1.8 - volnoběžné otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 03.05.2007 06:49


Uživatelský avatar
Bingi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bingi » 03.05.2007 11:03

Díky moc, hned ho pohledám jak budu mít čas 8O
Ford Focus 1.8 htb. 02/99, Borbet 16"
Obrázek

Uživatelský avatar
Bingi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

MAF

Příspěvek od Bingi » 03.05.2007 12:53

Mám další nováčkovský dotaz...co je to MAF senzor a kde je?:-)
Ford Focus 1.8 htb. 02/99, Borbet 16"
Obrázek

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MAF

Příspěvek od stigi » 03.05.2007 13:30

Bingi píše:Mám další nováčkovský dotaz...co je to MAF senzor a kde je?:-)
MAF je snimac prutoku vzduchu - vaha vzduchu (Mass Air Flow) a je hned u airboxu s filtrem.
Obrázek
* foto je z mondea, jinak stejny
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Bingi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Už nezhasíná

Příspěvek od Bingi » 14.05.2007 16:01

Díky moc všem, kteří se podílí na této debatě. Podařilo se mě díky vám odstranit zhasínání motoru na volnoběh. Jak jsem tady někde našel i s fotem, byla díra v jedné z gumových podtlakových hadic. Nová stála 320Kč a výměnu sem udělal sám. Takže díky všem:-)
Ford Focus 1.8 htb. 02/99, Borbet 16"
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 25.10.2007 13:56

SlavaM napsal:
Ahoj Focusáci

Chtěl bych se zeptat zde přítomných odborníků na názor a radu ohledně závady nebo spíše nepříjemnosti týkající se volnoběhu motoru na FoFo 1.6 Zetec , r.v 99 .
Tato závada se projevuje nepříjemným „chvěním,třepáním „ nebo spíše hrubým a tvrdým chodem zahřátého motoru při volnoběžných otáčkách ( cca 750 ot/min ).Za studena jde motor hladce a s přibývající teplotou se otáčky snižují , zde problém není. Ted se pokusím trochu podrobněji problém rozepsat : předem chci říci že se nejedná o klasickou závadu volnoběžného ventilu , kdy motor na volnoběh nedrží otáčky a sám si přidává nebo ubírá otáčky nebo chcípání motoru při neutrálu a prudkém zabrždění. Nic takového se u mě neděje a ani ručička otáčkměru nijak neposkakuje.Při jízdě a následném vyřazení do neutrálu ručička spadne na nějakých cca 900-950 otáček , zde jde motor pořád hladce a kultivovaně.Jakmile však zastavím , tak ručička sleze ještě níže na nějakých 750 otáček a motor začne jít tím hrubým a tvrdým chodem.Zdá se mi , jakoby se motor každou jednu nebo dvě vteřiny trochu přidusil ,ale zase se hned srovná bez jakéhokoli většího poskočení ručičky otáčkoměru a takto to poračuje pořád.Přidání a ubrání plynu nebo vyšlápnutí spojku tento problém neovlivní a motor jde stále stejně. Ale POZOR ! pokud motor vypnu a následně nastartuji tak se otáčky ihned srovnají na těch 750 ot/min a motor jde o poznání lépe ,pravidelně a nevibruje.Když se rozjedu a ujedu nějakých 200 m , tak zase nastane ten tvrdý chod. Z tohoto poznatku tedy vylučuji svíčky ( nové ), vzduch. filtr ( také nový ),kabely a cívku.Všechny hadice jsou v pořádku ,hadičky podtlakového sání jsou nové.Čidlo rychloměru je také nové ( to na převodovce co se tak čpatně tahá ven) . Jediné co mě napadá je volnoběžný ventil,který je sice vyčištěný ale beze změny problému a nebo špatné údaje z řídící jednotky.Na diagnostice auto bylo,ale jak jsem psal, po nastartování je klid a závada se projeví až při jízdě a zastavení.Nelze tedy připojit diagnostiku bez vypnutí motoru,takže ta samozřejmě nic nezjistí. Prosím o vaše rady vím že tu někdo podobnou otáku měl ale bez odpovědi.Díky moc,zdravím , Michal.

Uživatelský avatar
HJD
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od HJD » 25.10.2007 15:24

Co se týče chvilkového zvednutí otáček při přeřazování, tak to mi jeden chlápek tvrdil, že je to tak schválně nastaveno. Že je pro motor lepší, když po přeřazení nejsou spadlé otáčky na minimum. Jestli je to ale pravda, to netuším.
FoFo combi 1.8 benzín, r.v1999, GHIA, modrá tmavá
Obrázek

Uživatelský avatar
E-man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od E-man » 25.10.2007 16:27

Chmelko: to jsem rád, že na tom nejsem sám... Mám stejný "problém". Vše co máš vyměněné mám nové taky, ale přesto jde volnoběh hruběji.
Nevím však, jestli to není jen náš pocit... Někdo by si takovéto závady v podstatě ani nevšimnul :) Ale já sem rejpal. Mě ještě navíc občas padnou otáčky tak na 500, ale nikdy nechcípnul...Stává se to hlavně při zajíždění do garáže, vyšláplá spojka, mírný nadjezd a lup, auto trošičku zavibruje a a jede dál. Pořád mě to vrtá hlavou, ale pokud je to závada, je to asi opravdu volnoběžným ventylem. Co jiného? Asi vážně tenhle neřád..
Tento týden se chystám na kontrolu, pokud bude špatnej, tak ho vyměním...
Nenapadá mě už nic, co by tento problém mohlo způsobovat.
Každopádně by Focus snesl o něco málo vyšší volnoběh :?

Uživatelský avatar
E-man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od E-man » 25.10.2007 16:31

Tento příspěvek samozřejmě patří Michalovi.
Chmelkovi se omlouvám... :) :oops:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 25.10.2007 20:14

jasne :wink:
zmiatlo by to asi skoro každého, ale myslel som, že tento príspevok patri sem

Uživatelský avatar
SlavaM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od SlavaM » 30.10.2007 10:21

nikdo mi tedy neporadí co by mohlo způsobovat ten hrubý volnoběh ????

Uživatelský avatar
beris
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od beris » 30.10.2007 17:30

Zdravím,
mám podobný problém s zvyšujícíma se otáčkama.
Děje se to pouze za studena.
Při vyřazení rychlosti otáčky zůstanou viset na poslední hodnotě
před vyřazením 2,5 - 3 tís. a drží až do doby zastavení auta, pak spadnou
na těch 800 - 900. Auto taky samo zrychluje bez toho abych sešlápnul
plyn. Je to blbé zvlášť když jedu z kopce bez plynu a auto zrychluje.
Po zahřátí vše šlape normálně.

Ještě něco, byla by možnost zde znova vystavit fotky těch prasklých hadiček. Mě se to u těch starších příspěvků nějak nechce zobrazit.
Ford Focus kombi ´99, 1,8 16 V Zetec, tmavě modrá metalíza
Obrázek
Galery

Wolf2

Příspěvek od Wolf2 » 30.10.2007 18:13

ohledně kolísání otáček a moje zkušenosti , 1)zašpiněný volnoběžný ventil , 2) Váha vzduchu , 3)těsnění mezi parožím a motorem (přisává to vzduch a plete to lambda sondu ) 4)jak už tady někdo psal prasklá hadice podtlaku, 5)svíčky a kabely :wink: 5 věci zkontrolovat a určitě je po problému :wink:

Uživatelský avatar
schumi_01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schumi_01 » 07.11.2007 16:19

Tak se taky přidám.
Ikdyž sem poměrně překvapenej a zmatenej...jelikož jsem na foru o Focusu a všeobecně vím sám a od všech kolem aut, že podržení otáček chvíli po přeřazení je normální a jsou tím ty auta známý...
Nebo to tak není?
Já v tomhle žiju už nějakej hezkej čas a vím to...

Prostě klasika, po vyřazení si motor podrží chvíli vyšší otáčky pro lepší přechod na další rychlostní stupeň...což šetří motor a všechny další součásti... Alespoň tak to chápu z technickýho hlediska.

Co se týče maličko vyšších otáček na volnoběh při jízdě a dojíždění... To přikládám té samé věci. Podle mě je to asi normální a je to tak nastaveno v řídící jednotce... Čímž je motor pokud jste v pohybu líp připraven na zařazení rychlosti... Pokud už vyloženě stojíte, je blbost to držet celou dobu a navíc pro jedničku na rozjezd kdy se pracuje se spojkou pečlivě a motor se zapojuje pozvolna.

Je to sice zvláštní jev...ale bral sem ho doted za normální a jako jasně danej. Tim spíš že se to děje s jasnýma pravidlama který se dodržujou pořád stejně a nemění se... Žádný problémy s kolísáním otáček na volnoběh nemám ani nic jinýho.

Jen ted ste mě trochu zmátli všim tim řešením hadiček... Že nevim jestli nejsou všechny motory spíš rozbitý než že si všichni myslej že je to normální :)
Ford Focus kombi 1,6i 2008

Uživatelský avatar
sidik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od sidik » 08.11.2007 12:39

Mně se také občas (ne vždy) dělo, že při dojíždění mi volnoběžné otáčky stoupaly (jednou si vybavuju až extrém, kdy to postupně vyšplhalo na 3t), dokud sem nezastavil. Pak poslušně spadly na 800. Zrovna dneska sem byl u svého oblíbeného servismana, který mi říkal, že zkusí vyčistit volnoběžný ventil. Po úkonu říkal, že byl jak prase :) Tak sem zvědav, jak se bude Fofo chovat.

(Pak mi taky potvrdil, že občasné vibrace ve vyšších rychlostech při zátahu motoru jsou skutečně s velkou pravděpodoností od kloubu poloosy, to je ale jiný příběh...)
Focus Kombi Ambiente 1999-1.8 Zetec-E(85kW)
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti