stano. píše: 22.04.2022 08:42
K vydrzi baterii ako takej: Niekto dokaze znici baterku v mobile/notebooku za rok. Niekomu drzi celkom pekne kapacitu aj po vyse 5 rokoch. To iste aj s elektromobilmi. Ludia by sa mali naucit pouzivat a spravat sa k tomu tak, aby ju nezhuntovali skor ako ma planovanu vydrz.
Tady je naprosto zásadní nenechat to na uživateli, páč to přinese akorát průser.
A ten vývoj jde v týhle oblasti pořád dopředu, jak v kvalitě baterek, tak v kvalitě ovládacího SW. Nevzpomenu si z hlavy kdo to byl, ale na baterku v elektroautu už dává (Mazda, Toyota? fakt ted nevím, četl jsem to v SM) záruku takovou, že po 10 letech provozu nebo 1mil km bude mít 90 procent kapacity.
(podmínkou je pouze jednou ročně servis)
Jestli na to jdou tak, že baterká má samozřejmě značně vyšší kapacitu než je uživateli běžně dostupno, i tak možno.
To už jsou hodnoty se kterýma se dá žít.
Nesrovnával bych to s baterkama v notebooku, kde naopak dneska výrobci v rámci ekologii používaj defaultně tak otřesný nastaveníé power managementu, že baterie je opravdu do 6 měsíců mrtvá. O to výrobcům elektroaut zatím nejde

Co není ale může být, časem
