EcoBoost motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 26.01.2012 08:52

Tady je čerstvý článek o té 1,4TSI s vypínáním válců. Jsem zvědavý, kdy se to stane standartní "výbavou" i u jiných značek :puke_r:

edit.: soráč, já zapoměl ten odkaz vložit :lol:
http://www.auto.cz/audi-a1-sportback-jizdni-dojmy-64510
Naposledy upravil(a) FUGAS dne 26.01.2012 10:25, celkem upraveno 1 x.
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 26.01.2012 10:06

kde "tady"? :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dzefer » 26.01.2012 10:24

:)

inak tiez som zatial nepochopil naco je dobre to vypinanie valcov, ked tie "necinne" valce aj tak behaju hore-dole, akurat sa tam nevstrekuje palivo. Nechce sa mi verit, ze ich odpajaju od klukoveho hriadela, ak ano, tak klobuk dole

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 26.01.2012 10:32

zeby kvoli tomu neprudeniu paliva? :D hehe
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dzefer » 26.01.2012 10:38

sak ale piest beha vo valci, trenie tam stale je, ostatne valce ho musia pohanat, tak irenko, rekni mi proc :wink:

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od FUGAS » 26.01.2012 10:42

Anndy: No jo, ale nepotřebují pak ty dva zbylé běžící válce o to víc paliva, by rozhýbali tu "mrtvou" hmotu? Proto taky uvádí úsporu paliva 0,4-0,6l/100km, což není tolik, kolik bych čekal. Taky by řídící jednotka mohla zaznamenávat jak dlouho auto jede na 2 a jak dlouho na 4 válce. To by v budoucnu inzeráty na prodej aut mohly znít nějak takto: Prodám 5 let staré Audi TSI, půlka motoru má sice najeto již 180.000km, ale ta druhá půlka je skoro nová, ta má najeto pouhých 20.000km :mrgreen:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Dzefer » 26.01.2012 10:48

:D
ked uz ide o to, elektronika by to mohla vypinat striedavo.

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Bastr » 26.01.2012 10:51

Tomuto se takzvaně říká kur..tko na víc;)
A řekl bych že je to k ničemu? teda kromě toho že ten motor bude moc zdechlý....
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 26.01.2012 10:52

No ja predpokladam, ze tie zvysne 2 valce budu mat vacsiu spotrebu ked budu "tahat v zavese" dalsie 2 valce bez paliva, ako keby to bol iba dvoj valec, ale zaroven tato zvysena spotreba bude mensia, ako keby to fungovalo ako stvorvalec. Samozrejme bavime sa o rezime motora, ktory je nenarocny na vykon.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Bastr » 26.01.2012 10:56

To už je lepší litrový tříválec než nějaký čtyřválec s dvěma válcama na nic :)
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 26.01.2012 10:59

to tazko posudit takto od stola. Ak to moze fungovat pri V8 tak preco nie aj pri inych...
Treba nazivo skusit, vidiet a tak... :)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Bastr » 26.01.2012 11:01

Tak určitě ale V8 je trošku jíná káva tak nemíchejme hrušky s jablkama :)
Nikdy jsem si nemyslel že VW klesne tak dolů až na dva válce...
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 26.01.2012 11:29

Ako ina kava? :)
Bavime sa o principe vypinania. A ten ostava rovnaky. Nebavime sa o tom, ze V4 ide rovnako ako V8, nie? Je jasne, ze rovnako nejdu.
Pri vypnuti stale funguju vsetky 4 piesty, akurat do dvoch netecie palivo. Cize kultitvovanost by mala byt v podstate nezmenena.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Eidž » 26.01.2012 16:47

škoda, že jste si ten článek alespoň nepřečetli, když už o tom píšete...

Motor sám o sobě je velmi tichý a písty v nečinných válcích se starají o jeho vyvážení v dvouválcovém režimu, zbytek zajistí upravená ložiska klikového hřídele a dvouhmotový setrvačník. Změnu lze při bedlivém poslouchání rozeznat jen z mírně rozdílného zvuku motoru, bez pomoci ukazatele by ale byla prakticky nepostřehnutelná.

důvod, proč automobilky vymysleli downsizing či cylinder on demand je, že nějak snížit emise musí, spotřeba je taky věc, co při koupi hraje roli a přitom zákazník chce výkon.

Já osobně nemám praktickou zkušenost ani s jedním, ale víc milejší je mi cylinder on demand, než downsizing.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13470
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od miki21 » 26.01.2012 17:37

Taky se mi víc zamlouvá to vypínání jednotlivých válců,než nějaká dvakrát oturbená babeta :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host