme jen o ceně "paliva", jak se do toho začne započítávat cena celýho auta, tak už to jde samozřejmě úsporností do kopru.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 22.01.2021 09:33

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.01.2021 09:39

Ked idem 20km tam a 20km naspat, dojazd pocitat netreba. Je tam povedzme dalsich 80km rezerva.
Ak idem na dlhsiu cestu, treba to sledovat, rovnako ako palivo v nadrzi.
Vyborne rekuperuju, takze spotreba nie je tak zla. Rezim B je super do mesta, vtedy brzdu ani netreba.
Nabijanie v dazdi funguje. Konektory vodotesne. Silovu elektrinu to pusti az vtedy, ked sa nabijacka s autom "dohodnu". Plus ochrany pred vedenim prudu tam, kam nema ist. Pred domom to aj tak byva pod strieskou.

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Kaspik » 22.01.2021 10:07

pbjun píše: 21.01.2021 14:56 No my máme auta 3. Takže by se jednalo o výměnu nejspíše fiesty - ta nás v následujících 4 letech nejspíše čeká. U nás prostě řešíme věc, že jedno auto jede 20km tam a 20km druhé najede 7km tam a 7km zpět a pak je tu auto pracovní, které buď je doma (dělám z domu) nebo jezdí (jedu pro zboží, se zbožím, na sklad...). Jeden z nás musí ráno s malým do školky nebo ze školky a druhý z nás musí do práce nebo z práce. Takže jedno elektroauto by se určitě vyplatilo, ale pořád se nebavím jen o autě, ale i o těch solárech aby se to alespoň zhruba vyplatilo, ze sítě je to nesmysl. navíc, když se prostě auto nenabije tak se vezme druhé auto a jede se - to jsme ale teď řešili na spalovákách, v 5 ráno v -20 sem stěhoval sedačku z focuse do peugeota kde se musely poskládat zadní sedadla a přeskládat bordel v kufru. Takže toto je věc co se neřeší. Nebo, když se nenabije tak se prostě vezme ráno do školky a zpět a dá se nabíjet a zůstane pořád ještě jedno auto se spalovákem :D Defacto jestli mít dva spalováky a elektro nebo tři spalováky a elektro už je asi jedno, ta pojistka je za pár peněz :D
A není přesně na tohle ideální PHEV / HEV? PHEV ti na 20km tam a 20km zpět stačí za stejnou spotřebu jako elektroauto, a přitom neřešíš pokud potřebuješ dojet dál. Cenově je níž než elektroauto. Když nemáš zásuvku / přístup, nic se neděje.

Prozatím všechny use-cases, co jste tu jmenovali (kratší dojezdy, pendlování s dětma, ...) jsou na PHEV jako dělaný. Za mě osobně je v současnosti PHEV nejlepší varianta - na cukačky po městě/u města máš elektroauto, na všechno ostatní máš klasický auto. V jednom. :nazdravi:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 22.01.2021 10:13

Jak píše Kaspik, PHEV mi pro dnešek přijde taky jako ideální řešení ... dvě využití v jednom, paráda.
Jen bych se bál servisních nákladů v budoucnu, ale jestli člověk plánuje auto na 5-7 let (záruka) a pryč .. tak pohoda :mrgreen: :palec_nahoru:

EDIT: Dodám teda, že me u Fordu zatím štve, ze PHEV neni u těch nižších modelů, mít to Puma, tak s jejím nakupem pro manželku tak neotálím a objednám hned :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 22.01.2021 10:34

Servisu bych se nebál a u hybridu bych se nevázal na forda. Toyota prius obsazuje horní příčky v testech spolehlivosti.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Kaspik » 22.01.2021 10:37

Sentik píše: 22.01.2021 10:13 Jak píše Kaspik, PHEV mi pro dnešek přijde taky jako ideální řešení ... dvě využití v jednom, paráda.
Jen bych se bál servisních nákladů v budoucnu, ale jestli člověk plánuje auto na 5-7 let (záruka) a pryč .. tak pohoda :mrgreen: :palec_nahoru:

EDIT: Dodám teda, že me u Fordu zatím štve, ze PHEV neni u těch nižších modelů, mít to Puma, tak s jejím nakupem pro manželku tak neotálím a objednám hned :roll:
Puma bude HEV během letošního roku, kdyby někdo nechtěl nabíjet... současnej mHEV je dle mého naprosto k ničemu. :nixw:

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pbjun » 22.01.2021 10:49

Já mám s hybridama jediný ale zásadní problém. A to je to co se děje priusům atd. Tzn. jedeš na elektriku a najednou se nastartuje spalovák po kterém se chce aby jel hned na plný výkon. Ty motory po cca 100tis km bývají zralé na generálku, žerou olej jak starý 1,6 zetec po 400tis km :D

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 22.01.2021 10:55

2 Kaspik:
PHEV by byl pro "levny" auto jako je Puma asi moc? :D
To je přesně ono, v současný chvíli si můžu dát do výroby buď mHEV 1.0 s manuálem a nebo "normální" s automatem, to je výběr tak super, že jsem prostě nevybral a čekám.

Ten budoucí vývoj, tlak na emise, je jasný že to vše jde k hybridům, je to tak všude. Ale zas je to takový polovičatý, kdyby měl člověk aspon možnost kupovat PHEV všude, bylo by to jednodušší.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Kaspik » 22.01.2021 11:20

Uvidíme, třeba přijde taky, ale u PHEV je o mnoho větší baterka, je tam nabíjení a spousta dalších věcí, který by se "nemusely vejít" a zbytečně by auto ztěžklo... HEV bude asi fajn kompromis, třeba ti bude vyhovovat, tak vyčkej. :)

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 22.01.2021 11:26

Jojo, nejsem v časovým presu :palec_nahoru:

Ale jak jsem říkal, ve vedlejším threadu se to hádá atmosféra vs downsizing a pomalu přijde čas se hádat, jestli mHEV, HEV nebo "klasiku" 1.0 EB :mrgreen:

Ta budoucnost je - at se nám to líbí nebo ne - v plný nebo částečny elektrifikaci :D
mHEV mi přijde jako úplná zbytečnost, nevím, je třeba vyčkat.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.01.2021 12:20

pbjun píše: 22.01.2021 10:49 Já mám s hybridama jediný ale zásadní problém. A to je to co se děje priusům atd. Tzn. jedeš na elektriku a najednou se nastartuje spalovák po kterém se chce aby jel hned na plný výkon. Ty motory po cca 100tis km bývají zralé na generálku, žerou olej jak starý 1,6 zetec po 400tis km :D
V akom rezime? Kedy sa to stane? Mimo situacie, ze ides na elektrinu a zrazu stlacis plyn na podlahu.

mild hybrid je aj podla mna slepa cesta. To je finta na normovane testy spotreby. Aj ked je pravda, ze hlavne pri slabsich motoroch (tam patri aj 1.0 EB nad volnobehom - turbo nefuka, je z toho litrova atmosfera, pripadne klasicke litrove atmo) ten starter-generator dost pomaha na vyhladenie vykonovej krivky motora a odstranenie nahleho prudkeho zatahu v momente roztocenia turba.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6868
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.01.2021 12:31

myslim ze Vaculik to pri testu fofo rikal, ze to pomuze jen pri rozjezdu a tedy ten vykon mel mit jen ten motor

apropo stano, proc nemas podpis(auto), ted ctu, ze jezdis i elektrem, myslim ze na "obcasne" rypnuti jsi uz povznesen :lol:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pbjun » 22.01.2021 12:34

No tak my se bavime o hybridu ktery jezdi jen na elektrinu a jak elektrina dojde tak jedes na spalovak - v oznaceni sem trosku mimo sorry. Takze ve chvili ze se auto dostane na dalkovku nekde na dalnici tak proste prepne na spalovak a spalovak rovnou pojede 130 takze rovnou na plny vykon a tim padem ho znicis.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6868
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.01.2021 12:54

ja taky, tech zkratek uz je nejak moc :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host