TDCi ztráta výkonu
- MacekHK
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 10.08.2008 21:12
- Bydliště: HK
Re: TDCi ztráta výkonu
Taky se chci taky zeptat. Mám novej Focus 1.8 Tdci s powerboxem chip na 136koní. Bez powerbuxu táhne auto jak má. S pboxem pocituju od cca 3 tis. že auto se chvilku snaží táhnout potom zase povolí a takhle asi 4x až do 5 tis. Samozřejmě se nabízí zahodit ten powerbox, ale byl namontovanej servisem v DE, kterej se na to specializuje a dušujou se, že pokud pbox nefunguje jak má tak se sám vypne aby nedošlo k poškození motoru.
Chtěl bych spíš pomoc s uvahama co by to mohlo bejt jinyho, když budem věřit, že pbox funguje jak ma. Včera vyměněny náplně v autě + paliv. filtr. Co by to mohlo ještě dělat?
Chtěl bych spíš pomoc s uvahama co by to mohlo bejt jinyho, když budem věřit, že pbox funguje jak ma. Včera vyměněny náplně v autě + paliv. filtr. Co by to mohlo ještě dělat?
- Přílohy
-
- STEINBAUER_gb__Ford_Focus_18_TDCi_85_kW_1.pdf
- (146.53 KiB) Staženo 230 x
1.8 Tdci ST pack 136ps
- agrin
- Nováček
- Příspěvky: 170
- Registrován: 07.09.2009 17:50
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi ztráta výkonu
kvalita nafty, a dobré asitivun, já používám na léto tqd a na zimu tda od castrolu, je to dobrý na vstřiky, ty u našich tdci trpěj
Ford Focus 1.8 Tdci 130ps 320Nm rv.03,17"alu ford orig., xenony,autochip
šedá magnum
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=16888
šedá magnum
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=16888
- michal lbc
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.05.2008 06:33
- Bydliště: Reichenberg
Re: TDCi ztráta výkonu
tak bych prosil o radu, ted sem v pulce cesty vzdal cestu do PHY. motor 1,8TDCI 74kw rok 03/04
vcera sem natankoval nekvalitni naftu z makra do prazdne nadrze asi 5l, neco pojezdil po meste a uz sem cejtil pocukavani, dnes sem dotankoval na omv asi 12l a vyrazil smer PHA.
auto ztratilo vykon, zaclo cerne kourit, pocukavat a obcasne pri plynu tam zaclo neco cvrdlikat-jako ventily na 120tce-pritom to kouri jeste vic cerne, turbinu usima slysim na volnobehu, dokazu to vytahnout az do cca 4000otacek ale trva to, ted kdyz sem couval na parkovisti sem si vsiml ze uz to kouri asi i na volnobeh.
kontrolka zhaveni neblika, nesviti ani kontrolka turba pokud tam nejaka je, startovat jde, na volnobeh bezi klidne, pri znovu nastartovani bezi stejne bez vykonu.
uz se zimnima startama je obrovskej problem-filtry, zhavicky menene cca 5000km, navic se to ted aktualne seslo i se setrvakem.
vcera sem natankoval nekvalitni naftu z makra do prazdne nadrze asi 5l, neco pojezdil po meste a uz sem cejtil pocukavani, dnes sem dotankoval na omv asi 12l a vyrazil smer PHA.
auto ztratilo vykon, zaclo cerne kourit, pocukavat a obcasne pri plynu tam zaclo neco cvrdlikat-jako ventily na 120tce-pritom to kouri jeste vic cerne, turbinu usima slysim na volnobehu, dokazu to vytahnout az do cca 4000otacek ale trva to, ted kdyz sem couval na parkovisti sem si vsiml ze uz to kouri asi i na volnobeh.
kontrolka zhaveni neblika, nesviti ani kontrolka turba pokud tam nejaka je, startovat jde, na volnobeh bezi klidne, pri znovu nastartovani bezi stejne bez vykonu.
uz se zimnima startama je obrovskej problem-filtry, zhavicky menene cca 5000km, navic se to ted aktualne seslo i se setrvakem.
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: TDCi ztráta výkonu
2michal lbc: jestli je Tvůj problém jenom o palivu, tak si najdi Benzinu, kde mají Vervu, dej plnou a jezdi. Pokud je problém jinde, ani za 500 km se to nezlepší a můžeš řešit, co to je.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- michal lbc
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.05.2008 06:33
- Bydliště: Reichenberg
Re: TDCi ztráta výkonu
zkusim s tim jezdit ale podle toho zvuku ozyvajiciho se z motoru to vidim uz na nejakou tvrdou nezvratnou zavadu zapricinenou blbou naftou-pravdepodobne ty vstriky ale rad bych aby to tu nekdo castecne potvrdil nebo vyvratil.
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: TDCi ztráta výkonu
Kdyby to bylo naftou tak snad si ji reklamoval nebo ne 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- WnemOne
- Zkušený
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi ztráta výkonu
Prosim o radu.
Na aute som si vsimol, ze prestava tahat, akoby neslo turbo. Niekedy tesne po servise som pocul trosku sicat turbo (co ma prekvapilo, lebo tento jav som predtym nezaznamenal ... ) a pocul som akoby vyfuk po motorom. Sicanie po case prestalo. Len ten vyfuk akoby bafkal. Auto slo, priznam sa velmi som to neriesil, to boz, ked som mal auto v servise 3 mesiace a uz som ho potreboval ako sol. Teraz auto za **** nie vytocit k 4 - 5 000 otackam, a ked sa tam uz aj dostane, tak, len po urcitom case. vcera my dokonca vytrhlo hadicu od medzichladica, tu som skontroloval a nasadil spet dufajuc, ze problem pomynul. Avsak vsetko tak ako predtym... proste netaha ... Moje podozrenie je mozno aj zle zalozeny vyfuk, alebo deravy niekde pri motore, myslim si to preto, lebo ked auto nastartujem tak zvuk je normal, ale ked som zacal kivat s vyfukom (kvaazi simuloval jazdu) tak zacal tak bafkat, akoby bola diera pri motore, ale otvaralo sa to len s pohybom.
Nevie niekto hodit zopar alternativ, co by to mohlo byt ?
dik ...
Na aute som si vsimol, ze prestava tahat, akoby neslo turbo. Niekedy tesne po servise som pocul trosku sicat turbo (co ma prekvapilo, lebo tento jav som predtym nezaznamenal ... ) a pocul som akoby vyfuk po motorom. Sicanie po case prestalo. Len ten vyfuk akoby bafkal. Auto slo, priznam sa velmi som to neriesil, to boz, ked som mal auto v servise 3 mesiace a uz som ho potreboval ako sol. Teraz auto za **** nie vytocit k 4 - 5 000 otackam, a ked sa tam uz aj dostane, tak, len po urcitom case. vcera my dokonca vytrhlo hadicu od medzichladica, tu som skontroloval a nasadil spet dufajuc, ze problem pomynul. Avsak vsetko tak ako predtym... proste netaha ... Moje podozrenie je mozno aj zle zalozeny vyfuk, alebo deravy niekde pri motore, myslim si to preto, lebo ked auto nastartujem tak zvuk je normal, ale ked som zacal kivat s vyfukom (kvaazi simuloval jazdu) tak zacal tak bafkat, akoby bola diera pri motore, ale otvaralo sa to len s pohybom.
Nevie niekto hodit zopar alternativ, co by to mohlo byt ?
dik ...
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23.12.2010 19:24
Re: TDCi ztráta výkonu
Dobrý den,
koupil jsem nedávno FoFo 1.8 TDCi 85KW, rv 2002, 100000 na tachometru (i podle servisní knížky). a od samého začátku mám tyto problémy:
1) cukání motoru při konstantních otáčkách (na 2ku v 2500 ot/min , na 3ku 2000 ot/min, na 4ku 1900 ot/min)
2) auto netahne od spodu, první ráz výkonu je v 2500 ot/min ale ne tak silný až od 3100 ot/min to jede jak má.
3) spotřeba 7,5 l/100km
4) každých cca 20 sec secvakne nějaké relé pod přístrojovkou (dvoucvak) (uvádím zde jestli by to mohlo mít nějakou souvislost s body 1-3)
Už jsem vyměnil palivový filtr a udělal repas čerpadla a vtřiků, ale to problem nevyřešilo.
Četl jsem celý tento topic a tak nějak nevím jaké jsou všechny možné příčiny. Daly by se to nějak shrnout v bodechať je v tom přehled?
Předem moc díky.
koupil jsem nedávno FoFo 1.8 TDCi 85KW, rv 2002, 100000 na tachometru (i podle servisní knížky). a od samého začátku mám tyto problémy:
1) cukání motoru při konstantních otáčkách (na 2ku v 2500 ot/min , na 3ku 2000 ot/min, na 4ku 1900 ot/min)
2) auto netahne od spodu, první ráz výkonu je v 2500 ot/min ale ne tak silný až od 3100 ot/min to jede jak má.
3) spotřeba 7,5 l/100km
4) každých cca 20 sec secvakne nějaké relé pod přístrojovkou (dvoucvak) (uvádím zde jestli by to mohlo mít nějakou souvislost s body 1-3)
Už jsem vyměnil palivový filtr a udělal repas čerpadla a vtřiků, ale to problem nevyřešilo.
Četl jsem celý tento topic a tak nějak nevím jaké jsou všechny možné příčiny. Daly by se to nějak shrnout v bodechať je v tom přehled?
Předem moc díky.
FoFo 1.8 TDCi 85 kW kombi, rv 2002
- Milano
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 01.01.2009 13:19
- Bydliště: 2J9
Re: TDCi ztráta výkonu
To cukání se řeší v jiném tématu, mrkni na to, je to o pár řádků níž v přehledu témat...cukání motoru...bude to asi ta podtlaková hadička či podtlakový ventil, turbo asi nechodí jak má, na diagnostice jsi byl? Motor kouří nebo ne? Mohl by to taky častečně být egr ventil, kdyby to kouřilo, ten stačí zaslepit záslepkou z nerezu, hlavně nekupuj novej, je drahej a k h...u.
A s tím cvakáním, to už tu taky někdo řešil, sundal kvůli tomu i kapotu a jezdil položený na motoru (řídil někdo jiný) a přišel na to, ale už si nepamatuju, co to bylo. Vzpomene si tady někdo??
A ty repas vstřiky a čerpadlo, to bylo důvodem co? Jen ztráta výkonu nebo ucpaný vstřiky + špony v naftě? Čistili ti kvůli tomu celou palivovou soustavu včetně nádrže?? Při 100t. to šlo nějak rychle... Auto bylo koupený kde? Já jen skrz tu kvalitu naší nafty, aby pak auto nebylo z Německa, kde přece je nafta nej...
A serviska nic neznamená, tu ti za pár šupů vyplní a orazítkuje každej...a děje se to i v cizině, stačí mít trochu známý, je to prostě byznys...
A s tím cvakáním, to už tu taky někdo řešil, sundal kvůli tomu i kapotu a jezdil položený na motoru (řídil někdo jiný) a přišel na to, ale už si nepamatuju, co to bylo. Vzpomene si tady někdo??
A ty repas vstřiky a čerpadlo, to bylo důvodem co? Jen ztráta výkonu nebo ucpaný vstřiky + špony v naftě? Čistili ti kvůli tomu celou palivovou soustavu včetně nádrže?? Při 100t. to šlo nějak rychle... Auto bylo koupený kde? Já jen skrz tu kvalitu naší nafty, aby pak auto nebylo z Německa, kde přece je nafta nej...

Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'
- Milano
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 01.01.2009 13:19
- Bydliště: 2J9
Re: TDCi ztráta výkonu
Ještě pěkný fotky tohoto problému máš v tématu "Lze "vyradit" EGR u TDCi?" Já to osobně typuju spíš na ten podtlakovej ventil, kdybys musel dávat novej, tak nekupovat celou lištu s ventilama na Focusa za 5-6t., ale na Mondeo 2.0 tdci koupíš samostatně, kterej je potřeba, takže dost ušetříš...
Jak ten problém vyřešíš, auto pojede jak z praku, budeš překvapenej, si tě získá
Jak ten problém vyřešíš, auto pojede jak z praku, budeš překvapenej, si tě získá

Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23.12.2010 19:24
Re: TDCi ztráta výkonu
Díky, tak s tim výkonem to byl podtlakovej ventil a cukání vyřešilo zaslepení EGRu
Teď to jede jako drak
cvakání relátka pod přístrojovkou mělo souvislost s nefunkčním cyklovačem stěračů - vyměna relátka a je po problemu


cvakání relátka pod přístrojovkou mělo souvislost s nefunkčním cyklovačem stěračů - vyměna relátka a je po problemu

FoFo 1.8 TDCi 85 kW kombi, rv 2002
- milannn
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.01.2010 22:18
- Bydliště: Hodonín
Re: TDCi ztráta výkonu
Ahoj,no mě se zase stalo že sem jel a vše v poho,zhasnul sem motor a po 10minutách už sem nenastartoval,motor točil točil ale nenaskočil,na druhý den,když sem přijel pro auto i s odtahem tak to normálně chytlo a bez problému,řekli mi že je tam špatné to čidlo vačkové hřídele a že je potřeba to vyměěnit,to sem do dnešního dne neudělal a už je to rok a auto jezdí bez problému,doufám že ještě dlouho bude,jinak to čidlo stojí okolo 1100,-Kč.Navíc mi řekli že kdyby se to někdy ještě stalo tak ám nechat motor vychladnout a normálně nastartuju.papi píše:To se mi ještě nestaloale jediná možnost rychle vyšlápnout spojku a snažit se dostat vpravo.
![]()
Já jsem změnil opravnu, známí mě varovali, že je Charouz moc drahý a doporučili jinou, tak počkám až do 2.5. kdy jdu na prohlídku a pak napíšu zkušenosti.
Kdyby to stálo jen 6000,- tak budu šťastný, pokud je to ale řídící jednotka, bude to asi o dost víc. Můj typ je čidlo snímače polohy vačkového hřídele, ale je to hodně zbožné přání.

Ford Focus, 1.8 TDCi, Ghia, 2003, 136 000km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.01.2011 15:57
Re: TDCi ztráta výkonu
ahoj lidičky,,,
Moc děkuju za tohle téma,, na jaře jsem koupil ford focus kombi 1,8 tdci z roku 2002,,, do těď to šlapalo v celko pohodově, ža na pár věciček který jsem měnil hned po koupi ojetiny všechno fajn:-)
Teď ale došlo na problém týkající se toho čidla co tu popisujete,, došlo k výměně čidla, cca 1100,-kč a makalo to asi dva dny,, pak diagnostika ukazala znova problém s čidlem, potom servismani odhalili zavadu na konektoru k tomu čidlu a tak to teď je přimontovaný na tvrdo,, ale taky to makalo bez problemu jen dva dny, dneska už mi to zdechlo za jízdy asi 8krát a pořád je to prý někde v tý elektrice....
podle toho co zde na fóru čtu, jsem si forda neměl asi nikdy kupovat a ty peníze za něj měl dát na charitu, protže jestli to neni jen v prkotině ale ve vstřicích, turbu a ja nevím čím ještě vším, tak je to celé na mašli..
jestli máte někdo radu jak odhalit s jistotou, kde se to šlusuje, tak honem sem s tím
díky:-)
Moc děkuju za tohle téma,, na jaře jsem koupil ford focus kombi 1,8 tdci z roku 2002,,, do těď to šlapalo v celko pohodově, ža na pár věciček který jsem měnil hned po koupi ojetiny všechno fajn:-)
Teď ale došlo na problém týkající se toho čidla co tu popisujete,, došlo k výměně čidla, cca 1100,-kč a makalo to asi dva dny,, pak diagnostika ukazala znova problém s čidlem, potom servismani odhalili zavadu na konektoru k tomu čidlu a tak to teď je přimontovaný na tvrdo,, ale taky to makalo bez problemu jen dva dny, dneska už mi to zdechlo za jízdy asi 8krát a pořád je to prý někde v tý elektrice....

podle toho co zde na fóru čtu, jsem si forda neměl asi nikdy kupovat a ty peníze za něj měl dát na charitu, protže jestli to neni jen v prkotině ale ve vstřicích, turbu a ja nevím čím ještě vším, tak je to celé na mašli..

jestli máte někdo radu jak odhalit s jistotou, kde se to šlusuje, tak honem sem s tím

-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.01.2011 15:57
Re: TDCi ztráta výkonu
situace je vyřešena....
kamarádi mi odhalili chybu způsobující tuto neplechu,, kompletně přeizolovali kabely vedoucí k čidlu snímání otáček na vačkové hřídeli a auto jezdí bez problémů
kamarádi mi odhalili chybu způsobující tuto neplechu,, kompletně přeizolovali kabely vedoucí k čidlu snímání otáček na vačkové hřídeli a auto jezdí bez problémů

- milannn
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.01.2010 22:18
- Bydliště: Hodonín
Re: TDCi ztráta výkonu
tak to je dobré vědět, asi to zkusím taky.

Ford Focus, 1.8 TDCi, Ghia, 2003, 136 000km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti