EcoBoost motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od mehturt » 30.07.2010 07:36

objavil som recenziu na nove Mondeo s EcoBoost motorom a tam si spotrebu chlapik pochvaluje..
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 30.07.2010 08:08

jj turbo je turbo, robi to zazraky. ale verim, ze sa budu este vyrabat hladke benziny pre fajnsmekrov. ta reakcia na pedal je (zatial) neprekonatelna :wink: ale priznavam, tiez by som si radsej vybral o 50% viac vykonu na ukor sekundoveho onesokrenia na pedali :D

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od madbugie » 30.07.2010 08:40

misoo ake sekundove oneskorenie ???

jedine ak pri prvej akcelerácii a akonáhle už sa dostaneš do otáčok turba tak aj pri preradovaní nie je skoro žiadne oneskorenie ked už je turbo v otáčkach... ???
Naposledy upravil(a) madbugie dne 30.07.2010 08:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dzefer » 30.07.2010 08:49

ake oneskorenie? Vcera som isiel cca 500km s dieselovym passatom s automatickou prevodovou. Uznavam, je to starsie auto (B5.5 tusim) a dizel k tomu, ale ked som chcel predbiehat, tak som musel stlacit pedal dobru sekundu predtym, nez som chcel naozaj vyrazit. Kym sa roztocilo turbo, kym sa spamatala prevodovka, ...
Toto oneskorenie.

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od madbugie » 30.07.2010 08:57

dzefer a čo očakávaš od automatickej prevodovky a dízla ? :D

a bola prevodovečka v režime šport ? ja som jazdil s 2 ročným passatom 2,0 diezel 6AT tuším 140 koní a ked sa tam šuplo S-ko tak to začalo krásne točiť... ked tam bol normalny D-drive tak to bolo lenive...

ja sa aj tak najviac teším na 1,6 s tým vyšším výkonom tuším 180 k ohlasovali... lahký predok výkon skoro ako ST... to bude chrumkave... a 6kvalt manuálny k tomu... ale v podstate aj 150 už bude na slušné povozenie + nejaký ten drobný chiptuning, filter,... tak 165 - 170 to dá to bude pošušňáňíčko...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 30.07.2010 09:18

no co som soferoval auta s turbom, tak vsetky bez vynimky mali turbodieru (cca sekunda az dve), ST, TDCi, TDi... :)

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od madbugie » 30.07.2010 09:39

no ano ked ides zo zakladnych otacok kde ešte turbo nieje roztočené... (to je tá prvá akcelerácia) ani hladka atmosfera sa nebude trhat dopredu ked pojdem zrychlovat z 2000 ot.

ale mi nehovor že ked je motor už vytočený a preradíš vyšší stupeň, že je tam sekundová turbodiera
Naposledy upravil(a) madbugie dne 30.07.2010 09:43, celkem upraveno 1 x.
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 30.07.2010 09:42

no to ti nepoviem presne, neviem ci som toto skusal, ale nezazil som ani raz aby turbodiera nebola. nechcem tu teoretizovat, nech sa vyjadria majitelia turbomotorov.

pre istotu aby sme si rozumeli mas na mysli napr. ze ides konstantnou rychlostou povedzme (focus ST) pri 4 tis. ot. a rychlo pridas plyn az na zem. jo ? ak hej, tak v reali si neviem predstavit ze by som koli "vzdy pripraveny" jazdil povedzme na okrskach na 3-ke aby som bol vzdy vo vysokych otackach :mrgreen:

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od madbugie » 30.07.2010 09:51

misoo a ty ako jazdíš so svojím autom ? tiež nechodíš po okreskách s vytočenou 4kou či 3kou rýchlosťou...

ideš si pekne po okreske 90kou na 5ke 2800 ot či kolko a potrebuješ predbehnúť... ? lebo darmo budeš šlapať plyn na podlahu aj tak to nepojde... tak čo urobíš no mrskneš tam v miernom predstihu 4 prípadne 3ku a jedeeeeeeeeeeeeš no a predsa tak isto sa jazdí aj s turbomotormi

asi nikto nebude v 90 predbiehať na 6ke ked je na otáčkomere 2000 ot. tiež tam 50 m pred predpiehaným objektom mrskne 3ku, 4ku a fičiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

OK ale už stačilo polemizovania máš pravdu počkajme si na tie nové motory a potom uvidíme...

a ked jazdíš športovo ja neviem napr. na Babe tak prvá akcelerácia je s turbo dierou ale ostatné už ideš pod "parou" takže sa turbo diera nekoná...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dzefer » 30.07.2010 09:55

turbodieru zazijes, ked sa k niekomu blizis s uvolnenym plynom, lebo oproti ide auto. Auto prejde, ty zmacknes plyn a .... Nic.

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 30.07.2010 10:00

jasne, ak jazdim sportovo na babe, tak mam vzdy motor v otackach, tam by to vadit nemalo. ale pri beznej jazde som tu dieru zazil proste vzdy. ale na takom ST sa v pohode predbieha (nepotrebujes vzdy predbiehat na maximum) aj na 6-ke pri 90kmh to ma (po sekunde) celkom slusny zatah :palec_nahoru: u mna to samozrejme neni mozne ani na 5-ke, to nemozme porovnavat s ST. teda povedal by som ze u mna aj na 5-ke nastava zrychlenie a to okamzite (na rozdiel od ST), druha vec je ze to zrychlenie je zufalo pomale (na rozdiel od ST - po 1s.) :lol:
skusme ale porovnat rovnako vykonny motor, len jeden s turbom a druhy bez turba. pri normalnej ci sportovej jazde bude mat atmosfera vzdy navrch co sa tyka reakcie na plyn.

edit : pisal som vcedulovi nech sa zapoji do diskusie, ze treba jeho vacsie skusenosti :)

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od madbugie » 30.07.2010 10:07

ved zjavne sa chápeme... ked idem z prázdna alebo z nízkych otáčok, tak vždy je turbodiera to je fyzika...

dzefer neviem, ale ja som ešte s uvolneným plynom nepredbiehal :D aj ked ide oproti auto... ved vidím,... podradím a idem... alebo ked nepodradím tak aspon držím auto v otáčkach...

(aj tak kým ja splatím toto auto a budem kupovať nové, tak už asi budú elektromotory :D :D :D a to bude iný zátah vocpodu vole pytcho...) :D :D :D a bez diery :D :D :D
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od vcedula » 30.07.2010 10:22

jasne ze 2.5T ma turbodieru, ale na rozdiel od nizkoobjemovych motorov aj bez zatahu turba ma pekne zrychlenie, to je podla mna najvacsi rozdiel. Takze pri predbiehani tiez podradujem, pokial potrebujem rychlo predbehnut. Sice plny zatah to ma ani nie po 1 sec ale skor az skoro po 2 sec, ale tah motora je citit okamzite vdaka objemu. Na sestke je krasne citit turbodieru, toto bude podla mna pri nizkoobjemovyvch torbo-motoroch bezny jav na stvorke a asi aj trojke.

Clovek musi zmenit styl jazdy, prebiehanie predvidat a radit podla aktualnej situacie. Prave ten okamzity zatah bol vyhoda 2.0. kedy som nemusel na nic cakat a s plynom som sa mohol hrat. U ST je to ine, teda ked chcem ist na max vykon, tu sa s tym plynom moc hrat neda, lebo ubranie plynu znamena okamzitu stratu vykonu na nejaky cas, treba s tym jedoducho ratat.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 30.07.2010 10:25

jj chapeme sa, to je jasne. len som chcel povedat, ze si myslim ze aj ked si v otackach, tak tam turbodiera je, sice urcite mensia ako ked si v nizkych otackach ale urcite tam je a odozva je stale pomalsia ako pri hladkych motoroch. lebo aj ked si v povedzme 4000 ot. tak sa turbina nejako toci a ked chces zrychlit, tak sa musi tocit este rychlejsie. no a kedze pre zrychleniu tocenia turbiny musi vzdy predchadzat urcity cyklus od zvysenia otaciek samotneho motora, vyfuk - az potom ide vzduch do turbiny, tak nejaky lag tam bude vzdy. neviem, mozno sa mylim, ale z teoretickych vedomosti ktore mam o turbomotoroch mi toto vychadza. a moje realne skusenosti aj ked male mi to potvrdzuju.
no ruku do ohna by som za to nedal, preto cakam nech to vcedulak rozluskne :wink:
no a kde budu motory ked budem menit ja, tak to si netrufam povedat, mozno sa uz budeme teleportovat :lol:

edit: vcedulak ma predbehol skor ako som cakal, takze som rad ze sa potvrdili moje zazitky :D
edit2 : to je logicke, ze este pred zasahom turba ma 2,5 zrychlenie rovne 2,5 atmosfere... len ak ti potom turbo zacne tahat volant, tak sa to zda ako "diera" :lol: :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od vcedula » 30.07.2010 10:38

turbodiera je neustale rapidne zvysovanie vykonu pocas kratkej doby. Takto to vidim ja. Nie je to auto bez vykonu, je to skor znizeny vykon a jeho prudky narast pocas kratkej doby. Toto sa v poslednej dobe riesi dvojitym turbom, kedy mensie turbo sa dokaze roztocit do svojho maximalneho vykonu omnoho rychlejsie ako velke turbo. Potom sa cela turbodiera sprava ako dlhsia odozva na plyn. Este som to nejazdil poriadne (teda jazdil v tom Scirocco, ale to bolo na snehu), musim vsak povedat ze rozdiel oproti atmosfere tam stale je dost vyrazny.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti