Stránka 9 z 57
Napsal: 25.06.2007 09:41
od zewl
Tak jsem jel ted kousicek o vikendu a cisla jsou takova:
vzdalenost: 250 km
spotreba: 5.7 litru / 100 km
palivo: Shell V Power diesel
2 lidi v aute, bez klimatizace, 15% dalnice, zbytek slusne okrsky, kopce atd., po dalnici cca. 120 km/hod, zbytek cca. 70-90 km/hod., jizda v pohode, zadny umorny setreni nafty a taky zadnej zavod.
Tyhle cisla uz jsou slusna si myslim, i kdyz 250 km asi neni nic moc vypovidajici vzorek

Ale furt lepsi nez dratem do oka.
Napsal: 25.06.2007 11:18
od mansart
Jo tak to jsi na tom stejně jako já. Jezdíme zhruba stejně a máme i stejnou spotřebu

. já jen teda měl občas zaplou klimu
otázka
Napsal: 26.06.2007 08:27
od polkiboj
nazdar hoši. Nevedeli by ste mi poradiť na jednu otázku. Chcem sa Vás proste opýtať, či motor TDCi pri 60km/h na 5 rýchlostnom stupni na rovinke netrpí, keď točí asi tak 3mm nad 1000 otáčkami. na 4ke mi to točí tak 1500 otm/h. Díki
Re: otázka
Napsal: 26.06.2007 08:37
od zewl
polkiboj píše:nazdar hoši. Nevedeli by ste mi poradiť na jednu otázku. Chcem sa Vás proste opýtať, či motor TDCi pri 60km/h na 5 rýchlostnom stupni na rovinke netrpí, keď točí asi tak 3mm nad 1000 otáčkami. na 4ke mi to točí tak 1500 otm/h. Díki
Myslim, ze tohle vlakno je o spotrebe TDDi, ne? Tady tvuj dotaz tezko nekdo najde.
Re: otázka
Napsal: 27.06.2007 18:25
od Jozkablack
polkiboj píše:nazdar hoši. Nevedeli by ste mi poradiť na jednu otázku. Chcem sa Vás proste opýtať, či motor TDCi pri 60km/h na 5 rýchlostnom stupni na rovinke netrpí, keď točí asi tak 3mm nad 1000 otáčkami. na 4ke mi to točí tak 1500 otm/h. Díki
Tak to je těžký....ale pokud jen dojíždíš a nechceš přidávat, tak je to v pohodě....pokud ale chceš na pětku jet 60km/h dýl, je to nesmysl, rači tam nech tu čtyřku......těch 1500otáček je OK i kvuli spotřebě

Tohle platí asi pro všechny motory

Napsal: 27.06.2007 19:21
od pelen
Motor si ma pobroukavat a ne poskubavat a dusit se v malych otackach. Nereste nejnizsi otacky podle tacha, ale zacnete motoru naslouchat. Benzinaci jsou mozna trosku v nevyhode, maji tissi motor.
Napsal: 27.06.2007 19:30
od Jozkablack
pelen píše:Motor si ma pobroukavat a ne poskubavat a dusit se v malych otackach. Nereste nejnizsi otacky podle tacha, ale zacnete motoru naslouchat. Benzinaci jsou mozna trosku v nevyhode, maji tissi motor.
K tomu neni co dodat....přesně tak poslouchat motor...to je ono!!!

Napsal: 09.07.2007 07:34
od mansart
Ahojte lidi musím se vám pochlubit se svoji spotřebou. Na poslední nádrž jsem zvládnul jet za rovných 5l. A to jsem stáhnul snad jen díky tomu že jsem jel asi o 10km/h nižší rychlostí než při předchozím měření a ještě díky radě že mám dojíždět na neutrál. Jinak styl jízdy zůstal stejný. Předchozí spotřeba byla 5,7l. Takže podlě mě slušné číslo.
Napsal: 09.07.2007 09:50
od zewl
mansart píše:Ahojte lidi musím se vám pochlubit se svoji spotřebou. Na poslední nádrž jsem zvládnul jet za rovných 5l. A to jsem stáhnul snad jen díky tomu že jsem jel asi o 10km/h nižší rychlostí než při předchozím měření a ještě díky radě že mám dojíždět na neutrál. Jinak styl jízdy zůstal stejný. Předchozí spotřeba byla 5,7l. Takže podlě mě slušné číslo.
Dojizdet na neutral je blbost u jizdy na spotrebu. I kdyz jedes na neutral, palivo ti tam tece. Kdyz dojizdis s rychlosti, pocitac to pozna ze brzdis motorem a nedava tam ani kapku paliva (pokud tedy nejezdis Wartasem bez pocitace

). Kdyz budes dojizdet na neutral, musi byt okolo 0.5-1 litr / hod na udrzeni mimimalnich otacek, aby ti motor nezdechl. Ale i tak ta spotreba 5 litru / 100 km, to je dost dobry vysledek

Napsal: 09.07.2007 09:58
od zewl
No ja to ted pres svatky taky trosku zas testnul a tady jsou vysledky:
vzdalenost: 765 km
spotreba: 5.8 l / 100 km
palivo: Shell V Power diesel
3 lidi v aute, plnej kufr veci, cca. 200 km klimatizace, zbytek bez klimatizace, cca. 200 km dalnice (120 km/hod), 500 km solidni okrsky na kterych se krasne da jet 80-100 km/hod, zbytek mesto. Myslim, ze kdybych jel sam s prazdnym autem, tak to bude tak za 5 litru. Ta zatez jde poznat. Podle moudrych knizek je kazda osoba cca. 0.5 litru navic. Ale jezdete na dovolenou sami, ze jo

Napsal: 09.07.2007 11:27
od mansart
Tohle je taky pěkná spotřeba se třemi lidmi a na půl zaplou klimou....
Jako já bych se třeba dostal pod těch pět litrů,ale to už by bylo o hubu a cestu bych si vůbec neužil. Tohle jak jsem spočítal tak jsem úplně zíral

Napsal: 09.07.2007 13:03
od David 1
Zítra jedu do Chorvatska tak to zkusím změřit a napsat,ale myslím,že se k pěti nemám šanci dostat.
Napsal: 09.07.2007 13:09
od silverwolf
zewl píše:mansart píše:Ahojte lidi musím se vám pochlubit se svoji spotřebou. Na poslední nádrž jsem zvládnul jet za rovných 5l. A to jsem stáhnul snad jen díky tomu že jsem jel asi o 10km/h nižší rychlostí než při předchozím měření a ještě díky radě že mám dojíždět na neutrál. Jinak styl jízdy zůstal stejný. Předchozí spotřeba byla 5,7l. Takže podlě mě slušné číslo.
Dojizdet na neutral je blbost u jizdy na spotrebu. I kdyz jedes na neutral, palivo ti tam tece. Kdyz dojizdis s rychlosti, pocitac to pozna ze brzdis motorem a nedava tam ani kapku paliva (pokud tedy nejezdis Wartasem bez pocitace

). Kdyz budes dojizdet na neutral, musi byt okolo 0.5-1 litr / hod na udrzeni mimimalnich otacek, aby ti motor nezdechl. Ale i tak ta spotreba 5 litru / 100 km, to je dost dobry vysledek

Jóó, a když brzdíš motorem, tak ten motor neběží? S tou ani kapkou paliva to není pravda. Nebo snad máš na otáčkoměru 0 otáček? Nebo si myslíš, že se motor převaluje jen tak na sucho ?

Napsal: 09.07.2007 13:51
od StratoS
silverwolf píše:zewl píše:mansart píše:Ahojte lidi musím se vám pochlubit se svoji spotřebou. Na poslední nádrž jsem zvládnul jet za rovných 5l. A to jsem stáhnul snad jen díky tomu že jsem jel asi o 10km/h nižší rychlostí než při předchozím měření a ještě díky radě že mám dojíždět na neutrál. Jinak styl jízdy zůstal stejný. Předchozí spotřeba byla 5,7l. Takže podlě mě slušné číslo.
Dojizdet na neutral je blbost u jizdy na spotrebu. I kdyz jedes na neutral, palivo ti tam tece. Kdyz dojizdis s rychlosti, pocitac to pozna ze brzdis motorem a nedava tam ani kapku paliva (pokud tedy nejezdis Wartasem bez pocitace

). Kdyz budes dojizdet na neutral, musi byt okolo 0.5-1 litr / hod na udrzeni mimimalnich otacek, aby ti motor nezdechl. Ale i tak ta spotreba 5 litru / 100 km, to je dost dobry vysledek

Jóó, a když brzdíš motorem, tak ten motor neběží? S tou ani kapkou paliva to není pravda. Nebo snad máš na otáčkoměru 0 otáček? Nebo si myslíš, že se motor převaluje jen tak na sucho ?

noo popravde pokud vim, tak ten motor bezi doslova nasucho. aspon u dieslu je to celkem jasne. olej jde, protoze motor se toci a pokud se pisty hybou setrvacnosti..i proto tu je rek bych setrvacnik, neni duvod tam nejake palivo vstrikovat ne ? take proto je tam na to nejaky elektromagneticky ventil ktery ten privod proste uzavre..
Napsal: 09.07.2007 16:52
od zewl
silverwolf píše:zewl píše:mansart píše:Ahojte lidi musím se vám pochlubit se svoji spotřebou. Na poslední nádrž jsem zvládnul jet za rovných 5l. A to jsem stáhnul snad jen díky tomu že jsem jel asi o 10km/h nižší rychlostí než při předchozím měření a ještě díky radě že mám dojíždět na neutrál. Jinak styl jízdy zůstal stejný. Předchozí spotřeba byla 5,7l. Takže podlě mě slušné číslo.
Dojizdet na neutral je blbost u jizdy na spotrebu. I kdyz jedes na neutral, palivo ti tam tece. Kdyz dojizdis s rychlosti, pocitac to pozna ze brzdis motorem a nedava tam ani kapku paliva (pokud tedy nejezdis Wartasem bez pocitace

). Kdyz budes dojizdet na neutral, musi byt okolo 0.5-1 litr / hod na udrzeni mimimalnich otacek, aby ti motor nezdechl. Ale i tak ta spotreba 5 litru / 100 km, to je dost dobry vysledek

Jóó, a když brzdíš motorem, tak ten motor neběží? S tou ani kapkou paliva to není pravda. Nebo snad máš na otáčkoměru 0 otáček? Nebo si myslíš, že se motor převaluje jen tak na sucho ?

kdyz brzdis motorem, motor sice jede, ale jede jen diky setrvacnosti auta, kde se pohyb z kol prenasi na motor. Nic nezere, klapky jsou pocitacem zavreny.
cituji: "Při brzdění motorem u moderních aut dochází k uzavření přívodu paliva a žádné palivo se nespotřebovává. Vůz jede takzvaně zadarmo, a přitom se šetří brzdy. Brzdění motorem proto může být u aut, ve kterých dodávku paliva řídí elektronika, výhodnější než jízda na volnoběh neboli na neutrál."
prevzato z
http://auto.idnes.cz/autoskola-usporne- ... tomoto_fdv