Fofok: Mazda
Atmosféra vs. downsizing motory
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6896
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
IvanST:No demagogie to neni, cetl jsem kdysi, pri zavadeni tehle motoru, rozhovor s nejakym konstrukterem, ci nejakym manazerem z vyvoje ford motoru a ten to tam primo rekl, dodal ovsem, ze to je minimalni najezd, ale to jsou "vsechny" dnesni bezne motory. Opet ale vytahujes co se Ti hodi
, ja pisu o tom, ze ty motory jsou z konstrukcniho hlediska delane na ten pocet km a nema to souvislost za jak dloho to najede. A ze to bude problem koupit starsi auto s motory +- 150k km. Proste muzes to okecavat jak chces, dnesni motory jsou vice nachylne k poruse jak starsi a je jedno jestli je to atmosfera ci turbo a to uz pro duvody co jsem popsal. Proc maj amici "normalni" motory a to i v Kalifornii a nejdou nasi ....... cestou? Tyhle male turbomotory jsou podle me udelane podle parametru, ktere nejdou dohromady.
Fofok: Mazda
Fofok: Mazda
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Konik
- Test driver

- Příspěvky: 2980
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mazdafofok píše:Kuci a která automobilka dneska nabízí atmosféru ve dvoulitru,když to tady pořád obhajujete?
Rád se poučím.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6896
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
myslim ze tohle je lepsi varianta jak focus, napr. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- 321910336
- Zkušený

- Příspěvky: 1070
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Podle mě je to úplně jedno, ten motor se jmenuje sice pořád stejně, ale s každou generací ho mění, takže co platilo před deseti lety už je zase jinak a jedna generace může být spolehlivější než jiná.IvanSt píše: Vzhledem k tomu, kolik milionů motorů 1.0EB jezdí po světě, bude zajímavé sledovat jejich nájezd za dalších 10 let.
Mazda má sice dvoulitr, ale přímý vstřik, vypínání dvou válců a povinně mild hybrid. 90kw za tu cenu, no nevím, hezký interiér to nezachrání.
Impreza to stejné, fajn auto zabité cenou a debilní převodovkou.
Naposledy upravil(a) 321910336 dne 09.05.2019 13:42, celkem upraveno 1 x.
-
fofok
- Test driver

- Příspěvky: 4993
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jenže ten motor je mild hybrid s vypínáním válců a navíc nová trojka je malá,drahá s traverzou vzadu a není v kombi.Karel2 píše:myslim ze tohle je lepsi varianta jak focus, napr. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6896
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mne osobne nejvic vadi ta traverza. Vse ostatni je spise + oproti FFIV, muj pohled. Nedelaji i klasiku bez baterek? Ted nevim.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
fofok
- Test driver

- Příspěvky: 4993
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo přijde se dvojím spalováním diesel na benzín a 90kw z tohodle dvoulitru?To je možná míň v Ballu mondeu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Moc se jich nenajde, to je pravda, protože úředníci to zazdili. Kdyby byla možnost volby, tak si to své kupce sakra najde. Už jen proto, že takový motor je levnější a při nějakém rozumném nájezdu to ano nižší spotřeba TB brzy nezvrátí. Na krátké trasy je ta atmosféra taky vhodnější.fofok píše:Kuci a která automobilka dneska nabízí atmosféru ve dvoulitru,když to tady pořád obhajujete?
Rád se poučím.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo najde, asi jako na vzpomínané atmosferické BRZ. V Mazdě dvoulitru Skyactiv165 jsem jel někdy v roce 2015 a s 1.5EB se mi jezdí líp a to mi Mazda 3 přišla jako o půl třídy horší auto (bude i znatelně lehčí).
2.5 Skyaktiv může být fajn, ale je to zbytečně těžký motor na malé auto. Nějak v tom nevidím tu výhru.
2.5 Skyaktiv může být fajn, ale je to zbytečně těžký motor na malé auto. Nějak v tom nevidím tu výhru.
Ford Focus ST 2014
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
spousta lidí výkon neřeší a potřebují auto, co je odveze a nic neřešit. Po městě mně se jezdí mnohem lépe s 2.0. Oproti 1.0 EB to táhne od volnoběhu. Nahoře, kde očekávám výkon, tak tam to ožije. Je to o zvyku. Ale jak říkám, výhodu bych viděl hlavně v jednoduchosti a nižší ceně. Z trhu to nevytlačila jejich nekonkurenceschopnost, naopak, úředník musel zasáhnout. Jinak by se vyráběly ještě dlouho.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Atmosferické motory se stále vyrábí. Ale konec pro ně bude až nezájem zákazníků. Je pravda, že velký podíl na tom budou mít přísné emisní normy, které přiškrtí atmosféry na hranici použitelnosti.
Však ať si každý koupí podle svých možností to, s čím se mu dobře jezdí

Však ať si každý koupí podle svých možností to, s čím se mu dobře jezdí
Ford Focus ST 2014
- Sentik
- Test driver

- Příspěvky: 4069
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Je to asi věc názoru, když porovnám třeba 1.6 atmo ve staroušovi co furt mám a občas 1.0 EB nebo TSI se kteryma jezdim - oboje v kW plus minus autobus stejny, tak se mi osobně daleko líp jezdí s těma oturbencema.
Zpět už bych se nevrátil.
Jednoduchost nerozporuju, na opravy je to asi jednodušší, nevím, ale z pohledu nakupu novyho auta už bych cestou atmo nešel, ani kdybych tu možnost vůbec měl.
Pokud se teda nebavíme o nějakým 5.0 8 válci, to bych jako i bral
Zpět už bych se nevrátil.
Jednoduchost nerozporuju, na opravy je to asi jednodušší, nevím, ale z pohledu nakupu novyho auta už bych cestou atmo nešel, ani kdybych tu možnost vůbec měl.
Pokud se teda nebavíme o nějakým 5.0 8 válci, to bych jako i bral
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak 1.6ka zase neni kdovijake terno. On ten dvoulitr je takove rozumne minimum pro atmosferu, i kdyz 1.8 92kW v Mondeu MK3 sla taky docela hezky. Ja vubec nerozporuju, ze TB jede lepe v porovnani s atmo se stejnym vykonem. Ale treba pro me ma atmoska spise vyhody.
Normy na emise jsou pekny podvod. TB vyrabeli s papirovymi hodnotami, ktere jsou totalni ulet. Aspon u atmosfery co bylo napsane, to se dalo ocekavat, ja jezdim dokonce pod papírovou spotřebou a s velkym podilem mesta. Navic neprimy vstrik. Pro ekologii nejspis priznivejsi.
Normy na emise jsou pekny podvod. TB vyrabeli s papirovymi hodnotami, ktere jsou totalni ulet. Aspon u atmosfery co bylo napsane, to se dalo ocekavat, ja jezdim dokonce pod papírovou spotřebou a s velkym podilem mesta. Navic neprimy vstrik. Pro ekologii nejspis priznivejsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Gossip
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já měl 1.6 83kw atmo v meganu a jelo to pěkně. Olej sem měnil tak jednou za 40-50 k km a motoru nic nebylo když sem to v 215k prodával. Na tom autě se všechno sypalo jen s motorem sem neměl nikdy žádný servis. Hold doba těch motoru skončila a je třeba jit dál.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Musel jsi to auto mit hrozne rad.. 
Urcite je treba jit dal, ale ne cestou rozhodovani od úřednickeho stolu. Ale abych nebyl jen skepticky, verim, ze se tyhle prvni bolesti vychytaji a nakonec se spolehlivost zlepsi.
Urcite je treba jit dal, ale ne cestou rozhodovani od úřednickeho stolu. Ale abych nebyl jen skepticky, verim, ze se tyhle prvni bolesti vychytaji a nakonec se spolehlivost zlepsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti


