Klimatizace
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klimatizace
Takže jsem se pohnul. Nastartoval jsem nechal na volnoběh a zapnul klimu.
Cca 3 minuty chladila jako fakt chladila, sahara se rozjela na vysoké otáčky, trubky do interiéru ledové.
Následně sahara snížila otáčky z výdechů šla již venkovní teplota a trubky byly vlažné - sahara pořád jede (na nižsí otáčky), tlačítko svítí, ale nechladí
Pak jsem klimu vypnul a zapnul a zase sahara na vysoké otáčky, klima ledová, trubky ledové, když jsem přidal otáčky motoru tak ještě ledovější. Jakmile jsem snížil otáčky na volnoběh tak po cca 2 minutách zase stejný příbeh, sahara zpomalila, trubky se ohřály v interiéru venkovní teplota. Pojistku start stopu mám vyndanou (dělalo to i s ním - myslel jsem, že toto dělá inteligentní dobíjení spolu se start stopem, ale ne).
Cca 3 minuty chladila jako fakt chladila, sahara se rozjela na vysoké otáčky, trubky do interiéru ledové.
Následně sahara snížila otáčky z výdechů šla již venkovní teplota a trubky byly vlažné - sahara pořád jede (na nižsí otáčky), tlačítko svítí, ale nechladí
Pak jsem klimu vypnul a zapnul a zase sahara na vysoké otáčky, klima ledová, trubky ledové, když jsem přidal otáčky motoru tak ještě ledovější. Jakmile jsem snížil otáčky na volnoběh tak po cca 2 minutách zase stejný příbeh, sahara zpomalila, trubky se ohřály v interiéru venkovní teplota. Pojistku start stopu mám vyndanou (dělalo to i s ním - myslel jsem, že toto dělá inteligentní dobíjení spolu se start stopem, ale ne).
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Klimatizace
Neni tam tlakovy cidlo(tl. spinac), ktery to pri velkem tlaku vypne(kompresor) a po poklesnuti zase zapne(u tebe nezapne) a tim udrzuje chladnej vymenik?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klimatizace
Jo to netusim, mam to auto tyden 

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Klimatizace
Na vysokych otackach chladi bez problemov?
Ked ide vlazny vzduch, predpokladam, ze kompresor sa netoci (spojka otvorena).
Mas papier z plnenia klimy? Nemas tam vela chladiva?
Mas aktivne zaluzie pred chladicom?
Ked ide vlazny vzduch, predpokladam, ze kompresor sa netoci (spojka otvorena).
Mas papier z plnenia klimy? Nemas tam vela chladiva?
Mas aktivne zaluzie pred chladicom?
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Klimatizace
dnesni kompresory bezi porad, nemaji spojku jako takovou(jako driv), ale netlaci, jen se toci, takze podle me to nejde tak lehce ocima poznat, pokud je ale studenej okruh teplej(nemrazi), tak kompresor netlaci, tim opetovnym zapnutim se to znovu nahodi, podle me to chce elektrikare co to zna a podle schematu na to kouknout 

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Klimatizace
Ma tam normalnu elektromagneticku spojku.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Klimatizace
no nevim od jakeho roku se dava ten novy model, myslel jsem neco takoveho https://www.autoklima.cz/kompresory-aut ... izace.html
ale vem to logicky, pokud chladi a dobre na volnobeh, tak je cely kompresor funkcni ne, jen ho neco nenahodi, neco co hlida tlak v urcitem rozmezi
ale vem to logicky, pokud chladi a dobre na volnobeh, tak je cely kompresor funkcni ne, jen ho neco nenahodi, neco co hlida tlak v urcitem rozmezi

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Klimatizace
Ja viem co myslis. Focus 3 a od neho odvodeny Cmax maju normalnu spojku. Cvaka pri zapnuti klimy. Ak je spojka otvorena, celna cast remenice sa netoci, otaca sa len obruba s remenom. Pri zopnuti pekne vidiet kedy sa roztoci.
Kompresor ide. Podla vsetkeho to vypinaju tlakove ventily - ci na nizkotlakej alebo vysokotlakej casti. Ide o to, ze preco to robia.
Kompresor ide. Podla vsetkeho to vypinaju tlakove ventily - ci na nizkotlakej alebo vysokotlakej casti. Ide o to, ze preco to robia.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
Kolik g chladiva mas v okruhu?
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klimatizace
Naprosto netuším, doklad od plnění sem k tomu nedostal
Asi to risknu zajedu do servisu at vytahnou klimu a naplni spravne mnozstvi a uvidime. Pokud tam chybí tak se doplní pokud přebývá tak se dá co má a bude to stat par stovek...

