Pastovic ten ofuk byl myšlen tak, že není zapnut i na nohy.

Tím že není odběr tepla z výměníku žádný, tak se motor rychleji ohřeje.
Popíši to u mne za chladna a mrazu.
Nastartuji,zapnu el. vyhřívání předního a zadního skla , sedaček a osvětlení vozidla, vylezu z auta se škrabkou a škrábu skla a ometám sníh s cigaretou v druhé ruce. Jak se skla ohřívají, tak i na 3 mm vrstvu ledu není třeba tlačit. Zároveň, jak mám zapnuté světla a plazím se okolo auta, zkontroluji , jestli vše svítí / blinkry a brzdové pak v autě, kdy vidím odraz na vedle stojících autách při výjezdu z parkoviště/. Než tato procedůra proběhne, uplyne nějakých 3 - 5 minut. Vlezu do auta a vizuálně zmrknu teplotu a otáčky, ty musí být již na, nebo něco pod 1000 ot/min. Párkrát polechtám plynem a vyrážím. Jestli není ještě teplota, tak na 2 cm stahnu boční okno , aby se nemlžilo přední sklo a během výjezdu z parkoviště ještě nepouštím žádné topení a ofuk, jen vypnu veškeré el. vyhřívání . Než prokličkuji mezi auty, vyleze teplota na značku, ale motor není stále celkově prohřátý. Zatahuji okno a pouštím mechanický ofuk předního skla na nejmenší rychlost. Všechny mřížky větrání mám stále mechanicky otevřeny, jestli je léto nebo zima. Jak začne v pohodě stíhat teplý vzduch na předním skle zabraňovat mlžení / je prohřáto vedení ke sklu/ , zapínám topení na automat 20 st. C a o další se nestarám. V autě je teplo, motor zahřátý a hlavně, studené starty tímto způsobem, mě stojí znatelně méně benzínu.
