Jojo, semi slicky jsou taky paráda , ale jak říkám, to neni důvod, že se mu to takhle za jízdy urve celý...
Už jsem to tu psal tenkrát, mě spíš překvapí, že jezdíš ročně na servis/kontrolu a nikdo si tam nevšimne, že je to v tak děsným stavu
To šílený sjíždění gum nerovnoměrný by taky mělo někoho varovat, že to asi nebude úplně v pořádku.
Tak jako tak, auto už je dávno na šrotáku rozebraný a zlikvidovaný...
Re: OUT
Napsal: 22.11.2021 11:28
od stano.
Vyzera, ze to rameno zhnilo nakomplet. Preto sa utrhlo na oboch stranach. Ako pises, to nie je vec, ktora sa zrazu pokazi za rok, ani dva.
Re: OUT
Napsal: 22.11.2021 11:32
od Sentik
Právě, koukej na to optikou /podle mne/ většiny lidí...
Koupim auto, jezdim, jednou za rok (dle intervalu) to vezu na servis a pokud tam čeká taková jobovka, je povinností servisu na to upozornit/řešit/navrhnout...
(kolik je v procentech magorů jako jsme tady my někteří na foru, kteří na autě řeší každou bolístku, chovaj se k tomu v rukavičkách atd. atd.)
V rozumných servisech to tak je, pokud tam cokoliv vypadá, že nedojezdí do další servisky, tak to máš vědět .. a né že pustí na silnici auto ve stavu, kterýmu se pak za běžný jízdy urve půl nápravy
Re: OUT
Napsal: 22.11.2021 11:32
od pkadecka
miki21 píše: 22.11.2021 11:14
A že jenom zevnitř. Tohle jsem měl na staroušovi, ale ten jezdí kolem komína a poslední jízda bude za půl roku do hutě.
Kdyby se sjíždělo zvenku, dá se to považovat za normální, ale tohle ukazovalo na nějaký problém... nikdo si toho nevšiml, ani servis ani majitel...
Re: OUT
Napsal: 20.12.2021 15:56
od ZaQik
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... 2-40381698
vycitat lidem konzumaci mistni potraviny kvuli CO2, to uz chce mit mozek radne vymyty
-------------------------------
ja tedy jim lososa (kapr mi nechutna) ... a tipnul bych si, ze uhlikova stopa lososa bude mnohem vyssi ... nastesti mi to nevymlouva
Re: OUT
Napsal: 20.12.2021 16:09
od pkadecka
Za chvíli nám budou vyčítat, že moc dejcháme...
Re: OUT
Napsal: 29.12.2021 10:19
od Karel2
Tak jsem kouk na "Tři přání pro Popelku" a jsem rad za nasi Popelku, bohuzel se potvrzuje, ze michat do romantickych pohadek dnesni ideologii a korektnost tomu vzdy uskodi. Kdyz uz prekousnu "tmavsiho" ceremoniare, tak libajici se spolecniky urcite ne, to do pohadky nepatri. Se znalosti nasi popelky pak treba malinkatou Drobenu, ci dalsi "upravy", bohuzel ja davam .
Re: OUT
Napsal: 01.05.2022 11:02
od Karel2
Zajimaly me duvody potopeni(nejen technicke) vl. lodi Moskva a narazil jsem na tohle video, v podstate je ukrajinci nachytali s kataty dole, rozebira i co se stalo na lodi, je tam i fotka poskozeni.
YouTube Video
Re: OUT
Napsal: 04.05.2022 07:40
od Karel2
Zajimave navrhy, treba STK po najetych km a ne podle casu, ovsem pokud by se tohle vse kontrolovalo, tak bych chtel videt cenu za STK, uz dnes se pekne navysuje cena za servis e-auta, proste servis, kde je vysokoprouda elektrina, musi delat clovek s opravnenim a ne jak se rika kazdej "jouda". https://auto-mania.cz/kontroly-na-stk-b ... ku-plechu/
Re: OUT
Napsal: 04.05.2022 07:56
od stano.
Vysokonapatova, nie vysokoprudova. Z pohladu elektrikarov je to aj tak stale nizke napatie NN.
Servis nemusi vykonavat clovek s paragrafom. Staci, ze odpoji hlavny vypinac od baterky (ma ho kazde auto) a potom prace nevykonava pod napatim. Na vymenu brzd a filtrov nemusi ani bateriu odpojit.
Zas bububu a verklikujem kazdy nezmysel od elektrohejterov, lebo sa mi paci
Re: OUT
Napsal: 04.05.2022 09:29
od ZaQik
... jak to udelaji podle najezdu, tak jen posili snahy o staceni
Re: OUT
Napsal: 04.05.2022 10:32
od Sentik
Já bych daleko víc ocenil, kdyby se to zjednodušilo v tom směru, že STK by mohl dělat "každej" (autorizovanej) servis, kam člověk stejně jezdí co rok na servisku/garančku, tak jak je to běžný v některých jiných zemích.
Takhle člověku tu STK stejně zprostředkujou, aby se nemusel starat, takže to platí všem okolo na několikrát
Proč na to musí bejt speciální stanice, kde často o vstřícnosti k zákazníkovi slyšeli jen v nějakým filmu, auto tam stejně "neznaj" a vraky tam nakonec ze známosti stejně nějak projdou
Re: OUT
Napsal: 04.05.2022 11:32
od Karel2
ad. elektro,
ano moje chyba, vysokonapetova, ale tohle prohlasil v nejakem rozhovoru vedouci servisu, to uz nedohledam, ale
„Ve chvíli, kdy je nutné provádět opravy přímo na vysokonapěťovém systému, například kvůli závadě nebo v případech, kdy jsou prováděny opravy sice mimo tento systém, ale u kterých je výrobcem požadováno vytvoření beznapěťového stavu (tedy deaktivace vysokonapěťového systému), je již vyžadována kompetence na úrovni VNT (vyskonapěťového technika),“ pokračuje Šreier.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Re: OUT
Napsal: 04.05.2022 11:45
od stano.
Z pohladu autoservisu/bezneho cloveka sa tomu hovori vysokonapetove. To je laicky povedane, lebo ide uz smrtelne napatie. Je tam 400-600V, nie 12V. Auto je izolovana sustava, neuzemnena, takze elektricke zariadenie patri do 1kV do skupiny nizkeho napatia. Vysoke napatie je potom do 52kV medzi vodicmi.
Opravy na elektrickych castiach baterie a pohonneho ustrojenstva moze vykonavat iba technik s paragrafom, to ano. Zvysok auta moze servisovat Jano z dediny. Ako som pisal, vypnutie vypinaca baterie a overenie bezpecnosti by malo byt vykonane clovekom s paragrafom, nasledne prace uz nemusia byt, tam staci poucena osoba. Rozumej, Janovi sa povie, nech ten vypinac neaktivuje a nech nerype do baterie.
Takze servisy budu musiet mat po novom aspon jedneho cloveka s paragrafom 21 a zvysku spravia hodinove skolenie ukoncene podpisom papiera, ze porozumeli.
Opravu samotnych menicov, baterii a elektromotorov aj tak budu posielat na specializovane pracoviska. Ani teraz nerobia GO motora/hlavy/prevodovky v kazdej garazi.
Re: OUT
Napsal: 07.05.2022 08:52
od ZaQik
jsem vubec netusim, ze navigace umi i hlasky o zveri na silnici (byl to mlady srnecek)