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Klimatizace
Mas mat 530g plus olej. Skontroluj podla stitku, ktory mas pod kapotou (ak tam je).
a ten zvysok:
Na vysokych otackach chladi bez problemov?
Ked ide vlazny vzduch, predpokladam, ze kompresor sa netoci (spojka otvorena).
Mas aktivne zaluzie pred chladicom?
a ten zvysok:
Na vysokych otackach chladi bez problemov?
Ked ide vlazny vzduch, predpokladam, ze kompresor sa netoci (spojka otvorena).
Mas aktivne zaluzie pred chladicom?
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klimatizace
Hele 10 minut na miste s vytocenym motorem stat asi nebudu
Za jizdy se mi nestalo ze by to prestalo chladit.
Spojku zkusim nejak zjistit, ale podle me tento kompresor necvaka - alespon jsem to nezaznamenal - kouknu na to ve volne chvili.
Ty nesmysly pred chladicem mam.

Spojku zkusim nejak zjistit, ale podle me tento kompresor necvaka - alespon jsem to nezaznamenal - kouknu na to ve volne chvili.
Ty nesmysly pred chladicem mam.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klimatizace
Tak mi to nedalo.
Spojka co by cvakala tam neni. Ale na kompresoru je to videt. Takze zapnu klimu zapne se kompresor zapne se sahara chladi. Po chvili sahara snizi otacky, kompresor se stale toci ale klima uz nechladi.
Spojka co by cvakala tam neni. Ale na kompresoru je to videt. Takze zapnu klimu zapne se kompresor zapne se sahara chladi. Po chvili sahara snizi otacky, kompresor se stale toci ale klima uz nechladi.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13485
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Klimatizace
Pockaj, ta spojka zas neda mne. Ked vypnes klimu, prestane sa tocit celna cast remenice?
Tento napr: https://youtu.be/hZ19ZXTMpf0?t=429 tam ma viditelne elektromagneticku spojku. Alebo ze by to zaviselo od motora?
Ked mas aktivne zaluzie pred chladicom, ci tam nie je iny system. No a teda tie zaluzie, dufam ze su otvorene ked je zapnuta klima.
Ved nemusis mat vytoceny motor. 2000otacok staci. Ak ti to pride trapenie motora, asi si este nespustal nutenu regeneraciu naftaka
Z toho, co pises, bude problem s tlakom pravdepodobne na vysokotlakej (teplej) casti. Casto to byva jej nedostatocnym chladenim, ale to asi nie je tvoj pripad (ak su zaluzie otvorene a nemas kompletne vypadnute rebrovanie na vymenniku). Niekedy moze haprovat aj zuzeny ventil, alebo je vyslahany kompresor a netesni - funguje len vo vyssich otackach. Preto som sa pytal na tie otacky. A najcastejsie nesedi objem chladiva. Aj vela, aj malo je zle.
Najjednoduchsie zacnes tym, ze das spravne naplnit chladivo (objem som pisal). A nech rovno pozru na masine, ci mas spravne tlaky. Za tym ucelom treba pripojit oba okruhy, takze treba obe hadice. Vysokotlaky ventil je hore nad chladicmi. Nizkotlaky sa lisi od motora. Niekde okolo nadrzky chladiacej kvapaliny.
Tento napr: https://youtu.be/hZ19ZXTMpf0?t=429 tam ma viditelne elektromagneticku spojku. Alebo ze by to zaviselo od motora?

Ved nemusis mat vytoceny motor. 2000otacok staci. Ak ti to pride trapenie motora, asi si este nespustal nutenu regeneraciu naftaka

Z toho, co pises, bude problem s tlakom pravdepodobne na vysokotlakej (teplej) casti. Casto to byva jej nedostatocnym chladenim, ale to asi nie je tvoj pripad (ak su zaluzie otvorene a nemas kompletne vypadnute rebrovanie na vymenniku). Niekedy moze haprovat aj zuzeny ventil, alebo je vyslahany kompresor a netesni - funguje len vo vyssich otackach. Preto som sa pytal na tie otacky. A najcastejsie nesedi objem chladiva. Aj vela, aj malo je zle.
Najjednoduchsie zacnes tym, ze das spravne naplnit chladivo (objem som pisal). A nech rovno pozru na masine, ci mas spravne tlaky. Za tym ucelom treba pripojit oba okruhy, takze treba obe hadice. Vysokotlaky ventil je hore nad chladicmi. Nizkotlaky sa lisi od motora. Niekde okolo nadrzky chladiacej kvapaliny.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klimatizace
Ano stred remenice se prestane tocit kdyz vypnu klimu ale neprestane se tocit kdyz klima zustane zapla a nechladi. Zaluzie jsou samozrejme otevrene
Najdu chvilu casu skocim do servisu a necham to teda vytahnout otestovat a naplnit a uvidime jestli se nekam pohnu
Nedelal by ten kompresor nejake pazvuky kdyby byl vadny?


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host